Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er 42 år og har i mange år vært plaget av jevnlige soppinfeksjoner i skjeden. Canesteen virker ikke mer, har tatt diflucan av og til. I den senere tid begynner d m sterk kløe i endetarmen før d går over til sopp i skjeden, mest ytre kjønnsorgan. Kommer ofte etter sex eller i perioden før eller etter menstruasjon. Har prøvet alle kjerringråd, lite sukker, mannen min soppkrem, ypughurt i skjeden, forsiktighet ved samleie ift analåpningen, ikke tatt antibiotika de siste 10 årene, røyker ikke, drikker lite, tørker meg riktig vei. ikke trange bukser, ikke truseinnlegg, bomullstruser. R egentlig ganske oppråd og dette r i ferd med å bli en sperre for meg i forhold til seksuallivet vårt, tenker på at jeg får sopp hver gang dessuten r d såvidt ubehagleig at sex ikke er godt.. venter spent på svar.....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305345-kl%C3%B8esopp-i-endetarmunderliv/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Er du sikker på at det er sopp? Det kan være hudlidelser som kan gi samme symptomer, f.eks lichen. Det kan evt. tas vevsprøve for å vise det. Hvis det er vist at det er sopp som kommer tilbake er du en av de få som plages med kronisk sopp, og det er vanskelig å behandle. Canesten hver uke, eller Diflucan ukentlig eller hver 14.dag i mange måneder kan forsøkes. Din mann skal bare ta behandling ved symptomer, det er ikke en kjønnssykdom som overføres ved samleie.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...