undomiel Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Jeg er kvinne, 33 år. For ca 3 uker siden ble jeg ganske dårlig,med nedsatt almenntilstand, sterk hoste og veldig vondt i halsen. Etter noen dager ble det konstatert at jeg hadde lungebetennelse og kikhoste, og jeg ble satt på en antibiotikakur (Bactrim) mot dette. Circa halvveis ut i kuren forsvant smertene i halsen. Det er nå fem dager siden jeg var ferdig med antibiotikaen, og hosten er helt borte, men smertene i halsen har kommet tilbake. Jeg har også noe forhøyet temperatur og føler meg generelt slapp og dårlig. Det gjør mest vondt når jeg svelger, men det er også vondt utenom. Er ikke tett i nesen, og har heller ikke andre forkjølelsessymptomer. (Jeg fjernet mandlene som liten, grunnet gjentatte halsbetennelser.) Jeg var sykemeldt en uke, men er nå tilbake i jobb. Halsen ble for øvrig ikke undersøkt av lege, da det var hosten som var det primære problemet ved legebesøket. Jeg synes det er rart at halssmertene har kommet tilbake igjen, og lurer på hva det kan være. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305481-vondt-i-halsen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Du forteller at dine halssmerter ble bra etter å ha begynt på Bactrim men kom tilbake halvveis ut i kuren. Siden du også har feber og nedsatt allmenntilstand vil jeg råde deg å bli undersøkt av din lege for å utelukke behov for en ny antibiotikakur. Bactrim er ikke særlig egnet for halsinfeksjoner og en nøye undersøkelse av halsen med bla streptokkprøve er viktig. Dersom du har noe tegn på bakteriell halsinfeksjon kan det være hensiktsmessig å vurdere behandling med et annet antibiotikapreparat. Håper at dette hjelper. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305481-vondt-i-halsen/#findComment-2484845 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.