willemo1365380562 Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 Min sønn på 33 år har påvist resistente gule stafylikokker og er innlagt på sykehus. Han er sprøytenarkoman og har hatt store betennelseutbrudd det siste året. Første gangen fikk han det i blodåren i armen etter ett prøytestikk , hvor han hadde lånt sprøyten til en annen rusmisbruker. Det ble da ikke tatt noen forholdsregler, og han fikk ingen behandling. Andre gangen fikk han et betent sår på hånden. Da kom hjemmesykepleieren hjem til oss med fullt smittevernutstyr og behandlet ham hjemme hos oss. Da hadde de en pappkasse stående i vindfanget med påskrevet risikoavfall med store bokstaver. Vi fikk allikevel ingen informasjon om håndteringen av dette. Tredje gangen brøt det ut i endetarmen og han ble operert og lagt i isolat i 2 døgn. Han ble deretter sendt hjem uten oppfølging og ingen informasjon til oss pårørende. Han har i de siste månedene hatt en veldig ung kjæreste med et barn på 3 måneder. Vår bekymring er selvfølgelig smittefaren. Som de fleste narkomane er hygienen nærmest fraværende. Han kan gå en måned uten å dusje eller skifte klær. Dette øker antageligvis smittefaren ytterligere. I går ble han lagt inn på sykehus igjen. Denne gangen skulle han legges inn på lukket psykiatrisk avdeling på grunn av overhengende selvmordsfare. Psykiatrisk avdeling ville etter nærmere beskjed fra medisnk avdeling ikke ha ham der. Vi ble så henvist til akutten. Vi skulle møte der klokken 15.30. En time før oppmøte ringer de fra sykehuset og opplyser at vi ikke får komme inn på akutten. Vi ble da oppfordret til å møte på medisinsk avdeling hvor det sto et isolert rom klart. Han ligger nå isolert der, med suicidalvakt fra psykiatrisk døgnet rundt. Hygienen der er så streng at alle som kommer inn har smittevernsutstyr på seg. Men ingen har oppfordret eller engang nevnt for meg at jeg skal bruke det når jeg er der. Hvor er logikken? Og hvordan skal vi forholde oss til dette? Hvor stor er faren for at vi alle er smittet, og at vi er smittebærere uten å vite det? Bør vi henvende oss til fastlegen for å testes? Problemet nå er å få tak i behandlende lege. Sønnen vårs rom på somatisk sykehus er nå underlagt psykiatrisk sykehus som befinner seg i eget bygg,med fokus på psykiatriske symptomer. Overlegen på psykiatrisk har ingen erfaring med MRSA, og overlegen på medisinsk har ikke den primære behandling og ansvar. Vi trenger sårt noen svar og råd. Det jeg lurer på er smitteoverføringen i hjemmet vårt. Han har selvfølgelig vært alle steder i huset. Både med og uten åpne sår. Hvordan bør vi forholde oss til sønnen vår? Han har nå fått egen leilighet, men kommer til oss ofte. Vi har selvfølgelig ikke mulighet til å sanenere huset hver gabg han har vært her, og vi kan heller ikke stenge ham ute. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305488-mrsa/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.