Gjest oddlioddli Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 jeg har fått behandling for dette før..da fikk jeg flagyl av legen..men det kom tilbake en uke etter behandlingen...jeg gikk ikke til lege igjen når det kom tilbake...jeg tenkte at det kanskje ville gå gradvis vekk. nå har jeg ny partner og syns det er veldig flaut at jeg har det, og jeg tør ikke si det til han. er det veldig viktig at partneren blir behandlet, for at jeg skal bli kvitt det? jeg har fått åpne sår og det svir intenst når jeg tisser, og det er vondt under samleie. finnes det en måte som jeg kan behandle kun meg selv på? og finnes det en salve som hjelper for de sårene nedentil? de er veldig spredd, så jeg har vondt overalt nå. bare det kommer litt utflod kommer det vond svie.håper på raskt svar, jeg er desperat..orker ikke mer! har til og med klødd så mye at jeg er helt rød på venstre side av kjønnsleppa, og hud er klødd vekk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305494-gardrenella-vaginalis%C3%A5pne-s%C3%A5r/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 For det første så er gardnerella ikke en sykdom, men forekomst av en bakterie som de fleste kvinner har i skjeden, men som kan være i overvekt ved tilstanden bakteriell vaginose (BV). Ved BV er symptomene grålig utflod med fiskeluket, høyt pH og et karakteristisk bilde ved mikroskopi av utfloden. Man kan ikke stille diagnosen ved forekomst av gardnerella. Det at du har sår tyder på at det er en annen årsak, for eksempel en huslidelse som eksem eller lichen. (Jeg går ut fra at sopp er utelukket ?). Du må be din lege om å henvise deg til hudlege eller gynekolog så det kan tas en liten hudprøve ut til undersøkelse. Uansett, så ksla partner ikke behandles ved BV, altså ikke ta flagyl. Det er ikke flaut å ha en hudlidelse, det du beskriver har intet med kjønnssykdom å gjøre. Mitt råd er altså at du får en skikkelig undersøkelse. Jeg håper inderlig at du kan få hjelp. I mellomtiden kan du forsøke Eurax kren for kløe. Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvor gammel er du forresten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305494-gardrenella-vaginalis%C3%A5pne-s%C3%A5r/#findComment-2481354 Del på andre sider Flere delingsvalg…
peachy87 Skrevet 4. mai 2008 Del Skrevet 4. mai 2008 For det første så er gardnerella ikke en sykdom, men forekomst av en bakterie som de fleste kvinner har i skjeden, men som kan være i overvekt ved tilstanden bakteriell vaginose (BV). Ved BV er symptomene grålig utflod med fiskeluket, høyt pH og et karakteristisk bilde ved mikroskopi av utfloden. Man kan ikke stille diagnosen ved forekomst av gardnerella. Det at du har sår tyder på at det er en annen årsak, for eksempel en huslidelse som eksem eller lichen. (Jeg går ut fra at sopp er utelukket ?). Du må be din lege om å henvise deg til hudlege eller gynekolog så det kan tas en liten hudprøve ut til undersøkelse. Uansett, så ksla partner ikke behandles ved BV, altså ikke ta flagyl. Det er ikke flaut å ha en hudlidelse, det du beskriver har intet med kjønnssykdom å gjøre. Mitt råd er altså at du får en skikkelig undersøkelse. Jeg håper inderlig at du kan få hjelp. I mellomtiden kan du forsøke Eurax kren for kløe. Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvor gammel er du forresten? tusen takk for svar da syntes jeg dte var veldig merkelig at jeg fikk vite at det var gardnerella sist jeg var hos lege på gu, for jeg hadde også noen sår da hun tok den undersøkelsen. jeg får vel ta og bestille en time igjen og be om en henvisning eller noe. jeg blir 21 år nå i sommer...men jeg har født et barn, vet ikke om det har noe å si med hensyn til at dette har kommet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305494-gardrenella-vaginalis%C3%A5pne-s%C3%A5r/#findComment-2481451 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mette Moen, Gynekolog Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 tusen takk for svar da syntes jeg dte var veldig merkelig at jeg fikk vite at det var gardnerella sist jeg var hos lege på gu, for jeg hadde også noen sår da hun tok den undersøkelsen. jeg får vel ta og bestille en time igjen og be om en henvisning eller noe. jeg blir 21 år nå i sommer...men jeg har født et barn, vet ikke om det har noe å si med hensyn til at dette har kommet. Dessverre er det en vanlig feiloppfattelse blant leger å ta prøve av utflod til undersøkelse for Gardnerella for diverse plager ’nedentil’. Påvises Gardnerella får det skylden for det vonde og behandles, eller forsøkes behandlet. Gardnerella finnes hos 10-20% av alle normale og friske kvinner, men hyppigere hos de med BV. Man får ikke åpne sår av BV; så det må være en annen forklaring. Be din lege om henvisning til gynekolog eller hudlege. Vennlig hilsen Mette H Moen PS hvis du var en eldre dame, kunne det være andre mulige årsaker 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305494-gardrenella-vaginalis%C3%A5pne-s%C3%A5r/#findComment-2482225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.