Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest 18 Uker

Når jeg fødte mitt 1 barn for 6 år siden kom ikke melken igang før etter jeg ble utskrevet fra sykehuset.På sykehuset fikk sønnen min melk fra flaske.Når vi kom hjem og melken kon nektet han å ta brystet.Hadde sikkert blitt vant til flasken og jeg ga opp.Nå er jeg gravid igjen og denne gangen vil jeg så gjerne få det til.Skal på ultralyd på mandag og da skal jeg fylle ut og levere ett skjema.Masse spørsmål om første fødsel og hvor lenge jeg ammet da.Bør jeg skrive der at jeg vil ha hjelp til å amme denne gangen før jeg reiser hjem?.Ett annet spørsmål er hvor lenge varte 1 fødselen.Er det fra første ri eller da jeg kom på sykehuset jeg skal skrive?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305496-hjelp-til-%C3%A5-amme/
Del på andre sider

Fortsetter under...

jubalong70

Når det gjelder amming så kan jeg fortelle om mine erfaringer.

Jeg har fått 3 barn. Første med keisersnitt, de to andre vaginalt.

Melken har kommet etter 3-4 dager med hver av dem.

Siden jeg var litt ekstra lenge på sykehus med både nr. 1 og 2. så kom melken mens jeg var på sykehuset. Med sistemann kom den ikke før etter at jeg kom hjem.

Jeg fikk det rådet at jeg bare skulle slappe av, så ville melka komme. Barna er laget slik at de skal klare seg noen dager uten melk. Og det gjorde de :)

Ikke tilby barnet melk fra flaske før barnet virkelig har tatt brystet. Om barnet trenger mat, gi barnet melk fra teskje eller fra eggeglass. Dette skal de på føden kunne vise deg.

Legg barnet til brystet ofte, og la barnet suge til det ikke vil lenger. Dette stimulerer til produksjon. Det gjør ingenting om barnet suger på tørt bryst :)

Når du skal regne fødselen fra varierer veldig - så jeg har ingen gode svar :)

Varighet på fødsel regnes vel fra man har 4 cm åpning, men det er jo ikke alltid man vet det, da. (Ellers ville jeg kanskje regnet fra ca da du hadde 3 rier på 10 minutter eller noe...)

Ville absolutt skrevet at du vil ha hjelp med ammingen ja. Nå som du er andregangsfødende blir alt helt annerledes uansett for de fleste, så kanskje det går helt av seg selv. Men kjekt å ha tenkt litt gjennom det på forhånd. Finn frem telefonnr til ammehjelpen allerede før fødsel, sjekk om sykehuset har en barselpoliklinikk der du kan komme og få hjelp de første ukene etter hjemreise fra fødsel, og bruk helsestasjonen aktivt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...