Gå til innhold

Trinordiol 28tbl.

Anbefalte innlegg

Gjest Puppylove

Jeg lurer på en ting angående ovennevnte p-piller (som jeg forøvrig er svært fornøyd med). Jeg har lest og vet at en kan utsette menstruasjonen i 10 dager ved å starte på neste brett og ta de 10 siste fargede tablettene (ikke de store hvite) på dette brettet.

Kan en ikke utsette menstruasjonen en hel mnd. dersom en tar første fase på brett 1 over til første fase på brett to, andre fase på brett en over til andre fase på brett to og så videre til en har tatt alle tablettene på begge brett?

Og så en annen ting, dersom en er "disponert" for blodpropp (som ikke skyldes "ettervirkninger" etter operasjon), bør en da vurdere en annen form for prevensjon? Jeg har en del tilfeller av blodpropp i ben og lunger på morssiden i familien, og gårsdagens artikkel i VG skremmer temmelig mye.

Takknemlig for hurtig svar!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30561-trinordiol-28tbl/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Ja, du kan utsette som du beskriver det og utnytte alle tabletter på to brett. Hvis det er mye blodpropp i familien bør man unngå p-pille, evt få en skikkelig utredning om man har f.eks det som betegnes Leiden-faktor som øker risiko for blodpropp.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30561-trinordiol-28tbl/#findComment-121884
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...