Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei! Jeg sliter selv med overvekt, men føler at jeg er inne i en god start. Har begynt å trene styrke og går turer. Føler at jeg i god rute med maten også. (veide meg i dag..1kg ned den siste uka-happy! Jeg prøver å støtte og hjelpe min samboer- han vet han må ned pga helsa og ryggplager. Han sier han skal være flink, men det går to dager... Har sagt at jeg elsker han for den han er, men at han også må tenke på helsa si. Går stort sett i joggeklær- jeg kjøper stadig klær til han som han selv er med å velger ut, men han ender i joggebuksene.. Som jeg sier jeg blir litt deppa og lei av å se han i dette- mister lysta på han. Virker ikke som han bryr seg- Hva skal jeg gjøre? I går hadde jeg vært ute og trenet- følte meg så happy- ikke lenge etterpå kom han hjem- i joggebuksa... humøret dalte.. Han er verdens beste, men føler at dette ødelegger litt Hjelp? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du kan nok ikke endre andre enn deg selv... Så hvis han ikke orker å ta opp kampen mot kiloene så er det lite du kan gjøre annet enn å fokusere på at det vel ikke er det ytre du elsker ved ham? Tenk om han hadde forlangt at du skulle slanke deg, og du egentlig ikke orket? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482254 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Han er ikke litt deperimert da? Jeg kan svimse rundt hjemme i en kosebukse sånn etter dusjen etter at jeg har vært ute og jogget - har sagt klart fra til min kjære at om han ikke liker det eller om jeg begynner å legge på meg eller noe så MÅ han si fra! Og det har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal være redd for nei, han skal si fra! ;o) Ellers er jeg litt enig med Valnøtt - kanskje han rett og slett liker best å gå i joggebukse når han er hjemme og kan slappe av? Med mindre joggebuksa er skikkelig utvasket og stygg så hadde jeg ikke brydd meg om det tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482259 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katt-ja Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hjemme hos oss går vi heldigvis i de klærne vi har lyst til... Og fordi om du akkurat har kommet inn i en god periode, kan du ikke forlange at han er akkurat på samme nivå, vel? Om han hadde skjerpet seg 2 måneder før du orket å starte det nye og bedre livet, hadde du syntes at det var OK at han maste på deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482270 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du kan nok ikke endre andre enn deg selv... Så hvis han ikke orker å ta opp kampen mot kiloene så er det lite du kan gjøre annet enn å fokusere på at det vel ikke er det ytre du elsker ved ham? Tenk om han hadde forlangt at du skulle slanke deg, og du egentlig ikke orket? Han er litt deppa, men det er pga vekta som han sier. Jeg elsker selv og gå i joggebukse, men det er inne- ikke ute slik som han - det er det han går i hele tiden. Han har fått klar beskjd av lege at han må ned pga helsa og ryggplagene(han har bare jobbet- 20% nå i snart et år pga ryggplagene- den er overbelastet pga jobben, men som legene sier hadde ikke vekten vært belastende også hadde situasjonen med ryggen vært en helt annen. BMI- 43 Da jeg ble sammen med han for mange år siden veide han ca 20 kilo mer enn nå. Dette forsvant sakte men sikkert pga at det ble mere farting (fam.liv og bedre mat vaner når jeg kom inn i bilde) Før satt han i sofaen etter jobb og bestilte seg mat- da sier det seg selv. Brus og potetgull ved siden av frokosten- det tok det slutt på. Som jeg sa skal vi bo sammen kan ikke han spise det til frokost også sittet der samen med mitt barn- som jeg har lært til at lørdag er det lov med gotteri. Så jeg ble glad i en større person når vi ble sammen- og er fortsatt like glad i han, men skal vi få et langt liv sammen må det endringer til på oss begge selvfølgelig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482281 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Han er litt deppa, men det er pga vekta som han sier. Jeg elsker selv og gå i joggebukse, men det er inne- ikke ute slik som han - det er det han går i hele tiden. Han har fått klar beskjd av lege at han må ned pga helsa og ryggplagene(han har bare jobbet- 20% nå i snart et år pga ryggplagene- den er overbelastet pga jobben, men som legene sier hadde ikke vekten vært belastende også hadde situasjonen med ryggen vært en helt annen. BMI- 43 Da jeg ble sammen med han for mange år siden veide han ca 20 kilo mer enn nå. Dette forsvant sakte men sikkert pga at det ble mere farting (fam.liv og bedre mat vaner når jeg kom inn i bilde) Før satt han i sofaen etter jobb og bestilte seg mat- da sier det seg selv. Brus og potetgull ved siden av frokosten- det tok det slutt på. Som jeg sa skal vi bo sammen kan ikke han spise det til frokost også sittet der samen med mitt barn- som jeg har lært til at lørdag er det lov med gotteri. Så jeg ble glad i en større person når vi ble sammen- og er fortsatt like glad i han, men skal vi få et langt liv sammen må det endringer til på oss begge selvfølgelig. Du har helt rett i at han ikke blir gammel med den stilen der. Og at ungen ihvertfall ikke bør lære de matvanene. Men det er ikke så lett å komme i gang heller. Det finnes helhetlige behandlinger hvor man får hjelp fra både ernæringsfysiolog, lege, trener og psykolog. Kanskje det kan være noe for ham? Det henger nok litt på selvtilliten også - det er liksom like greit å ikke prøve og spare seg nedturen... Jeg var selv UTROLIG treg å få i gang da jeg var på det tyngste. Jeg følte at ingen forsto hva jeg slet med og hvordan det var. Det løsnet fullstendig da en dame sa meg noen pauli ord om at det handler om å ikke dø ung, og ta vare på helsa si, og at overvekt ikke var noe å skamme seg for - det var en sykdom. Det letnet på skyldfølelsen og da åpnet det seg mange veier til løsninger. I dag er jeg fortsatt på vei ned, men er et helt nytt menneske ift det jeg var. Kanskje legen hans kan gi ham noen konkrete metoder å prøve? Feks Eurodiett som jeg går på - da får han raske resultater, trenger ikke trene (ikke for nedgangen sin skyld ihvertfall) og er ikke sulten. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482288 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hjemme hos oss går vi heldigvis i de klærne vi har lyst til... Og fordi om du akkurat har kommet inn i en god periode, kan du ikke forlange at han er akkurat på samme nivå, vel? Om han hadde skjerpet seg 2 måneder før du orket å starte det nye og bedre livet, hadde du syntes at det var OK at han maste på deg? Vi har blitt enige om at vi skal støtte og hjelpe hverandre. At vi skal gå i slike klær inne . Gå i jogge klær er vel og bra det, men ikke hver dag hele tiden. Det er jo koselig å ha på seg noe annet også og pynte seg litt for hverandre. Tror også (merker det selv og vet om flere andre som sier det) at humøret blir bedre når man har på seg litt annet inni mellom. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482290 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Du har helt rett i at han ikke blir gammel med den stilen der. Og at ungen ihvertfall ikke bør lære de matvanene. Men det er ikke så lett å komme i gang heller. Det finnes helhetlige behandlinger hvor man får hjelp fra både ernæringsfysiolog, lege, trener og psykolog. Kanskje det kan være noe for ham? Det henger nok litt på selvtilliten også - det er liksom like greit å ikke prøve og spare seg nedturen... Jeg var selv UTROLIG treg å få i gang da jeg var på det tyngste. Jeg følte at ingen forsto hva jeg slet med og hvordan det var. Det løsnet fullstendig da en dame sa meg noen pauli ord om at det handler om å ikke dø ung, og ta vare på helsa si, og at overvekt ikke var noe å skamme seg for - det var en sykdom. Det letnet på skyldfølelsen og da åpnet det seg mange veier til løsninger. I dag er jeg fortsatt på vei ned, men er et helt nytt menneske ift det jeg var. Kanskje legen hans kan gi ham noen konkrete metoder å prøve? Feks Eurodiett som jeg går på - da får han raske resultater, trenger ikke trene (ikke for nedgangen sin skyld ihvertfall) og er ikke sulten. vi gikk begge på eurodietten i fjor på disse tider var jeg -16 og han -20 Jeg ble gravid og fikk en spontanabort- deppa og begynte å spise igjen- samtidig som jeg var lei alt med pulver mat. Han begynte å plundre med ryggen og jobbet mindre.. kiloene kom snikende. Til høsten skal vi igang med easylife(oppfølging på treningsenter med kosthold, vekt og trening. Han var i vinter på rehab pgå ryggen- trente masse og var inne i en god trend men den forsvant når han kom hjem. Jeg er i samme situasjon selv og vet hva det vil si å skal gå ned det har vært noen opp og nedturer opp igjennom årene for meg med vekta. Har også pcos. Jeg får bare vise at jeg er der for han og er glad i han . Ta tiden til hjelp. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482311 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Spirello Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Vi har blitt enige om at vi skal støtte og hjelpe hverandre. At vi skal gå i slike klær inne . Gå i jogge klær er vel og bra det, men ikke hver dag hele tiden. Det er jo koselig å ha på seg noe annet også og pynte seg litt for hverandre. Tror også (merker det selv og vet om flere andre som sier det) at humøret blir bedre når man har på seg litt annet inni mellom. Kan jo hende han ikke føler seg vel i noe annet for tiden da? Har du tenkt på om HAN føler seg tjukk og lite tiltrekkende? Man blir ikke veldig motivert til å kle seg bra hvis man føler seg som en dass.. Bor selv i joggebukse hvis jeg føler meg tjukk eller deppa.. (Ikke på jobb da). Få med deg han på tur da vel, eller trening. Lag sunn og god mat sammen. Gi han komplimenter. Ikke sikkert han ser så lyst på det å slanke seg som du gjør. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482314 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 vi gikk begge på eurodietten i fjor på disse tider var jeg -16 og han -20 Jeg ble gravid og fikk en spontanabort- deppa og begynte å spise igjen- samtidig som jeg var lei alt med pulver mat. Han begynte å plundre med ryggen og jobbet mindre.. kiloene kom snikende. Til høsten skal vi igang med easylife(oppfølging på treningsenter med kosthold, vekt og trening. Han var i vinter på rehab pgå ryggen- trente masse og var inne i en god trend men den forsvant når han kom hjem. Jeg er i samme situasjon selv og vet hva det vil si å skal gå ned det har vært noen opp og nedturer opp igjennom årene for meg med vekta. Har også pcos. Jeg får bare vise at jeg er der for han og er glad i han . Ta tiden til hjelp. Da vet du nok mye om hvordan han har det også - det hjelper ikke med andre sin motivasjon om den er aldri så godt ment og fylt av kjærlighet dessverre Men noe kan du jo gjøre. Du kan feks renske huset for usunn mat :-) Og ha masse bra alternativer på lur som han heller kan spise. Så kan du sende ham ut med ungen for å leke eller gå tur fordi du er sliten selv, har "vondt i hodet" eller noe sånt - så han ikke skjønner at du gymmer han i starten. Er jo utrolig hvordan det hjelper på tiltaket bare man kommer seg over dørstokkmila... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482316 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Kan jo hende han ikke føler seg vel i noe annet for tiden da? Har du tenkt på om HAN føler seg tjukk og lite tiltrekkende? Man blir ikke veldig motivert til å kle seg bra hvis man føler seg som en dass.. Bor selv i joggebukse hvis jeg føler meg tjukk eller deppa.. (Ikke på jobb da). Få med deg han på tur da vel, eller trening. Lag sunn og god mat sammen. Gi han komplimenter. Ikke sikkert han ser så lyst på det å slanke seg som du gjør. ja, det har jeg tenkt på- og jeg vet at han ikke føler seg vel- det sier han selv. Har foreslått flere turer og pga barn er det ikke bestandig like greit å få til. Er ofte ute på tur hele familien, men det blir liksom ikke trim- i lang periode var var de sønnen min og han i svømmehalen min 1 g pr uke, men det er det flere månder siden. Han er nemlig der at det gjør han ingenting å vise seg, men jeg hater å gå på slike steder som man må gå i badetøy. Jeg får bare fortsette og støtte han - vise han at jeg er glad i han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482326 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Da vet du nok mye om hvordan han har det også - det hjelper ikke med andre sin motivasjon om den er aldri så godt ment og fylt av kjærlighet dessverre Men noe kan du jo gjøre. Du kan feks renske huset for usunn mat :-) Og ha masse bra alternativer på lur som han heller kan spise. Så kan du sende ham ut med ungen for å leke eller gå tur fordi du er sliten selv, har "vondt i hodet" eller noe sånt - så han ikke skjønner at du gymmer han i starten. Er jo utrolig hvordan det hjelper på tiltaket bare man kommer seg over dørstokkmila... her finnes det ikke stort usunt i huset- når han kommer hjem med det forsvinner det... Han er aktiv og flink med barnet så det er ikke noe problem sånn sett- i lang periode gikk de i svømmehallen, men det har tatt helt slutt. Jeg er ikke helt der- liker ikke å gå i badetøy. Men det gjør han ingenting- han sier selv han trenger spark bak for å komme igang, men hvordan skal jeg gripe det ann... Vi har ihvertfall en plan fra høsten easylife Tror det kommer til å bli veldig bra. Hørt mye positivt om det. Kanskje noen som kjenner til det her ? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482330 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest deppa og lei Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Han er ikke litt deperimert da? Jeg kan svimse rundt hjemme i en kosebukse sånn etter dusjen etter at jeg har vært ute og jogget - har sagt klart fra til min kjære at om han ikke liker det eller om jeg begynner å legge på meg eller noe så MÅ han si fra! Og det har jeg fått beskjed om at jeg ikke skal være redd for nei, han skal si fra! ;o) Ellers er jeg litt enig med Valnøtt - kanskje han rett og slett liker best å gå i joggebukse når han er hjemme og kan slappe av? Med mindre joggebuksa er skikkelig utvasket og stygg så hadde jeg ikke brydd meg om det tror jeg. gå i joggebukse hjemme er ikke problemet, gjør det selv ofte, men det hadde vært koselig å sett han i noe annet. Han går i dette hele dagen..... stort sett uannsett hvor han skal. Det skjer at han tar noe annet på seg og da skryter jeg ekstra av han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482335 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kammilla Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hjemme hos oss går vi heldigvis i de klærne vi har lyst til... Og fordi om du akkurat har kommet inn i en god periode, kan du ikke forlange at han er akkurat på samme nivå, vel? Om han hadde skjerpet seg 2 måneder før du orket å starte det nye og bedre livet, hadde du syntes at det var OK at han maste på deg? Jeg går i joggeklær når jeg er hjemme. Går ellers i arbeidsklær på jobb og syns det er kjempedeilig å hoppe i joggebukse når jeg kommer hjem. Gidder ikke gå rundt hjemme med dongeri og fine topper, liker å ha det komfortabelt. Det samme er det med kjæresten når han kommer på besøk. Som regel alltid i joggeklær. ) Men når vi er ute og skal gjøre noe spesielt, kler vi oss fint og fresh`t ) Hva er galt med at han går i joggeklær? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482341 Del på andre sider Flere delingsvalg…
songbirdy Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei. Skjønner godt at du blir litt lei av å se sambis i det samme dag ut og dag inn. Hva med å "UPS" kokevaske joggebuksene og "tvinge" han inn i andre klær? (hehe, jeg vet at det er "over the top" ja) Men noen ganger må man sparkes ut av et mønster man ikke vet at man er i engang. Når det gjelder Easylife: jeg kjenner ei som har gått på det. Pulverkur og kurs 2 ganger i uka i ca 3 mnd først, og riktig trening i økende mengde og omfang. Mat introduseres etter hvert. Det er svindyrt da. Men sikkert verdt det! Hun jeg kjenner har gått ned 15+ kg og ser flott ut. Håper bare det holder. Ang. badedrakt: Det sitter i hodet!!! Jeg tvang meg selv til svømmehallen. Først med veninner (ikke helt sylfider de heller, men jeg var definitivt størst). Så var det på med brillene og svømte i ca en time. Bare å lukke verden ute. Til og fra selve bassenget hadde jeg et stort badehåndkle rundt livet eller badekåpe. Etter noen ganger var det mer vane enn ubehagelig, selv om jeg ikke er helt komfortabel med situasjonen enda. Men så lenge jeg har litt farge på kroppen og har shava vekk det som er, så føler jeg meg nogenlunde og velger å DRITE i hva de andre syns og mener. Syns jeg du også skal gjøre. Ta med deg mann og barn og HOPP i det. Finn på noe gøy sammen! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
bustebeisa Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hmm... Synes du har vært kjempeflink som har startet på det har . Og dere er jo egentlig flinke begge to med tanke på at dere begge skal på kurs til høsten. Lykke til!!! Men en ting må jeg bare støtte deg i. Det er trist at han ikke går i annet enn joggebukse. Helt enig, så er det ikke særlig sexy, når han går i den hele tiden. Og jeg tror for deres begge del at det kunne vært bra om han gikk i noe annet. Det finnes alltid noe tøy som passer alle kroppstyper. Og det finnes mye tøy som er mer sexy enn joggebukser. Pluss at når man får tilbakemeldinger på at man tar seg godt ut, så skinner man mye mer selv også. Noe som igjen fører til at man gjerne vil fortsette å ta seg godt ut, gjerne prøve å ta seg enda bedre ut. En positiv sirkel. Ellers er jeg faktisk litt motstaner av joggebukser og kosedresser hjemme.... Hvertfall om det blir for ofte. Men av og til er det jo litt kjekt også... man kommer lettere til godsakene om mannen har joggebukse på... ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482393 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hmm... Synes du har vært kjempeflink som har startet på det har . Og dere er jo egentlig flinke begge to med tanke på at dere begge skal på kurs til høsten. Lykke til!!! Men en ting må jeg bare støtte deg i. Det er trist at han ikke går i annet enn joggebukse. Helt enig, så er det ikke særlig sexy, når han går i den hele tiden. Og jeg tror for deres begge del at det kunne vært bra om han gikk i noe annet. Det finnes alltid noe tøy som passer alle kroppstyper. Og det finnes mye tøy som er mer sexy enn joggebukser. Pluss at når man får tilbakemeldinger på at man tar seg godt ut, så skinner man mye mer selv også. Noe som igjen fører til at man gjerne vil fortsette å ta seg godt ut, gjerne prøve å ta seg enda bedre ut. En positiv sirkel. Ellers er jeg faktisk litt motstaner av joggebukser og kosedresser hjemme.... Hvertfall om det blir for ofte. Men av og til er det jo litt kjekt også... man kommer lettere til godsakene om mannen har joggebukse på... ;-) '' Men av og til er det jo litt kjekt også... man kommer lettere til godsakene om mannen har joggebukse på... ;-)'' *Gliser* Tenkte å si det samme, men lot det være. ;o) Min kjære går svært sjeldent i joggebukser, men det er som du sier - det er utrolig lett og greit å komme til godsakene da! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482421 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest HIHIHIHI Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 '' Men av og til er det jo litt kjekt også... man kommer lettere til godsakene om mannen har joggebukse på... ;-)'' *Gliser* Tenkte å si det samme, men lot det være. ;o) Min kjære går svært sjeldent i joggebukser, men det er som du sier - det er utrolig lett og greit å komme til godsakene da! Så fremt at ikke joggebuksen er på, på grunn av magens volum.... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482424 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Elextra Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 '' Men av og til er det jo litt kjekt også... man kommer lettere til godsakene om mannen har joggebukse på... ;-)'' *Gliser* Tenkte å si det samme, men lot det være. ;o) Min kjære går svært sjeldent i joggebukser, men det er som du sier - det er utrolig lett og greit å komme til godsakene da! *Urk* ikke gi meg sånne bilder på netthinnen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillemus Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Så fremt at ikke joggebuksen er på, på grunn av magens volum.... *Humrer* Neida, min kjære er så fin og slank at. ) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305614-samboer-ned-i-vekt/#findComment-2482509 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.