Gjest Most Ar Skrevet 5. mai 2008 Del Skrevet 5. mai 2008 Hei Jeg har et spørsmål vedrørende behandlig jeg hadde i går. Vannligvis når jeg har time hos bedriftsfysioterapeut som er også akupunktør får ofte behandling som er en kombinasjon av fysiomassasje og akupunktur(i armen) I går hadde jeg samme type behandling, dvs fysiomassasje og i og med jeg har i det siste smerter i ryggen og beina fikk akunpuktur også. Men det så plager meg er at nålene blir satt inn i kroppen.gjennom bukse og strømpebukse. Jeg reagerte ikke med det samme - hadde full tilitt til fysioterapeut min bedrift valgte, men jo mer jeg tenker på det desto mer er jeg beskymret.Alt virket så uprofesionelt.Burde ikke nålene vare sterille før de kommer inn i kropen? Hva med alle de bakterie som finnes på klæren som nålene gikk gjennom før de blir satt inn i kropen? Hvor farlig er det egentlig? Må jeg ha noen blodprøver får å teste om jeg er smittet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305676-akupunktur/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 8. mai 2008 Del Skrevet 8. mai 2008 Akupunkurnåler settes vanligvis direkte inn i huden og disse MÅ være sterile! Jeg er ikke kjent med at akupunkturnåler kan settes gjennom klesplagg - men dersom den skarpe enden går inn i selve huden må nålene være sterile. Det er alltid en risiko for overføring av smitsomme sykdommer dersom det brukes usterile nåler - så det er viktig å reagere sterkt på dette. Ta kontakt med din fastlege og beskriv i detalj hvordan behandlingen har foregått (særlig viktig å vite om nålen har gått inn i selve huden) og da kan han vurdere behov for videre blodprøver. Det blir også viktig å få klarhet rundt praksisen mtp andre pasienter - dvs. dersom det kan bekreftes at det brukes usterile skarpe nåler på flere pasienter og nålene går inn i selve huden må helsemyndighetene gripe inn i saken. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305676-akupunktur/#findComment-2484856 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.