Gå til innhold

Kjærlighetssorg selv om det var jeg som brøt?

Anbefalte innlegg

Gjest ikke signatur akkurat nå

Det siste halve året har jeg vært forferdelig usikker på mine følelser, eller mangel på sådanne. Det endte tilslutt med samlivsbrudd hvor jeg var den som ville ut, han ville vi skulle fortsette og han sier han fortsatt elsker meg. Vi har vært sammen i 8 år og bodd sammen i 7 år. Jeg syns mye har vært galt med forholdet vårt og vi har ikke snakket skikkelig sammen før de siste månedene. Men da var det for sent syns jeg, mine følelser var allerede borte og jeg var kun glad i han som en venn.

Dette var iallefall det jeg trodde. Nå er vi midt i oppgjør av felles bolig og innbo og jeg flytter helt i løpet av uka, han bor midlertidig hos en venn mens jeg pakker sakene mine. Helt frem til denne helga har jeg hatt det helt greit og vært sikker på at jeg gjør det riktige. Men nå er jeg altså blitt så forferdelig usikker. Det er helt for jævlig å pakke de siste sakene og bytte sengetøy for siste gang. Føler en sorg inni meg som jeg trodde var forbeholdt den som fortsatt ville fortsette forholdet. Betyr disse følelsene at jeg egentlig gjør feil? Burde jeg ikke gå? Jeg har seriøst kjærlighetssorg og tenker på alt som ikke er mer.. pga meg. Er dette normalt eller er det et tegn på at jeg har følelser for han som jeg ikke trodde jeg hadde? Er helt utafor nå..

Fortsetter under...

Gjest ikke signatur akkurat nå

Er du sikker på at det er kjærlighetssorg du kjenner på, og ikke "bare" sorg?

Hva med å snakke med ham, og kanskje utsette salg av bolig etc, til dere begge har kjent litt på å være alene?

Bare mine tanker i natten..

Takk for svar, vi har snakket veldig mye sammen den siste tida, og jeg tror kanskje det er det som er grunnen til at jeg har blitt usikker og nå tror jeg kanskje har tatt feil av følelsene mine. Er også usikker på hva slags sorg det er, så det er godt mulig det er som du sier, kun sorg, ikke kjærlighetssorg. Skal snakke litt mer med han i morgen, kanskje vi heller bør bo hver for oss i noen mnd og så diskutere status på forholdet igjen..

Gjest Høstløvet

Takk for svar, vi har snakket veldig mye sammen den siste tida, og jeg tror kanskje det er det som er grunnen til at jeg har blitt usikker og nå tror jeg kanskje har tatt feil av følelsene mine. Er også usikker på hva slags sorg det er, så det er godt mulig det er som du sier, kun sorg, ikke kjærlighetssorg. Skal snakke litt mer med han i morgen, kanskje vi heller bør bo hver for oss i noen mnd og så diskutere status på forholdet igjen..

Høres jo lurt ut, spesiellt som det vel både hus og barn inn i bildet.

Lykke til i alle fall:-)

Annonse

Jeg synes det hadde vært mer rart om du ikke følte en form for sorg. Det er tross alt mange år som dere har vært sammen og det er helt naturlig å føle sorg over dette. Det er jo også mange gode minner og det er ikke bare lett å sette en strek over alt dette uten videre.

Du må prøve å finne ut om det er sorg eller kjærlighetssorg du kjenner. Uansett så er det kanskje lurt å ta en pause, så du finner ut hva du føler. Kanskje det går fort over det du føler nå.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...