Gå til innhold

Bytting og bleking

Anbefalte innlegg

Confusicus

For flere år siden skadet jeg tennene og måtte gå med reguleringen en periode. Dette førte til mye tannsmerter, og medfølgende mangel på tannpuss.

Jeg har nå to fortenner som er delvis rekonstruerte, og vurderer å gå til tannlegen og trekke dem ut og sette inn nye, hele tenner. Jeg vil også i samme runde bleke tennene mine slik at jeg kan få et normalt hvitt smil igjen.

Jeg har vært i samtale med tannlege om dette, og lurer bare på om andre har erfaringer med tilsvarende, om det enten er bytting av tenner, eller bleking. Er interessert i alle mulige responser.

Takk :D

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305702-bytting-og-bleking/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest hos oss

Hvis røttene på fortennene dine er intakte, ville jeg ikke trukket disse. Bruk røttene til å sette på kroner eller skallfasetter i porselen eller hva det er som tilbys hos de flinkeste tannlegesentrene nå.

Gå til en tannlge som er del av et større og oppdatert miljø, i Oslo er for eksempel Colosseumklinnikken flinke, men slike miljøer finnes mange steder.

Gå minst to forskjellige steder, og hør hva de foreslår.

Jeg vil tro at det beste er å bleke de tennene du har, og sette på nye deler på de som er ødelagt.

Trekking er aktuelt når roten er ødelagt, men en fungerende rot bør du ta vare på!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305702-bytting-og-bleking/#findComment-2483091
Del på andre sider

Confusicus

Hvis røttene på fortennene dine er intakte, ville jeg ikke trukket disse. Bruk røttene til å sette på kroner eller skallfasetter i porselen eller hva det er som tilbys hos de flinkeste tannlegesentrene nå.

Gå til en tannlge som er del av et større og oppdatert miljø, i Oslo er for eksempel Colosseumklinnikken flinke, men slike miljøer finnes mange steder.

Gå minst to forskjellige steder, og hør hva de foreslår.

Jeg vil tro at det beste er å bleke de tennene du har, og sette på nye deler på de som er ødelagt.

Trekking er aktuelt når roten er ødelagt, men en fungerende rot bør du ta vare på!!

Ja, tror det kan være noe slikt han har snakket om. Går til en svært flink tannlege på sørlandet, og tror ikke det skal by på store problemene. Men jeg er litt usikker; hva er falsetter? Er det bare skall som klistres på fronten, eller omkapsler de hele tanna? Jeg vil gjerne at det skal føles så "normalt" som mulig, og gidder ikke investere mange tusen på å få matrester inni tanna :-P

Og jeg vil også gjerne ha hele tanna i én bit, det er kanskje det mest vesentlige...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305702-bytting-og-bleking/#findComment-2483141
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...