Gå til innhold

Spastiske smerter i venstre skulder

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har siden jeg var et barn (tror jeg var rundt 6 år første gang) hatt perioder med spasme-aktige smerter i venstre skulder. Det er veldig smertefullt når det kommer og det føles som en muskel inni skulderen et sted trekker eller trykker på en nerve. Som oftest holder den intense smerten bare på i 2-3 sekunder før det slipper. Ofte kommer det i perioder over flere dager, gjerne 2-3 ganger om dagen, og det er gjerne opphold på flere måneder mellom gangene jeg får det. Typisk når jeg først får smertene så kommer de igjen i varierende styrke over en 4-5 dager før de blir borte igjen.

Enkelte ganger er det så smertefullt (føles som mange stikk inni skulderen i rask rekkefølge) at venstre arm ikke kan brukes, og noen ganger må jeg rett og slett gå på huk/sitte pga smerten er intens. Det er svært ubehagelig å få i folkemengder og det er ofte varierende hvor intense de er.

Over alle disse årene har det bare vært venstre skulder, og det virker ikke påvirket av mengden fysisk aktivitet jeg er i. Men jeg tror nok det trigges oftere over perioder med lite søvn og stress. Så det virker som en muskel som spasmer inni der et sted og så har jeg muligens en uheldig plassering på en nerve.

Er dette noe kjent plage? Er det noe som kan opereres?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305783-spastiske-smerter-i-venstre-skulder/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...