Gå til innhold

Å bli gravid med kobberspiral

Anbefalte innlegg

Gjest Kobberspiral-bruker

Jeg bruker kobberspiral og jeg vet jo selvfølgelig godt at jeg kan bli gravid allikevel, men at det ikke er særlig sannsynlig. Men jeg lurer fælt på hvordan man oppdager en graviditet på et tidlig stadium hvis man først er så uheldig. Legen min har nemlig informert meg om at noen blør ganske kraftig når de ble gravid med spiral. Dersom man får en kraftig blødning omtrent på den tida man venter mensen skulle man jo tro man var "trygg" da, for det at man får mensen er jo beviset på at man ikke er gravid. Men kan det være slik at man kan være gravid og allikevel blø som om man hadde mensen, på grunn av spiralen? Man hører jo stadig om at folk blir gravide med spiral, men jeg finner ingenting om hvordan det oppleves når dette skjer. Får disse uteblitt mens, eller mens med graviditetssymptomer?? Hadde blitt veldig glad om noen som visste litt om dette kunne informere meg!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305787-%C3%A5-bli-gravid-med-kobberspiral/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Snacky1365380698

Økte blødninger er, som du vet, bivirkning av spiralen. Men økt mens kommer bare ifbm selve mensturasjonen. Altså, får du mensen er du trygg - uansett mengde. Er ikke slik at kobberspiralen kan forårsake en "falsk" mensen. Enten har du mensen, eller så har du ikke.

Spiral er veldig sikkert som prevansjon, men selvfølgelig, uhellet _kan_ skje. Du vil da ikke få mensen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...