Gjest brummelise Skrevet 7. mai 2008 Del Skrevet 7. mai 2008 Hei, Jeg var hos det odontologiske fakultet i Oslo, og fikk studenter under veiledning til å operere ut en tann (ved kjevekirurgisk avd.). Dette kostet meg 735kr, og da jeg spurte om noe ble dekket av trygdekontoret skjønte ikke hun jeg betalte til noe som helst. Hun sa at de hadde to priser og dersom jeg var henvist dit (hvilket jeg var) skulle jeg betale den laveste. Hun mente jeg var for gammel for å få noe dekt av trygdekontoret, ettersom jeg er 25 år. Derfor lurer jeg nå på hvordan dette fungerer. Jeg hadde en relativt komplisert operasjon som tok lang tid, og visdomstanna har forårsaket en del ubehag på forhånd. Er den prisen jeg betalte egenandelen, eller er det slik at man må kontakte trygdekontoret selv? Hva er mulig å få dekket, og hva er ikke mulig? Gruer meg skikkelig til neste tann, både pga. smertene underveis og etterpå, og at det tærer på lommeboka! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305800-refusjon-i-forbindelse-med-fjerning-av-visdomstann/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
mirami Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg kan egentlig ikke svare på spørsmålene dine, men kan fortelle hvordan det var med meg. Jeg ble henvist til odontologisk avdeling på sykehuset via tannlegen min. Det eneste jeg måtte betale var egenandelen, husker ikke akkurat hvor mye, men 2-300 kr, iallefall ikke så mye som 700! Det var ikke vondt underveis - det skal jo ikke gjøre vondt underveis for man får jo bedøvelse! etterpå var det såklart litt vondt men fikk smertestillende så det gikk greit. Jeg synes du skal ta kontakt med tannlegen din og be om henvising, for da må du sikkert ikke betale mer enn egenandelen (som jeg gjorde) Og da blir du også henvist til leger og ikke studenter, det kan sikkert ha noe med trygghetsfølelsen og at det gjorde vondt underveis å gjøre at det var studenter.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305800-refusjon-i-forbindelse-med-fjerning-av-visdomstann/#findComment-2487345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.