Gå til innhold

Refusjon i forbindelse med fjerning av visdomstann

Anbefalte innlegg

Gjest brummelise

Hei, Jeg var hos det odontologiske fakultet i Oslo, og fikk studenter under veiledning til å operere ut en tann (ved kjevekirurgisk avd.). Dette kostet meg 735kr, og da jeg spurte om noe ble dekket av trygdekontoret skjønte ikke hun jeg betalte til noe som helst. Hun sa at de hadde to priser og dersom jeg var henvist dit (hvilket jeg var) skulle jeg betale den laveste. Hun mente jeg var for gammel for å få noe dekt av trygdekontoret, ettersom jeg er 25 år. Derfor lurer jeg nå på hvordan dette fungerer. Jeg hadde en relativt komplisert operasjon som tok lang tid, og visdomstanna har forårsaket en del ubehag på forhånd. Er den prisen jeg betalte egenandelen, eller er det slik at man må kontakte trygdekontoret selv? Hva er mulig å få dekket, og hva er ikke mulig? Gruer meg skikkelig til neste tann, både pga. smertene underveis og etterpå, og at det tærer på lommeboka!

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...