Gå til innhold

Kontokreditt på lønnskonto?

Anbefalte innlegg

Gjest Kjipetider

Hei,

Denne måneden har jeg fått en del uforutsette utgifter til tannlegen. I tillegg skal jeg på reise med jobben, hvor jeg må legge ut for hotell og mat/taxi for flere dager neste uke (får tilbake på neste lønning). Dette blir vanskelig for meg da kontoen er ganske tom. Er det vanlig å få kontokreditt på lønnskontoen? Hvordan går jeg frem? bruker Sparebank 1 (hår også lån på leiligheta der) . Skal betales tilbake ved neste lønning som er om to uker.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305863-kontokreditt-p%C3%A5-l%C3%B8nnskonto/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Annonse

Du burde jo fått lønnsforbuskudd på jobben. Men kanskje dere har et tungvint lønns/rwegnskapssystem, hvor dette er vanskelig? Hos oss er det slutt på det meste av lønnsforskudd, fordi det ble for vanskelig for vårt nye supersystem....

Da vi bodde på hotell forleden, sendte hotellet regning til bedriften. Det samme gjorde et spisested. Da ble det bare litt reiseutgifter vi måtte legge ut selv.

Gjest mandolina

Få jobben til å gi deg et kredittkort, som du kan bruke på reise i jobbrelatert sammenheng, det er jo bare å spare på regningene, og så betaler jobben kreditkortregningen, for kortet står på firmaet sitt navn.

Det er helt vanlig å ordne seg på den måten, for ingen arbeidsgiver kan regne med ar arbeidstakeren kan legg ut flere tusen kroner.

Hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...