Gå til innhold

Tretthetssyndrom/testikkelbetennelse?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei.Mann 48.Kusma som 17 åring(fullt hus) nedslag i venstre testikkel som ble ødelagt og godartet hjerneh.betennelse.Har en syste som er betent i høyre testikkel,volder problemer/litt smertefullt.Noe som kan gjøres med dette?Antibiotika?Har forsøkt prøverør og ved biopsi fant de levende sædceller, men kona "la" ikke friske egg.så det var det. Sliter også med tretthetssyndrom over mange år.Fikk først ifjor vite at det ble påvist kyssesyke over en tremånedsperiode.Så her sitter jeg da, uten behandling og jobber hardt med å"separere" fra negative tanker rundt dette.Har også hatt forhøyede leverprøver over tid.Mistenker candida infeksjon, langvarig tykktarmsproblemer.Reguleres mye med kosten. Til slutt, så har det blitt avslørt spirochetter i blodet, noe som ledet til mistanke om borrelia.Det er ikke imidlertid ikke påvist gjennom antistoffprøver.Må gi meg her!!!Takknemmelig for råd og svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305910-tretthetssyndromtestikkelbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er kjent at kusma spesielt i vok, men mulige andre årsaker bør utelukkes ved en skikkelig undersøkelse. sen alder kan av og til angripe testiklene og forårsake akutt betennelse som kan gå ut over evne til å produsere barn. Jeg er derimot svært usikker på om det kan forårsake cystedannelse, noe som du har fått påvist. Jeg tviler på at det er noe sammenheng der. Det kan derfor muligens være aktuelt med antibiotikabehandling. (Kusma er et virus som ikke kan påvirkes av antibiotika som finnes i handelen idag.

Kyssessyke kan utløse "tretthetssyndrom" og det er en vanskelig sak å håndtere. Forhøyede leverprøver hører også med til tilstanden. Vi har ingen spesifikk behandling for dette, de fleste anbefaler ro.

Jeg har lite tro på at Candida har noe sammenheng med leverprøver. Hvorvidt det kan ha noe med tykktarmsproblemer er det ganske stor uenighet om blant de lærde. Candida finnes normalt i tykktarmen hos de fleste av oss uten at de forårsaker noen som helst symptomer.

Spirocheter i blodet høres rart. De kan ikke påvises i blodet ved Borrelia i nfeksjon og heller ikke ved andre infeksjoner forårsaket av spirocheter (syfilis er den mest kjente, Weils- sykdom spirochete er en annen, men begge disse er sjeldnere enn rariteter i Norge).

Som du skjønner har jeg noen forslag, men noe svar som løser alle dine problemer har jeg ikke. Det er ikke lett å være "fjerndoktor"

• 4 uker senere...

Er du blitt undersøkt for testikkelkreft? Har en venn som fikk betennelse i den ene testikkel, og så var det testikkelkreft.

Hilsen

Hvis det skulle være kreft må jeg ha hatt det i årevis, da symptomene har vart lenge,lenge.Og da hadde det vel kommet fram på blodverdier på alle prøvene som er tatt av meg gjennom årene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...