Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg og kona har vært sammen siden vi var 17 år(Er nå 33) og har vært gift i 6 år nå. Vi har fått 3 unger og har hatt det veldig fint sammen. I det siste har vi derimot kranglet en god del. Jeg driver et firma som krever mye av meg og hun er hjemmeværende. I den senere tid har vi hakket på hverandre om småting. Vi har hatt vært vårt soverom siste 4 måneder.

I Påsken fant vi ut etter en krangel at vi skulle skille oss. Vi hadde skrevet ut papirene og alt og var enige om det meste, men det ble ikke noe prat om det og livet gikk sin gang. Nå har vi det greit i sammen bortsett fra at vi fortsatt bor på hvert sitt soverom. jeg spurte henne om hun synes vi hadde det greit, og hun sa at alt var helt topp. Men hun sa at hun ville fortsette med å ha hvert sitt soverom og at sex vært totalt fjernt for henne og var noe som vår helt uaktuelt.

Vi er 33 år og jeg har ikke lyst på et sånn forhold. Sexlivet vårt har ikke vært så godt di 2 siste årene. Hvis jeg spurte om vi kunne bytte stilling mens vi hadde sex så ble hun forbanna og sa at jeg ble aldri fornøyd. Når vi hadde sex så var det viktigeste å bli ferdig. Hvis jeg prøvde å holde igjen så gjorde hun så godt som mulig for at jeg skulle komme. Når vi var ferdige så var det å snu ryggen til å ferdig med det.

Jeg orker ikke et sånt forhold. Jeg savner sexen og nærheten noe helt enormt. Hun har vært helt klar på at det ikke blir aktuelt. Hun har sagt at jeg kan flytte inn på soverommet hvis jeg absolutt vil men hun sier det beste er hvis vi bor hver sitt. er det dårlig gjort at jeg vil skille meg på grunn av det når alt annet er fint?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/305922-skille-seg-pga-mangel-p%C3%A5-sex/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg levde i mange år i et forhold omtrent uten sex (jeg hadde rett og slett ikke lyst) og i ettertid må jeg si at jeg fatter ikke at han holdt ut så lenge som han gjorde!

Så jeg skjønner deg utmerket godt om du velger å bryte ut og finne en annen partner som passer deg bedre i sengen. Sex er ikke alt, men nå er det for meg en viktig del i et godt forhold i alle fall.

Jeg levde i mange år i et forhold omtrent uten sex (jeg hadde rett og slett ikke lyst) og i ettertid må jeg si at jeg fatter ikke at han holdt ut så lenge som han gjorde!

Så jeg skjønner deg utmerket godt om du velger å bryte ut og finne en annen partner som passer deg bedre i sengen. Sex er ikke alt, men nå er det for meg en viktig del i et godt forhold i alle fall.

Sex er ikke alt. Det er jeg helt enig i. Men det er jo ikke normalt at 2 på 33 år bor på vært sitt soverom.

Mange kvinner må føle seg elsket og tatt vare på for å i det hele tatt orke å tenke på sex. Sex uten at resten av forholdet er på plass, får dem til å føle seg som et verdiløst kjøttstykke.

For en kvinne kan det også være forferdelig demotiverende om han straks man har hatt god sex begynner å snakke om andre måter å gjøre det på. Hun kan bli desperat om hun sjeldent eller aldri føler at mannen er seksulet mett og tilfreds. Altså kunne leve en time eller dag på det han har fått og nyte det, framfor å allerde være inne i neste prosjekt. Da kan hun rett og slett gi opp hele greiene.

For mange menn er det omvendt. De må ha sex for å føle seg elsket.

Det er ikke utenkelig at noe av det som har drept din kones sexlyst er at hun har hatt en del opplevelser av at du har krevd kroppen hennes og gitt blanke i _henne_. Jeg sier ikke at dette var din intensjon. Bare at hun kan ha opplevd det slik.

For en kvinne som yter omsorg dagen lang og kanskje mottar lite omsorg selv, kan sex fort bli enda en ting som krever følelsene og kroppen hennes.

Om du ønsker å bevare ekteskapet og slippe de mangeårige problemene og komplikasjonene et samlivsbrudd medfører, bør du kanskje starte i en helt annen ende enn sex.

Om du ensidig begynner å tenke gjennom de tingene som hun har sagt at hun ønsker, at hun savner, og forsøker å møte henne på noe av dette kan du skape en positiv kjedereaksjon som kan overvinne den negtive spiralen.

En eller annen gang vil dere da også kunne funger seksulet sammen. Men det er viktig at ditt motiv er å gi henne noe som gjør henne godt. (Enten det er en skitur med barna eller en god lang prat.) Om hun merker en utolmodig dette-gjør-han-bare-for-å-få-sex, kan du like godt spare deg.

Dere ble sammen da dere var ganske unge. Det er ikke unaturlig at det kommer en del bølger og omveltninger i forholdet.

Kan hende vil du en gang være glad for at du valgt å gå noen ekstra mil framfor å gi opp forholdet.

mvh

Sex er ikke alt. Det er jeg helt enig i. Men det er jo ikke normalt at 2 på 33 år bor på vært sitt soverom.

Leste du egentlig hele det lille innlegget mitt?

Jeg sier jo at jeg skjønner deg godt om du velger å bryte ut og det hender jeg ønsker at min eks hadde vært mann nok til å bryte ut mye tidligere.

Annonse

Gjest Elextra

Dette høres utrolig klassisk ut. Svarer derfor med en klassisk, men dog så riktig floskel:

Menn må ha sex for å trives. Kvinner må trives for å ha sex.

Tror du kan begynne i en annen ende enn selve sexen. Føler kona din seg respektert, verdsatt og attrådd, kan det godt hende sex-lysten kommer tilbake.

Dette høres utrolig klassisk ut. Svarer derfor med en klassisk, men dog så riktig floskel:

Tror du kan begynne i en annen ende enn selve sexen. Føler kona din seg respektert, verdsatt og attrådd, kan det godt hende sex-lysten kommer tilbake.

''Tror du kan begynne i en annen ende enn selve sexen. Føler kona din seg respektert, verdsatt og attrådd, kan det godt hende sex-lysten kommer tilbake.''

Min erfaring er at det motsatte like gjerne kan skje.

Gjest Wita

"Menn må ha sex for å trives. Kvinner må trives for å ha sex"

Nå skjærer du alle over en kam. Jeg er enig med Lillemus.

Ja, jeg har aldri skjønt det der med at kvinner liksom skal ha lyst på sex først når mannen har vasket golvet, tatt oppvasken, hengt opp klærne fra vaskemaskina og fått ungene i seng.

Skal man dømme etter hybelkaninene hos oss skulle vi aldri hatt sex i så fall... ;o)

Alle er selvsagt ikke på den måten.

Men ut fra det gutt75 skriver, ser det ut til å være tilfelle for dette paret.

I de parforholdene der det er slik, kunne man spart uhorvelige mengder smerte, frustrasjon, konflikt, krangel og eventuelle brudd om begge parter hadde hatt større forståelse for dette. Det er nesten en klassisk måte å ødelegge det som kunne vært velfungerende samliv.

mvh

Gjest Elextra

''Tror du kan begynne i en annen ende enn selve sexen. Føler kona din seg respektert, verdsatt og attrådd, kan det godt hende sex-lysten kommer tilbake.''

Min erfaring er at det motsatte like gjerne kan skje.

Ja, det er sikkert også mulig, men tror det motsatte er enda vanligere.

Gjest Elextra

Er selvfølgelig klar over at jeg generaliserer og at det ikke gjelder alle, men jeg tror det gjelder svært mange menn og kvinner.

Annonse

SLik jeg leser innlegget ditt, tror jeg hun aldri vil bli noe bedre. Hun tilhører trolig den del av kvinnearten som ikke liker sex - ikke alle fall gjør ikke hun det med deg.

Jeg har 2-3 ganger i mitt liv støtt på slike, og slikt merket jeg med en gang. Å ha sex var pliktløp fra dag en og så ble det bare verre. Så da brøt jeg ganske så raskt av.

Dersom du ikke kan leve ut sex, bør du tenke nøye over om det er dette du vil.

Dessuten: At du som 30-åring ike en gang deler soverom med din kone, er jo utrolig. For det handler jo om noe mer enn bare sex - men også initimtet. Jeg og min kone kan jo ligge i timesvis i senga og se en film, hud mot hud - deilig og intimt uten at det er noe seksuelt. At du glipper slikt, vil du det?

Ja, jeg har aldri skjønt det der med at kvinner liksom skal ha lyst på sex først når mannen har vasket golvet, tatt oppvasken, hengt opp klærne fra vaskemaskina og fått ungene i seng.

Skal man dømme etter hybelkaninene hos oss skulle vi aldri hatt sex i så fall... ;o)

Mja, jeg skjønner det jeg :o) Det handler ikke nødvendigvis om at det absolutt må være så rent og pent alltid, men at han gjør noe fordi han vet det er viktig for meg.

Det hender jeg føler meg som en serviceinstitusjon som ikke gjør annet enn å dekke andres behov hele dagen, og da er det deilig (og sexy!) når han gjør noe for at arbeidsmengden på meg blir mindre. Enten det er å kverke hybelkaninger eller legge unger.

(Tilleggsinformasjon: Jeg er hjemme i permisjon med minsta på 11 mnd, derfor en noe skjevdelt arbeidsfordeling her hjemme)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...