Gå til innhold

Jeg røyker hasj i ny og ne' - jeg skader ingen,

Anbefalte innlegg

Gjest anonymist

Er det galt av meg og røyke meg en rev i ny og ned så lenge det ikke skader andre og jeg selv føler meg komfortabel med det?

Jeg er i full jobb.

Røyker kun 4-5 ganger i måneden.

Drikke nærmest ikke alkohol

Hater alle andre rusmidler

Tar vare på de rundt meg

Det som er så synd er at jeg må skaffe det på ulovlig vis.... bortsett fra akkurat det punktet er jeg svært ansvarsbesvisst...

Fortsetter under...

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• PieLill

12

• Deilig er jorden

8

• Glimtipper

7

• Mistera

2

Gjest Valnøtt

Ja det er galt.

Du er med og holder liv i en industri som er rimelig stygg.

Du er med og supporterer et salgsnett som også forsyner de småungene som skal ende opp på gata med selvbildet sitt til salgs for et skudd.

Dessuten er hasj ekstremt kreftfremkallende, hvis du er opptatt av din egen helse.

Så dessverre for deg - det er nok gæli lell :-)

Gjest Elextra

Ja det er galt.

Du er med og supporterer et salgsnett som også forsyner de småungene som skal ende opp på gata med selvbildet sitt til salgs for et skudd.

Dessuten er hasj ekstremt kreftfremkallende, hvis du er opptatt av din egen helse.

Jeg er blant dem som ikke synes det er så fryktelig ille. Men 4-5 ganger i måneden er jo mer enn i ny og ne, synes jeg.

Vær klar over at nedbrytingstiden i kroppen er mye lengre for hasj enn for alkohol. Og det er selvfølgelig, som Valnøtt sier, ille å bidra til denne skitne industrien.

Annonse

Gjest Elextra

Ja det er galt.

ups, skulle ikke til deg, skulle til trådstarter

Gjest Elextra

Jeg er blant dem som ikke synes det er så fryktelig ille. Men 4-5 ganger i måneden er jo mer enn i ny og ne, synes jeg.

Vær klar over at nedbrytingstiden i kroppen er mye lengre for hasj enn for alkohol. Og det er selvfølgelig, som Valnøtt sier, ille å bidra til denne skitne industrien.

Gjest - anonymist

Huff, ja, det er lksom ikke støtte av industrien som ligger i bunn for mitt behov. Mer det at jeg har behov for en erstatning framfor lkohol. Jeg er restt og slett ikke glad i alkohol, venner av meg tar seg gjerne en øl i uka og attpåtil hver helg - også det blir jo fort 4-5 ganger i mnd....

Hva om det hadde vært kontrollert utsalg. For en mye finere verden vi ville fått! Da hadde det kanksje vært en langt 'renere' indstri også...

Er det noen andre 'dør-røykere' her?

Gjest Elextra

Huff, ja, det er lksom ikke støtte av industrien som ligger i bunn for mitt behov. Mer det at jeg har behov for en erstatning framfor lkohol. Jeg er restt og slett ikke glad i alkohol, venner av meg tar seg gjerne en øl i uka og attpåtil hver helg - også det blir jo fort 4-5 ganger i mnd....

Hva om det hadde vært kontrollert utsalg. For en mye finere verden vi ville fått! Da hadde det kanksje vært en langt 'renere' indstri også...

Er det noen andre 'dør-røykere' her?

Synes uansett ikke du kan sammenligne det å røyke en rev med det å ta en øl. Én øl gir nærest ikke rus, og den er ute av kroppen etter et par-tre timer. Hasjen sitter så vidt jeg vet i en uke eller så, selv om selve rusen ikke varer så lenge.

Selv klarer jeg meg lenge med alkohol :-).

Gjest - anonymist

Synes uansett ikke du kan sammenligne det å røyke en rev med det å ta en øl. Én øl gir nærest ikke rus, og den er ute av kroppen etter et par-tre timer. Hasjen sitter så vidt jeg vet i en uke eller så, selv om selve rusen ikke varer så lenge.

Selv klarer jeg meg lenge med alkohol :-).

Det er nok en individell greie det der.

Såvidt jeg vet kan man av blodprøver finne ut om man har drukket for x antall dager / uker siden på lik linje som man sjekker thc verdiene i blodet...

Tror nok hajisen er sunnere i det lange løp. Det lammer celler framfor å drepe dem...

...man sliter naturlig nok om man blir helt lam, men det jør man vel om alle cellene henrettes også;).

Nok tullprat. Mit problem er nok at det jeg liker aller best er ulovlig. Jeg skal holde meg i skinnet. Aldri mer enn rev - her i Norge iallefall:(

Lyst å bli med til Amsterdam?:P

Gjest Elextra

Det er nok en individell greie det der.

Såvidt jeg vet kan man av blodprøver finne ut om man har drukket for x antall dager / uker siden på lik linje som man sjekker thc verdiene i blodet...

Tror nok hajisen er sunnere i det lange løp. Det lammer celler framfor å drepe dem...

...man sliter naturlig nok om man blir helt lam, men det jør man vel om alle cellene henrettes også;).

Nok tullprat. Mit problem er nok at det jeg liker aller best er ulovlig. Jeg skal holde meg i skinnet. Aldri mer enn rev - her i Norge iallefall:(

Lyst å bli med til Amsterdam?:P

Som sagt klarer jeg meg helt fint med alkohol.

Forøvrig vil jeg si man alltid kan finne argumenter til støtte for sitt syn - om man ønsker.

Annonse

Den du primært står i fare for å skade er deg selv. Og du er slett ikke ingen.

Du røker oftere enn en gang i uken og er dermed allerede i fare for å utvikle avhengighet om du ikke alt har gjort det. Hasj, selv i små mengder, kan påføre deg alvorlige fysiske og psykiske skader/sykdommer. Og du vet ikke på forhånd hv

Om du skader deg selv, går det selvsagt også ut over dine omgivelser. Dine medmennesker vil ikke forbli uaffisert av din fysiske og psykiske helse, din arbeidsevne og din evne til sosial fungering.

Om vi forutsetter det heller usannsynlige at dette ikke skader deg i det hele tatt, er du likevel med på å dra andre som ikke tåler hasj like godt som deg inn i problemer.

Så jeg ser ikke noe som fornuftsmessig eller etisk kan forsvare denne hasjbruken.

mvh

Gjest - anonymist

Forandrer dere syn om jeg holder meg til ett gram hver fredag?

Det vil si kr.100,- i rus pr. uke. en sixpack koster mer og gjør etter mitt syn større skade ser man bor fra ulovligheten ved dett.

Jeg har røyka i dette tempoet i mange år. Med pauser på flere måneder enkelte ganger uten at dette er noe problem.

Det vil si kr.100,- i rus pr. uke. en sixpack koster mer og gjør etter mitt syn større skade ser man bor fra ulovligheten ved dett.

Jeg har røyka i dette tempoet i mange år. Med pauser på flere måneder enkelte ganger uten at dette er noe problem.

Nei, igrunn ikke.

mvh

Men det var ikke lett å forklare? Du vet hva mediisnske rapporter sier:-)

Det blir ikke mer lurt å røyke hasj fordi det kanskje finnes ting som er enda dummere.

Mitt syn på hasj handler ikke om alkohol eller tobakk, men om skadevirkningene ved hasjbruk.

Jeg spiser ikke fluesopp bare fordi jeg ikke drikker rødsprit...

;-)

mvh

Nei.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...