PieLill Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 KAN ha ja;-) Sålenge man er frisk i utgangspunktet tror jeg ikke skadene vil være like store som ved bruk av alkohol. Rapporter viser vel også dette... Men tross;-) Alt vel ellers her på Forumet? Jeg er forholdsvis ny. Har vært i Kirkenes ihelga. Problemet er at man ikke vet på forhånd hvor lenge man forblir fysisk og psykisk frisk om man begynner med hasj. Det er lavere terskel for å utvikle avhengighet og/eller pådra seg arlvorlige psykiske skader. Det er en heller uforutsigbar rus. Med alkohol er dose-effekt-kurven ganske linjær og forutsigbar. "Straffen" for en flatfyll kommer også ganske umiddelbart med fyllesjuka dagen etterpå. Man vet ca hvor stor dose som gir hvilken effekt. Jeg synes ikke det er spesielt smart å gå på fylla heller. Men om jeg kunne/måtte velge hva mine barn skulle teste ut, ville jeg helt klart valgt alkohol. Hasj er å spille russisk rullet med fysisk og psykisk helse. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487441 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deilig er jorden Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Problemet er at man ikke vet på forhånd hvor lenge man forblir fysisk og psykisk frisk om man begynner med hasj. Det er lavere terskel for å utvikle avhengighet og/eller pådra seg arlvorlige psykiske skader. Det er en heller uforutsigbar rus. Med alkohol er dose-effekt-kurven ganske linjær og forutsigbar. "Straffen" for en flatfyll kommer også ganske umiddelbart med fyllesjuka dagen etterpå. Man vet ca hvor stor dose som gir hvilken effekt. Jeg synes ikke det er spesielt smart å gå på fylla heller. Men om jeg kunne/måtte velge hva mine barn skulle teste ut, ville jeg helt klart valgt alkohol. Hasj er å spille russisk rullet med fysisk og psykisk helse. mvh Hadde det vært kontrollerte utsalgssteder og legalisert ville man visst hva man har fått og effekten ville vært like forutisgbar som ved bruk av alkohol. Men det er riktig som du sier. Idag er det null kontroll og man har ingen annen kontroll enn at man kan se / kjenne på den om den er bra. Men de store forskjellene er det jammen ikke - så lenge man kjenner de ulike variantene, Egendyrking bør vel være trygt. Det burde forøvrig også vært lov. Da hadde vi nok unngått den kriminelle løpebanen. Her oppe i nord kunne vi virkelig fått dyrka fram gode og sterke planter. Harstad er en fin by:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487449 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Hadde det vært kontrollerte utsalgssteder og legalisert ville man visst hva man har fått og effekten ville vært like forutisgbar som ved bruk av alkohol. Men det er riktig som du sier. Idag er det null kontroll og man har ingen annen kontroll enn at man kan se / kjenne på den om den er bra. Men de store forskjellene er det jammen ikke - så lenge man kjenner de ulike variantene, Egendyrking bør vel være trygt. Det burde forøvrig også vært lov. Da hadde vi nok unngått den kriminelle løpebanen. Her oppe i nord kunne vi virkelig fått dyrka fram gode og sterke planter. Harstad er en fin by:-) ''Hadde det vært kontrollerte utsalgssteder og legalisert ville man visst hva man har fått og effekten ville vært like forutisgbar som ved bruk av alkohol.'' Det er ikke tilfelle. Hasj kan ha en mer dramatisk og plutselig effekt enn alkohol. Den er også mer avhengighetsskapende. Primært fortrekker jeg å ikke koke hodet hverken på alkohol aller annen gift. Det er ikke verdt det. Vi har sannelig store nok problemer med alkohol og tobakk om vi ikke skal hjelpe til med lovverket for å få ennå mer svineri. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487516 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ''Hadde det vært kontrollerte utsalgssteder og legalisert ville man visst hva man har fått og effekten ville vært like forutisgbar som ved bruk av alkohol.'' Det er ikke tilfelle. Hasj kan ha en mer dramatisk og plutselig effekt enn alkohol. Den er også mer avhengighetsskapende. Primært fortrekker jeg å ikke koke hodet hverken på alkohol aller annen gift. Det er ikke verdt det. Vi har sannelig store nok problemer med alkohol og tobakk om vi ikke skal hjelpe til med lovverket for å få ennå mer svineri. mvh ''Det er ikke tilfelle. Hasj kan ha en mer dramatisk og plutselig effekt enn alkohol. Den er også mer avhengighetsskapende.'' Hva baserer du dette utsagnet på? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487521 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 ''Det er ikke tilfelle. Hasj kan ha en mer dramatisk og plutselig effekt enn alkohol. Den er også mer avhengighetsskapende.'' Hva baserer du dette utsagnet på? Diverse artikler jeg har lest. Samt samtaler med folk som har til jobb å plukke opp bitene når ting går rett vest. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487524 Del på andre sider Flere delingsvalg…
pekkaline Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg synes det er galt ja. Hvis det hadde blitt lovlig, hadde du da røykt det mere? Kan du si litt om hva hasjen gjør for deg? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487541 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest quinde 26 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg kjenner mange som deg, og ser ikke helt problemet så lenge du holder deg på det nivået, nei. Ikke skadevirkningsmessig for deg selv eller de i umiddelbar nærhet. Når det er sagt er det mange, kanskje de aller fleste, som definitivt burde holde seg langt unna hasj og marihuana. Det er ganske avhengig av hvilket forhold man har til rus og hvilket miljø man tilhører. Dette med industrien og alt man får med "på kjøpet" er en annen diskusjon som jeg ser det ble opprettet en tråd om. Er prinsippielt enig i at det burde være ulovlig, men mener at personlig bruk ikke burde straffes. Kriminolog Nils Christie har sagt mye fornuftig om temaet. Tar selv et trekk når det passer seg slik, men oppsøker det ikke aktivt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487610 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mora2 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Det er gøy så lenge du leker med dopet... Men pass deg for den dagen dopet leker med deg..... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487618 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Diverse artikler jeg har lest. Samt samtaler med folk som har til jobb å plukke opp bitene når ting går rett vest. mvh Kanskje du har noen linker til disse artiklene? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bookworm Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Det er gøy så lenge du leker med dopet... Men pass deg for den dagen dopet leker med deg..... Flott sagt, Mora2... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2487651 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Kanskje du har noen linker til disse artiklene? Dessverre har jeg dem ikke. Alt stammer forresten ikke fra nettet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2488170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Dessverre har jeg dem ikke. Alt stammer forresten ikke fra nettet. mvh Akkurat... Jeg synes faktisk du burde ha kilder for uttalelsene dine. Du er vanligvis så gjennomtenkt, Pielill 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2488274 Del på andre sider Flere delingsvalg…
favn Skrevet 13. mai 2008 Del Skrevet 13. mai 2008 Som du selv sier, så er det ulovlig. Men det er ingen som tar skade av at du røyker hasj, andre enn deg selv. Jeg ser noen her presentere enorme konsekvenser i form av fysisk og psykisk helse. Det er sikkert mange av de som drikker seg full flere ganger i året. Problemet ligger i å kjøpe hasj. Salg av hasj finansierer annen narkotikavirksomhet og organisert kriminalitet. Land som burde bruke jordbruksområder til mat, gror i stedet hasj. Om du selv gror hasjen din, så vil dette dilemmaet minske. Kriminalitetaspektet vil riktignok øke. Gå'kke an å gro hasj da, tøysejente ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2488278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Akkurat... Jeg synes faktisk du burde ha kilder for uttalelsene dine. Du er vanligvis så gjennomtenkt, Pielill Jeg har kilder. En hel del av dem. Men jeg prioriterer ikke å bla dem fram akkurat nå. Spesielt ikke det jeg leste for 15 år siden. Eller få mine venner som jobber innen psykiatri og/eller rusomsorg til å skrive lange erklæringer til deg. ;-) Du kan jo gjøre noen søk på hasj. NHD svarte forresten på et lignende innlegg omkring legalisering av hasj. Hans synspunkt er likt det jeg har hørt fra andre som får yrkesmessig befatning med problemet. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2488754 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg har kilder. En hel del av dem. Men jeg prioriterer ikke å bla dem fram akkurat nå. Spesielt ikke det jeg leste for 15 år siden. Eller få mine venner som jobber innen psykiatri og/eller rusomsorg til å skrive lange erklæringer til deg. ;-) Du kan jo gjøre noen søk på hasj. NHD svarte forresten på et lignende innlegg omkring legalisering av hasj. Hans synspunkt er likt det jeg har hørt fra andre som får yrkesmessig befatning med problemet. mvh Jeg reagerer ikke på at du sier hasj kan forårsake eller øke problemer. Men mer angående hva du sier om fysisk avhengighet. Jeg har til dags dato ikke sett en eneste studie eller artikkel som tilsier at hasj er fysisk avhengighetsskapende. I tillegg mener du at effekten av hasj er mer dramatisk (og plutselig?) enn alkohol. Dette er ikke riktig. Man blir ikke umiddelbart ruset av å ta et trekk hasj, akkurat som man ikke blir det av en slurk alkohol. Forøvrig tror jeg de som jobber med etterdønningene av alkohol har -minst- like sterke historier om det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2488758 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg reagerer ikke på at du sier hasj kan forårsake eller øke problemer. Men mer angående hva du sier om fysisk avhengighet. Jeg har til dags dato ikke sett en eneste studie eller artikkel som tilsier at hasj er fysisk avhengighetsskapende. I tillegg mener du at effekten av hasj er mer dramatisk (og plutselig?) enn alkohol. Dette er ikke riktig. Man blir ikke umiddelbart ruset av å ta et trekk hasj, akkurat som man ikke blir det av en slurk alkohol. Forøvrig tror jeg de som jobber med etterdønningene av alkohol har -minst- like sterke historier om det. Hasj er mer avhengighetsskapende, jeg kan ikke huske jeg har skillt mellom det fysiske og psykiske. For øvrig anser jeg en psykisk avhengighet som vanskeligere å komme ut av. Jeg har ikke sagt noe om hvor fort du blir ruset. Men at skadevirkningene, når og hvor fort de inntreffer og hva rusen gjør med deg er mer uforutsigbart enn med alkohol. Jeg ville fortrukket at mine barn drakk seg fulle framfor at de begynte med hasj eller andre ennå verre og mer uforutsigbare rusmiddel. En annen grunn er at med alkohol kommer 'straffen' raskt i form av bakrus. Men jeg håper de vil ha verdier og ryggrad til å la være å ruse seg. Alkohol anser jeg bare som det minste av flere store onder. Jeg er ikke tilhenger av noen form for rusmissbruk. Jeg vet såre vel hvilket helvete alkohol kan skape, selv om jeg har vært så heldig å ikke vokse opp i noe slikt. Et av problemene med alkohol er at terskelen for å begynne med det er så lav og tilgjengeligheten så høy. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2488762 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Glimtipper Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Hasj er mer avhengighetsskapende, jeg kan ikke huske jeg har skillt mellom det fysiske og psykiske. For øvrig anser jeg en psykisk avhengighet som vanskeligere å komme ut av. Jeg har ikke sagt noe om hvor fort du blir ruset. Men at skadevirkningene, når og hvor fort de inntreffer og hva rusen gjør med deg er mer uforutsigbart enn med alkohol. Jeg ville fortrukket at mine barn drakk seg fulle framfor at de begynte med hasj eller andre ennå verre og mer uforutsigbare rusmiddel. En annen grunn er at med alkohol kommer 'straffen' raskt i form av bakrus. Men jeg håper de vil ha verdier og ryggrad til å la være å ruse seg. Alkohol anser jeg bare som det minste av flere store onder. Jeg er ikke tilhenger av noen form for rusmissbruk. Jeg vet såre vel hvilket helvete alkohol kan skape, selv om jeg har vært så heldig å ikke vokse opp i noe slikt. Et av problemene med alkohol er at terskelen for å begynne med det er så lav og tilgjengeligheten så høy. mvh ''Hasj er mer avhengighetsskapende, jeg kan ikke huske jeg har skillt mellom det fysiske og psykiske. For øvrig anser jeg en psykisk avhengighet som vanskeligere å komme ut av.'' Psykisk avhengighet er i alle tilfeller mer komplisert. Jeg tror forøvrig alkohol er like eller mer psykisk avhengighetsskapende enn alkohol. Dette er selvfølgelig svært vanskelig å vurdere. ''Jeg har ikke sagt noe om hvor fort du blir ruset. Men at skadevirkningene, når og hvor fort de inntreffer og hva rusen gjør med deg er mer uforutsigbart enn med alkohol.'' På hvilken måte? Man vet, så vidt jeg har fått med meg, ikke om cannabis har uønsked psykisk virkning (depresjon, angst osv) med sikkerhet. Ettersom det er vanskelig å si hva som kom først, høna eller egget. Når det gjelder selve rusen er jo denne langt mildere og har ferre umiddelbare konsekvenser enn alkoholrus. ''Jeg ville fortrukket at mine barn drakk seg fulle framfor at de begynte med hasj eller andre ennå verre og mer uforutsigbare rusmiddel. En annen grunn er at med alkohol kommer 'straffen' raskt i form av bakrus.'' Jeg ville foretrukket alkohol også, ja. For mitt barn. Men det er på grunn av kriminalitetsaspektet. Det at cannabis er kriminelt gjør hoppet til andre, langt farligere rusmidler mye lettere. Forøvrig virker visst ikke bakrus som skremselsmiddel. De samme menneskene drikker seg jo fremdeles full flere ganger i året. ''Jeg er ikke tilhenger av noen form for rusmissbruk. Jeg vet såre vel hvilket helvete alkohol kan skape, selv om jeg har vært så heldig å ikke vokse opp i noe slikt.'' Så fire glass vin i uka er bruk, mens 1 gram hasj er misbruk? ''Et av problemene med alkohol er at terskelen for å begynne med det er så lav og tilgjengeligheten så høy.'' Det er jeg for så vidt enig med deg i. Men andre problemer er jo de virkningene alkohol har på kroppen. Avhengigheten, selve rusen, de fysiske skadevirkningene. For å ikke snakke om den såkalte fylleangsten. Mange jeg kjenner kan bli både deprimerte og få alvorlig angst av alkoholbruken sin i perioder. Jeg har ingen forståelse for at alkohol er -bedre- enn hasj. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2489076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deilig er jorden Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 ''Hasj er mer avhengighetsskapende, jeg kan ikke huske jeg har skillt mellom det fysiske og psykiske. For øvrig anser jeg en psykisk avhengighet som vanskeligere å komme ut av.'' Psykisk avhengighet er i alle tilfeller mer komplisert. Jeg tror forøvrig alkohol er like eller mer psykisk avhengighetsskapende enn alkohol. Dette er selvfølgelig svært vanskelig å vurdere. ''Jeg har ikke sagt noe om hvor fort du blir ruset. Men at skadevirkningene, når og hvor fort de inntreffer og hva rusen gjør med deg er mer uforutsigbart enn med alkohol.'' På hvilken måte? Man vet, så vidt jeg har fått med meg, ikke om cannabis har uønsked psykisk virkning (depresjon, angst osv) med sikkerhet. Ettersom det er vanskelig å si hva som kom først, høna eller egget. Når det gjelder selve rusen er jo denne langt mildere og har ferre umiddelbare konsekvenser enn alkoholrus. ''Jeg ville fortrukket at mine barn drakk seg fulle framfor at de begynte med hasj eller andre ennå verre og mer uforutsigbare rusmiddel. En annen grunn er at med alkohol kommer 'straffen' raskt i form av bakrus.'' Jeg ville foretrukket alkohol også, ja. For mitt barn. Men det er på grunn av kriminalitetsaspektet. Det at cannabis er kriminelt gjør hoppet til andre, langt farligere rusmidler mye lettere. Forøvrig virker visst ikke bakrus som skremselsmiddel. De samme menneskene drikker seg jo fremdeles full flere ganger i året. ''Jeg er ikke tilhenger av noen form for rusmissbruk. Jeg vet såre vel hvilket helvete alkohol kan skape, selv om jeg har vært så heldig å ikke vokse opp i noe slikt.'' Så fire glass vin i uka er bruk, mens 1 gram hasj er misbruk? ''Et av problemene med alkohol er at terskelen for å begynne med det er så lav og tilgjengeligheten så høy.'' Det er jeg for så vidt enig med deg i. Men andre problemer er jo de virkningene alkohol har på kroppen. Avhengigheten, selve rusen, de fysiske skadevirkningene. For å ikke snakke om den såkalte fylleangsten. Mange jeg kjenner kan bli både deprimerte og få alvorlig angst av alkoholbruken sin i perioder. Jeg har ingen forståelse for at alkohol er -bedre- enn hasj. Er ikke her så ofte, men ser endelig at det også finne fornuftige mennesker på dette foumet;-) Thnx Glimtipper 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2489949 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 ''Hasj er mer avhengighetsskapende, jeg kan ikke huske jeg har skillt mellom det fysiske og psykiske. For øvrig anser jeg en psykisk avhengighet som vanskeligere å komme ut av.'' Psykisk avhengighet er i alle tilfeller mer komplisert. Jeg tror forøvrig alkohol er like eller mer psykisk avhengighetsskapende enn alkohol. Dette er selvfølgelig svært vanskelig å vurdere. ''Jeg har ikke sagt noe om hvor fort du blir ruset. Men at skadevirkningene, når og hvor fort de inntreffer og hva rusen gjør med deg er mer uforutsigbart enn med alkohol.'' På hvilken måte? Man vet, så vidt jeg har fått med meg, ikke om cannabis har uønsked psykisk virkning (depresjon, angst osv) med sikkerhet. Ettersom det er vanskelig å si hva som kom først, høna eller egget. Når det gjelder selve rusen er jo denne langt mildere og har ferre umiddelbare konsekvenser enn alkoholrus. ''Jeg ville fortrukket at mine barn drakk seg fulle framfor at de begynte med hasj eller andre ennå verre og mer uforutsigbare rusmiddel. En annen grunn er at med alkohol kommer 'straffen' raskt i form av bakrus.'' Jeg ville foretrukket alkohol også, ja. For mitt barn. Men det er på grunn av kriminalitetsaspektet. Det at cannabis er kriminelt gjør hoppet til andre, langt farligere rusmidler mye lettere. Forøvrig virker visst ikke bakrus som skremselsmiddel. De samme menneskene drikker seg jo fremdeles full flere ganger i året. ''Jeg er ikke tilhenger av noen form for rusmissbruk. Jeg vet såre vel hvilket helvete alkohol kan skape, selv om jeg har vært så heldig å ikke vokse opp i noe slikt.'' Så fire glass vin i uka er bruk, mens 1 gram hasj er misbruk? ''Et av problemene med alkohol er at terskelen for å begynne med det er så lav og tilgjengeligheten så høy.'' Det er jeg for så vidt enig med deg i. Men andre problemer er jo de virkningene alkohol har på kroppen. Avhengigheten, selve rusen, de fysiske skadevirkningene. For å ikke snakke om den såkalte fylleangsten. Mange jeg kjenner kan bli både deprimerte og få alvorlig angst av alkoholbruken sin i perioder. Jeg har ingen forståelse for at alkohol er -bedre- enn hasj. http://www.aftenposten.no/meninger/kronikker/article1950497.ece 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2489958 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest heyheymymy Skrevet 16. mai 2008 Del Skrevet 16. mai 2008 Jeg vet hvem som har skrevet dette. han er bare en vanlig fyr, veldig ordinær. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/305940-jeg-r%C3%B8yker-hasj-i-ny-og-ne-jeg-skader-ingen/page/3/#findComment-2489963 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.