Gå til innhold

Synes du det er riktig at hasj er ulovlig?

Anbefalte innlegg

Icora Panter

JA.. for meg har det stoffet ødelagt alle muligheter til å nå fram til en person som sto meg nær. Det er bare et "dophue" igjen, som ingen når fram til. Og jeg hater hasj. All likegydligheten og all den påtatte tøffheten, og all "gi-faen-mentaliteten". Grrrrr...

Er nok ikke bare hasj h*n har tatt da..

Fortsetter under...

Er nok ikke bare hasj h*n har tatt da..

Nei, ikke nå lenger. Men det var hasj lenge. Og han røkte fra morgen til kveld. Dette førte med seg en likegyldighet som igjen ødela økonomien, hjemmet hans osv. Og etter hvert ble det både piller, amfeatmin, heroinrøyking.kokain osv. Og også mye alkohol. Så i dag er det helt umulig å forholde seg til han. Men det var hasjen som veltet lasset....

Annonse

Nei, ikke nå lenger. Men det var hasj lenge. Og han røkte fra morgen til kveld. Dette førte med seg en likegyldighet som igjen ødela økonomien, hjemmet hans osv. Og etter hvert ble det både piller, amfeatmin, heroinrøyking.kokain osv. Og også mye alkohol. Så i dag er det helt umulig å forholde seg til han. Men det var hasjen som veltet lasset....

Så før han begynte å røyke hasj drakk han ikke? var det sånn å forstå?

Det er et vanskelig spørsmål.

Mange røyker hasj selv om det er ulovlig. Et forbud skal liksom forhindre at røykingen blir utbredt, men vi ser jo hvor mye forbudet hjelper i Norge idag: Lite (for å påpeke det åpenbare).

Alkohol hadde heller ikke blitt legalisert om det hadde blitt introdusert idag.

Kanskje det burde blitt legalisert på samme måte som i Amsterdam, hvor det er lov å selge cannabis i coffeshops, og hvor man kan dyrke selv.

Samtidig så vet jeg ærlig talt ikke. Jeg kjenner folk som ikke akkurat har hatt positive erfaringer med hasj: Depresjon.

Det er et vanskelig spørsmål.

Mange røyker hasj selv om det er ulovlig. Et forbud skal liksom forhindre at røykingen blir utbredt, men vi ser jo hvor mye forbudet hjelper i Norge idag: Lite (for å påpeke det åpenbare).

Alkohol hadde heller ikke blitt legalisert om det hadde blitt introdusert idag.

Kanskje det burde blitt legalisert på samme måte som i Amsterdam, hvor det er lov å selge cannabis i coffeshops, og hvor man kan dyrke selv.

Samtidig så vet jeg ærlig talt ikke. Jeg kjenner folk som ikke akkurat har hatt positive erfaringer med hasj: Depresjon.

''Mange røyker hasj selv om det er ulovlig. Et forbud skal liksom forhindre at røykingen blir utbredt, men vi ser jo hvor mye forbudet hjelper i Norge idag: Lite (for å påpeke det åpenbare).''

Det er en klar sammenheng mellom tilgjengelighet og bruk/missbruk. Se bare hva røkeloven har gjort i forhold til at stadig flere slutter samt ferre enn før begynner.

Forbud kan dessverre ikke utrydde uvesenet. Men det bidrar til å begrense missbruken.

mvh

''Mange røyker hasj selv om det er ulovlig. Et forbud skal liksom forhindre at røykingen blir utbredt, men vi ser jo hvor mye forbudet hjelper i Norge idag: Lite (for å påpeke det åpenbare).''

Det er en klar sammenheng mellom tilgjengelighet og bruk/missbruk. Se bare hva røkeloven har gjort i forhold til at stadig flere slutter samt ferre enn før begynner.

Forbud kan dessverre ikke utrydde uvesenet. Men det bidrar til å begrense missbruken.

mvh

Jeg tror ikke det kan sammenlignes med tobakk. Det blir noe helt annet. Holdningen til røykere er annen enn den til de som røyker hasj. Det er rett og slett ikke den samme antipatien mot cannabis/hasj som mot tobakk, merkelig nok (mitt syn på saken).

Jeg tror ikke det kan sammenlignes med tobakk. Det blir noe helt annet. Holdningen til røykere er annen enn den til de som røyker hasj. Det er rett og slett ikke den samme antipatien mot cannabis/hasj som mot tobakk, merkelig nok (mitt syn på saken).

Antipatien hasj er sterkere, men polene står også steilere mot hverandre.

Med alle ting er det en sammenheng mellom tilgjengelighet og forbruk. Ikke minst rekruteringen av nye brukere.

Ved å gjøre hasj mer tilgjengelig vil man også øke bruken og antall brukere.

mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...