Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Simja1365381174

Hei. Jeg er en dame på 36 år. Mitt første barn fikk jeg for 2,5 år siden ved keisersnitt (morkakeløsning) . Mitt andre barn fikk jeg for 8 mnd siden. Det ble også desverre keisersnitt etter drastisk fall i hjertelyden (knute på navlesnoren) På 6 ukers kontrollen etter mitt siste barn fikk jeg p sprøyte. Jeg har siden fødselen vært plaget av svie i underlivet. Ikke så veldig plagsomt sånn i det daglige men ved samleie blir det veldig vondt. Jeg fullamma til babyen var 6 mnd så nå kombinerer jeg men ammer fremdeles. Dette betyr veldig mye for meg og jeg har vært hos gynekolog og lege. Legen mente at det kunne vært psykisk pga traumatiske fødsler. gynekolgen undersøkte meg og fant sårhet ytterst og innerst i skjeden. Mente dette kunne skyldes en kombinasjon av p sprøyte og amming. Hormoner i ubalanse. jeg fikk lokale østrogen piller. Vagifem.Han hadde tro på at dette gikk over. Hva tror du dette er? Jeg har ikke fått p sprøyten siden november 2007. Da er vel den snart ute av kroppen eller? Bruker ikke prevensjon nå siden det er umulig med samleie.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306056-svie-i-skjeden/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg er helt enig med din gynekolog i at det kan skyldes østrogenmangel, dels fordi dine egne hormoner ikke har tatt seg opp, dels på grunn av p-sprøyten som fortsatt (opp til ett år) kan sitte i kroppen. Har du forsøkt vagifem? Bruk det to ganger i uken og etter noen uker tror jeg at alt er mye bedre. Noen bruker det daglig i de første to ukene, men det er usikkert om det kan redusere melken.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306056-svie-i-skjeden/#findComment-2486596
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...