Gå til innhold

Må trøske behandles?


Gjest (Anonymous)

Anbefalte innlegg

Gjest (Anonymous)

Jeg mistenker at barnet mitt har trøske, men selv merker jeg ikke noe. Han har hvite flekker i munnen og belegg på tungen.

Må det behandles eller kan det gå over av seg selv? Har han plager på grunn av trøsken eller bryr ikke babyer seg om sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Novembermom

Jeg har en bok som heter barnelegen og der står det at barnet bør til legen hvis du mistenker at barnet har trøske.

Legen vil undersøke barnet og kan ta prøver å sende det til undersøkelse og kan skrive ut et middel mot sopp du kan bruke på barnet.

For å unngå ny infeksjon, vær nøye med sterilisering av smokker og flasker.

Hvis du ammer, kan legen skrive ut en soppdrepende krem du kan bruke på brystvortene.

Dette er sitert rett fra boken, så jeg tror du bør dra til legen med en gang i morgen. Bedre å dra en gang for mye enn en for lite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ragnhild Alquist, Helsesøster

Jeg har en bok som heter barnelegen og der står det at barnet bør til legen hvis du mistenker at barnet har trøske.

Legen vil undersøke barnet og kan ta prøver å sende det til undersøkelse og kan skrive ut et middel mot sopp du kan bruke på barnet.

For å unngå ny infeksjon, vær nøye med sterilisering av smokker og flasker.

Hvis du ammer, kan legen skrive ut en soppdrepende krem du kan bruke på brystvortene.

Dette er sitert rett fra boken, så jeg tror du bør dra til legen med en gang i morgen. Bedre å dra en gang for mye enn en for lite.

Kjære Anonymous. Vær obs på symptomer hos deg selv, søk på trøske eller sopp og du vil finne svar fra tidliger.Erfaringsmessig synes det som om barn ikke har så mye plage av dette, men det er det nok varierte oppfatninger om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min gutt ble alt for tynn pga trøske. Han var 6 uker og veide 500 gram mindre enn fødselsvekta. Problemet var at han hadde vondt i munnen pga blemmene og greide ikke suge nok. Attpå til fikk jeg og trøske og skrek når han sugde.

Jeg hadde gått til legen! Vi slet lenge med dette etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...