Gjest sliten jente29 Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Dette er ikke noe godt å skrive for meg, men jeg får bare prøve. vel jeg er ei jente på 29 år, og forelsket meg i en mann på 30 år for 3 år siden. vi ble sammen, har aldri hatt det så fint med noen, og har aldri følt meg så elsket før. men så ble det lite kos, sex og nærhet, han var mye borte og drev med sine prosjekter på fritiden utenom jobben. jeg var med han iblandt. jeg har slitt med dårlig selvtillitt og depresjoner i alle år, har opplevd mye svikt fra menn og. å dette påvirket hele meg. prøde å prate med han men nei det var ikke så lett. han var mer opptatt av seg og sitt enn oss. han ville kun gjøre det han ville, han ville ikke være med meg på ting. han kunne bare kjøre sin vei i sinne og la være å svare på mob da jeg ringte hvis vi kranglet. han kastet ting i veggen i sinne. han ble intressert i ei jente men han nektet på det, selv om jeg fant det ut på mob hans og mldr. dette tok knekken på tillitten min til han. de var kun venner sa han, men skrive søte mldr til hverandre syns jeg var vondt. han skrev at hun var for god for han, men nei det var hun ikke mente hun. hvordan tolkes dette da. det ble slutt etter på krangling og vonde ting, jeg ble knekt psykisk, han betydde så mye for meg. og jeg var redd for å miste han. han sa at jeg bare maste osv. men han elsket meg sa han.. vi holdt ting gående selv om vi ikke var sammen, men jeg klarte ikke å stole på han forde,og følte at ingenting ble bedre mellom oss. han skubbet meg ut av bilen en gang. gråt jeg så sippet jeg bare. han brydde seg ikke om hvordan jeg hadde det når vi var sammen, spurte aldri om hvordan jeg hadde det, aang min jobb osv. så merket jeg at han skrev søte mldr til ei eks jente. da orket jeg ikke mere, og kuttet kontakten. han prøvde å kontakte meg noen ganger, men jeg svarte ikke. jeg hadde det så vondt, tenkte på han natt og dag, så tok han kontakt og da følte jeg at jeg hadde komt over han,. vi møttes, havnet i sengen. han rotet med exen og da. så fikk jeg det så vondt og holdt meg unna han igjen. så fikk vi kontakt etter noen mndr, da hadde han ikke mer med hun å gjøre lenger. og han besøkte meg, han masserte meg og koset med meg. han overnattet, han var som om han var intressert i meg igjen. han sa at han hadde følelser for meg fortsatt. han hadde savnet meg og hadde kjørt flere ganger der jeg bodde og kjørt igjen. jeg ble jo smigret for det hadde jeg for han og. vi pratet mye og fllørtet et par uker, og vi hadde sex.men jeg ble alltid trist etterpå, følte meg brukt. han sa at han ikke ville være sammen med meg nå el andre. men mente vi ikke gjorde noe galt sammen. jeg ble lei meg, for jeg fikk et lite håp inni meg om oss igjen. jeg nevnte flørtingen hans, han mente at han ikke hadde flørtet med meg, at han bare ville være snill med meg. han skrev alltid mldr om hvor idiot og dum han var når vi hadde kranglet. jeg spurte om han hadde vært intressert i exen da de rotet sammen, nei sa han. så jeg vet ikke hva han sier som er sant lenger. han har løyet for meg noe ganger som jeg vet, men vet ikke hva mer han har løyet for meg. han har aalltid villet hatt kontakt med meg, som venner. men jeg klarer ikke å ha kontakt med han. det blir bare vondt. når jeg er der, og overnatter, så kan han holde rundt meg osv i sengen uten at vi gjør noe mere. føler ikke noe er riktig. så det beste er nok å holde meg unna han fullt og helt. men hvorfor sender han så forskjellige signaler til meg om hva han vil. men nå er jeg mye alene, har få venner jeg kan prate med. og er ensom. jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre. er et slit å komme meg ut og finne på ting, føler meg helt alene i verden nesten. jeg lurer på hvorfor han er slik han er, han sier at han ikke har tid til forhold heller. jeg begriper ikke hvorfor jeg ikke får han ut av hodet mitt. jeg føler sinne og hat over han, føler meg brukt og utnyttet, jeg er god nok når det passer han. men ellers gir han faen. merker han er sjarmerende og god når han blir kjent med folk i begynnelsen, men så blir han annerledes. han skifter og ofte meninger om folk og ting. han er ikke så flink å vise følelser og prate om det heller. jeg orker ikke å skrive ned alt, men jeg håper noen kan gi meg noen kloke råd om situasjonen min. jeg trenger det virkelig. for jeg er trist og tenker på han. men har nå sagt til han at jeg ikke vil ha mer kontakt med han. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306110-klarer-ikke-%C3%A5-kutt-ut-exen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 11. mai 2008 Del Skrevet 11. mai 2008 Jeg fikk dessverre ikke med meg alle detaljene. Til det var det litt for tettskrevet for meg. Men om jeg skal summere dette handler det om en relasjon som begynte svært bra, men som har utviklet seg i stadig mer utnyttende og drittsekk rettning? Men like vel klarer du ikke å bryte helt? ''men hvorfor sender han så forskjellige signaler til meg om hva han vil.'' Jeg tror kanskje han gjør det fordi så lenge han får deg til å pendle mellom håp og fortvilelse har han deg under tommelen og kan drive deg dit du vil. Det er en effektiv måte å manipulere på. ''men nå er jeg mye alene, har få venner jeg kan prate med. og er ensom. jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre. er et slit å komme meg ut og finne på ting, føler meg helt alene i verden nesten.'' Likevel er det kanskje best å komme deg vekk fra de destruktive relasjonenen, slik at du får krefter til å bygge noen gode? ''jeg lurer på hvorfor han er slik han er, han sier at han ikke har tid til forhold heller.'' Kanskje fordi han liker det han oppnår ved å være slik: Null forpliktelser og sex når det passer ham. Eller kanskje han bare er drittsekk av gammel vane... Men egentlig spiller det ingen rolle hvorfor han er slik. Det som er viktig er hva du vil gjøre med det. ''jeg begriper ikke hvorfor jeg ikke får han ut av hodet mitt. jeg føler sinne og hat over han, føler meg brukt og utnyttet, jeg er god nok når det passer han. men ellers gir han faen.'' Det er ofte slik at når man føler seg dypt krenket og avvist vender man seg til den som har gjort udåden for oppreisning. Man kan få en slags tanke eller følelse i seg om at om ikke akkurat denne personen gjør opp for seg, kommer man seg aldri videre i livet. Dermed gjør man seg avhengig av en person som ikke vil en vel og opplever følgelig enda mer nedverdigelse og avvisning. Dette øker trangen til oppreisning fra vedkommende enda mer, og man er inne i en fryktelig vond spiral. Selvfølgelig er det ikke slik vi tenker og føler. Den siste man trenger, om man har blitt ranet er raneren! Oppreisning får man ved å ta vare på seg selv, gjøre det beste ut av de muligheter man har og bygge sunne gode relasjoner med vettuge mennesker. Den absolutt siste person du har bruk for er denne fyren eller hans like. Likevel føler du kanskje at det du trenger aller mest er at han blir snille og grei slik han var i starten? Du savner kanskje det fine denne relasjonen en gang for lenge siden så ut til å være? Har du et desperat håp/ønske om å få det tilbake? ''merker han er sjarmerende og god når han blir kjent med folk i begynnelsen, men så blir han annerledes. han skifter og ofte meninger om folk og ting. han er ikke så flink å vise følelser og prate om det heller.'' Du har avslørt ham og kan sette tydelige ord på det. Om du i tillegg avslører de mekanismene og løgnene i deg selv som likevel driver deg tilbake til ham, blir du kvitt ham. Du har andre alternativer. Du må bare våge å tro på det. Og du må takle at det kanskje blir et tomrom en tid til du får bygd nye og bedre vennskap. '' for jeg er trist og tenker på han. men har nå sagt til han at jeg ikke vil ha mer kontakt med han.'' Det er trist å oppleve det som du har opplevd. Men det beste er at du slutter å bruke krefter for å 'dekke inn tapet'. Det finnes ingen ting å hente. Da blir bare tapet større om du likevel forsøker. Han tror deg kanskje ikke på at du nå bryter kontakten for godt. La ham få seg en overraskelse. Du er verdt mye mer og kan skape noe bedre for deg selv. Du kan vinne venner som er mer oppriktige og realle. Klem til deg. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306110-klarer-ikke-%C3%A5-kutt-ut-exen/#findComment-2486778 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valnøtt Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Han utnytter deg grovt og han har ingen som helst respekt for deg og dine følelser. Han ønsker å ha deg gående på gress, klar til å juble over minste livstegn fra ham og han gir det akkurat så lite at du ikke greier å komme skikkelig over ham. Dette er innmari stygt, og du bør unne deg selv en bedre skjebne enn dette. Slutt å svare ham når han ringer og be ham dra til h hvis han dukker opp. Kom deg opp og ut og flørt rundt selv - det er helt sikkert mange der ute som vil ha glede av å være sammen med deg - med hele deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306110-klarer-ikke-%C3%A5-kutt-ut-exen/#findComment-2486889 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sliten jente29 Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 Jeg fikk dessverre ikke med meg alle detaljene. Til det var det litt for tettskrevet for meg. Men om jeg skal summere dette handler det om en relasjon som begynte svært bra, men som har utviklet seg i stadig mer utnyttende og drittsekk rettning? Men like vel klarer du ikke å bryte helt? ''men hvorfor sender han så forskjellige signaler til meg om hva han vil.'' Jeg tror kanskje han gjør det fordi så lenge han får deg til å pendle mellom håp og fortvilelse har han deg under tommelen og kan drive deg dit du vil. Det er en effektiv måte å manipulere på. ''men nå er jeg mye alene, har få venner jeg kan prate med. og er ensom. jeg vet ikke hvordan jeg skal komme meg videre. er et slit å komme meg ut og finne på ting, føler meg helt alene i verden nesten.'' Likevel er det kanskje best å komme deg vekk fra de destruktive relasjonenen, slik at du får krefter til å bygge noen gode? ''jeg lurer på hvorfor han er slik han er, han sier at han ikke har tid til forhold heller.'' Kanskje fordi han liker det han oppnår ved å være slik: Null forpliktelser og sex når det passer ham. Eller kanskje han bare er drittsekk av gammel vane... Men egentlig spiller det ingen rolle hvorfor han er slik. Det som er viktig er hva du vil gjøre med det. ''jeg begriper ikke hvorfor jeg ikke får han ut av hodet mitt. jeg føler sinne og hat over han, føler meg brukt og utnyttet, jeg er god nok når det passer han. men ellers gir han faen.'' Det er ofte slik at når man føler seg dypt krenket og avvist vender man seg til den som har gjort udåden for oppreisning. Man kan få en slags tanke eller følelse i seg om at om ikke akkurat denne personen gjør opp for seg, kommer man seg aldri videre i livet. Dermed gjør man seg avhengig av en person som ikke vil en vel og opplever følgelig enda mer nedverdigelse og avvisning. Dette øker trangen til oppreisning fra vedkommende enda mer, og man er inne i en fryktelig vond spiral. Selvfølgelig er det ikke slik vi tenker og føler. Den siste man trenger, om man har blitt ranet er raneren! Oppreisning får man ved å ta vare på seg selv, gjøre det beste ut av de muligheter man har og bygge sunne gode relasjoner med vettuge mennesker. Den absolutt siste person du har bruk for er denne fyren eller hans like. Likevel føler du kanskje at det du trenger aller mest er at han blir snille og grei slik han var i starten? Du savner kanskje det fine denne relasjonen en gang for lenge siden så ut til å være? Har du et desperat håp/ønske om å få det tilbake? ''merker han er sjarmerende og god når han blir kjent med folk i begynnelsen, men så blir han annerledes. han skifter og ofte meninger om folk og ting. han er ikke så flink å vise følelser og prate om det heller.'' Du har avslørt ham og kan sette tydelige ord på det. Om du i tillegg avslører de mekanismene og løgnene i deg selv som likevel driver deg tilbake til ham, blir du kvitt ham. Du har andre alternativer. Du må bare våge å tro på det. Og du må takle at det kanskje blir et tomrom en tid til du får bygd nye og bedre vennskap. '' for jeg er trist og tenker på han. men har nå sagt til han at jeg ikke vil ha mer kontakt med han.'' Det er trist å oppleve det som du har opplevd. Men det beste er at du slutter å bruke krefter for å 'dekke inn tapet'. Det finnes ingen ting å hente. Da blir bare tapet større om du likevel forsøker. Han tror deg kanskje ikke på at du nå bryter kontakten for godt. La ham få seg en overraskelse. Du er verdt mye mer og kan skape noe bedre for deg selv. Du kan vinne venner som er mer oppriktige og realle. Klem til deg. mvh takk for tilbakemeldingene jeg har fått, jeg merker det hjelper meg. jeg er desverre godtroende og naiv og vet jeg. har helt rett i at jeg lengter etter slik vi hadde det i begynnelsen. men nå er mye av følelser og tillitt og tro gått i stykker inni meg når det gjelder han. han mener han ikke har utnyttet meg. han har 2 ganger lånt meg meg penger på 4000 kr. som jeg holder på å tilbake betaler til han nå. så han har hjelpt meg og litt. han sier at eg har aldri trodd på han og hørt på det han har sagt til meg. at jeg har fått mine egne ideer om han. virker som om han ikke har gjordt noe galt, at det bare er meg som gjør alt galt. jeg blir i tvil på meg selv, han har og ei datter som han ikke bruker særlig tid på. lar hun få styre på som hun vil. han bryr seg lite om å setter grenser osv. men vi kan og prate så fint sammen, vi har en god kjemi og kan le, tøyse osv. nei jeg må vel bare fortsette å holde meg unna han. jeg merker det gjør meg godt innerst inne når jeg ikke har kontakt med han. han har sagt mye dritt om hvor masete jeg er, at jeg hele tiden spurte om penger. men han bodde hos meg lenge uten at han var særlig med å betale på kostnadene. så når han fant seg et eget sted og bo, og det var meningen at jeg skulle flytte dit og, ja da virket det som om jeg ikke var så viktig lenger. da kunne jeg ha leiligheten min selv. men jeg kunne komme innom han og være med han når det passet. er jo flere ganger han har spurt om jeg vil komme inn til han. nei han fortjener ikke min kjærlighet og godhet. han sa til meg da vi ble sammen, at han aldri hadde opplevd kjærlighet som jeg gav han før. hans foreldre og fam er kjølige og harde mennesker. jeg er mer myk og følsom. Men tror dere at han har vært intressert i de jentene han har flørtet med han er en drittsekk, jeg angrer på at jeg ble kjent med han, angrer på mye. men det er det ikke noe å gjøre med. det hjelper meg å få tilbake meldinger fra dere.tusen takk 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306110-klarer-ikke-%C3%A5-kutt-ut-exen/#findComment-2487137 Del på andre sider Flere delingsvalg…
PieLill Skrevet 12. mai 2008 Del Skrevet 12. mai 2008 takk for tilbakemeldingene jeg har fått, jeg merker det hjelper meg. jeg er desverre godtroende og naiv og vet jeg. har helt rett i at jeg lengter etter slik vi hadde det i begynnelsen. men nå er mye av følelser og tillitt og tro gått i stykker inni meg når det gjelder han. han mener han ikke har utnyttet meg. han har 2 ganger lånt meg meg penger på 4000 kr. som jeg holder på å tilbake betaler til han nå. så han har hjelpt meg og litt. han sier at eg har aldri trodd på han og hørt på det han har sagt til meg. at jeg har fått mine egne ideer om han. virker som om han ikke har gjordt noe galt, at det bare er meg som gjør alt galt. jeg blir i tvil på meg selv, han har og ei datter som han ikke bruker særlig tid på. lar hun få styre på som hun vil. han bryr seg lite om å setter grenser osv. men vi kan og prate så fint sammen, vi har en god kjemi og kan le, tøyse osv. nei jeg må vel bare fortsette å holde meg unna han. jeg merker det gjør meg godt innerst inne når jeg ikke har kontakt med han. han har sagt mye dritt om hvor masete jeg er, at jeg hele tiden spurte om penger. men han bodde hos meg lenge uten at han var særlig med å betale på kostnadene. så når han fant seg et eget sted og bo, og det var meningen at jeg skulle flytte dit og, ja da virket det som om jeg ikke var så viktig lenger. da kunne jeg ha leiligheten min selv. men jeg kunne komme innom han og være med han når det passet. er jo flere ganger han har spurt om jeg vil komme inn til han. nei han fortjener ikke min kjærlighet og godhet. han sa til meg da vi ble sammen, at han aldri hadde opplevd kjærlighet som jeg gav han før. hans foreldre og fam er kjølige og harde mennesker. jeg er mer myk og følsom. Men tror dere at han har vært intressert i de jentene han har flørtet med han er en drittsekk, jeg angrer på at jeg ble kjent med han, angrer på mye. men det er det ikke noe å gjøre med. det hjelper meg å få tilbake meldinger fra dere.tusen takk Fortsett å holde deg langt unna ham. Alle detaljene er ikke så viktige lengre. Hva han mente med ditt og datt. Hva han har følt/føler for andre. Hvorfor han har gjort / gjør si og så. Det som er viktig er at nå vet du at han er en drittsekk og at du har det mye bedre uten ham. Så bare hold deg langt, langt unna. Og når du blir grepet av savn etter det som en gang var godt, så tenkt på at det er mange giftige bær som både ser flotte ut og smaker godt. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306110-klarer-ikke-%C3%A5-kutt-ut-exen/#findComment-2487166 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.