Gå til innhold

Kondomer

Anbefalte innlegg

Gjest trenger fakta

Kjæresten min påstar at det er mye bedre å ha sex uten kondom, og at det faktisk av og til gjør vondt for han å bruke kondom. Han har flere ganger foreslått at vi skal gjøre det uten fordi det er så mye bedre, men jeg bruker ikke noen annen form for prevensjon og for min del er det kondom eller ingen sex. (selv om han sier at det går bra så lenge han ikke kommer,noe jeg ikke tror på)

etter at jeg stilte han det ultimatumet har han alltid brukt kondom og ikke tatt saken opp igjen. Så jeg bør jo egentlig stole på han.. Likevel er jeg litt usikker, feks når vi ligger og koser nakne er det fort han beveger seg i nærheten av meg. Må nesten knipe beina sammen for at han ikke skal komme litt inn i meg.

Og jeg er også redd for at kondomet skal dette av mens vi holder på, gjør det ofte det? (han bruker riktig størrelse og hittil har det jo gått bra..)

Og og noe som skremmer meg litt er at når vi har sex og han blir veldig ivrig på slutten er det som om han forandrer seg (sikkert fordi han holder på å komme) og blir helt "vill". Jeg er redd han skal feks bare ta av kondomet i affekt eller noe mens han er slik, hvor stor kontroll har egentlig menn i denne situasjonen, sånn rett før de kommer?

(jeg bruker ikke p-piller fordi vi ikke har vært sammen så lenge og vi kun kommer til å se hverandre ut denne mnd. er ikke noe vits å begynne på piller da)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Ønsker deg en god sommer

Det var litt spesiell lesning dette her, du er helt klart en del usikker på både din partner og på hvordan dere sikrer dere under sex og det er jo ikke bra.

Det er mange menn som sier at det er mye bedre å ha sex uten kondom så jeg går ut fra at det kan stemme (jeg er jente selv) Men vondt skal det vel ikke gjøre og det første jeg tenker på da er at han muligens kan ha en for liten kondom på.

Du har helt rett i det du sier om å ha sex uten kondom. Det er ikke sikkert, og den "berømte" hoppe av i svingen metoden er en forferdelig usikker prev.metode. Når menn er opphissede så kommer det gjerne fra lite til mye sekret fra penis, smøring som det kalles. Her kan det ligge sædceller selv om mannen ikke har kommet. Du kan altså i teorien bli befruktet lang tid før mannen kommer i deg. Så at du "forlanger" kondom er kjempebra av deg. Fortsett med det.

Det er svært lite mandig å syte og klage på kondombruk så lenge jenta ikke bruker annen prev. Det er en umoden type du har. Han burde heller være glad for at dere deler sex, og tenke litt på forskjellige kondomer, størrelser etc. Klart det kan være mye bedre med annen prev. og det kunne dere jo ha begynt å diskutere etterhvert men som du sier så skal dere omgås ikke allverden av tid fremover så da er det jo dumt at du skal begynne å spise piller eller ta anne prev.

Hvor "useriøs" han er når det er like før det går for ham er helt umulig for oss å vite. Min erfaring er at mannen kan være hissig den tiden før men at han svært sjelden blir så utafore at han kan finne på å dra av kondomen el. Men vi er alle forskjellige individer så det er jo ikke så godt å si hva din partner kan gjøre.

Men etter som jeg har skjønt så er det sex uten kondom din partner er ute etter, ikke å få deg gravid. Og han vet like godt som oss andre at hvis han kommer i deg så er sjangsene for at du blir gravid store.

Hvor redd han er for det avhenger vel av hvor lett han tar på det selv og hva han forventer av deg hvis det skulle skje. (hvis han f.eks. ikke har problemer med å ta abort selv og regner det som svært sannsynlig at du vil ta abort så kan han nok ta lettere på dette enn om han var redd for graviditet selv eller trodde du ville beholde et evnt. barn på tross av hva han kunne ønske.)

Der må du nok prøve å tyde partneren din selv uten vår hjelp, men sånn til å begynne med så vil jeg nok tro at han ikke dro av seg kondomen, det er en svært spesiell ting å gjøre i såfall.

Det er synd at din partner er så bevisst på egen lyst og nytelse og ikke også din. Jeg kan ikke forestille meg at du nyter sex med ham med all den engstelsen du har kommet frem med her.

Kanskje det er like greit at dere ikke ses noe særlig etter denne måneden. Det kunne synes som at du kunne trenge og fortjene en litt enklere og bedre fyr enn den du har plukket ut.

Men du skal ha at du har to og tæl, fortsett å stå på ditt og din rett. Det er du som må ta abort eller ta hovedansvar for et barn om noe skulle skje, det er flott å lese at jenter vet å slå neven i bordet :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2486879
Del på andre sider

Gjest Marius88

Ja det er bedre med sex uten kondom. Har kun vært sammen 2 jenter jeg da. Men en ting en skal huske på er at selv om kondomen ikke sprekker så er det likvel funnet sedrester i skjeden 1-2% av tilfellene for de kan trenge igjennom kondomet. Så p piller er det sikreste prvansjonsmidlet. Min eks syns det var bra med p piller fordi da kunne hun helt slippe å ha mensen (hoppet over placobo pillene)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2486922
Del på andre sider

Det var litt spesiell lesning dette her, du er helt klart en del usikker på både din partner og på hvordan dere sikrer dere under sex og det er jo ikke bra.

Det er mange menn som sier at det er mye bedre å ha sex uten kondom så jeg går ut fra at det kan stemme (jeg er jente selv) Men vondt skal det vel ikke gjøre og det første jeg tenker på da er at han muligens kan ha en for liten kondom på.

Du har helt rett i det du sier om å ha sex uten kondom. Det er ikke sikkert, og den "berømte" hoppe av i svingen metoden er en forferdelig usikker prev.metode. Når menn er opphissede så kommer det gjerne fra lite til mye sekret fra penis, smøring som det kalles. Her kan det ligge sædceller selv om mannen ikke har kommet. Du kan altså i teorien bli befruktet lang tid før mannen kommer i deg. Så at du "forlanger" kondom er kjempebra av deg. Fortsett med det.

Det er svært lite mandig å syte og klage på kondombruk så lenge jenta ikke bruker annen prev. Det er en umoden type du har. Han burde heller være glad for at dere deler sex, og tenke litt på forskjellige kondomer, størrelser etc. Klart det kan være mye bedre med annen prev. og det kunne dere jo ha begynt å diskutere etterhvert men som du sier så skal dere omgås ikke allverden av tid fremover så da er det jo dumt at du skal begynne å spise piller eller ta anne prev.

Hvor "useriøs" han er når det er like før det går for ham er helt umulig for oss å vite. Min erfaring er at mannen kan være hissig den tiden før men at han svært sjelden blir så utafore at han kan finne på å dra av kondomen el. Men vi er alle forskjellige individer så det er jo ikke så godt å si hva din partner kan gjøre.

Men etter som jeg har skjønt så er det sex uten kondom din partner er ute etter, ikke å få deg gravid. Og han vet like godt som oss andre at hvis han kommer i deg så er sjangsene for at du blir gravid store.

Hvor redd han er for det avhenger vel av hvor lett han tar på det selv og hva han forventer av deg hvis det skulle skje. (hvis han f.eks. ikke har problemer med å ta abort selv og regner det som svært sannsynlig at du vil ta abort så kan han nok ta lettere på dette enn om han var redd for graviditet selv eller trodde du ville beholde et evnt. barn på tross av hva han kunne ønske.)

Der må du nok prøve å tyde partneren din selv uten vår hjelp, men sånn til å begynne med så vil jeg nok tro at han ikke dro av seg kondomen, det er en svært spesiell ting å gjøre i såfall.

Det er synd at din partner er så bevisst på egen lyst og nytelse og ikke også din. Jeg kan ikke forestille meg at du nyter sex med ham med all den engstelsen du har kommet frem med her.

Kanskje det er like greit at dere ikke ses noe særlig etter denne måneden. Det kunne synes som at du kunne trenge og fortjene en litt enklere og bedre fyr enn den du har plukket ut.

Men du skal ha at du har to og tæl, fortsett å stå på ditt og din rett. Det er du som må ta abort eller ta hovedansvar for et barn om noe skulle skje, det er flott å lese at jenter vet å slå neven i bordet :)

Flott innlegg!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2486935
Del på andre sider

Gjest Ønsker deg en god sommer

Foresten hvor gamle er dere? P piller kan bestilles over nett som du kan bruke midlertidig intill en permanent løsning er funnet

P.piller "er" hormoner.

Jeg vil anbefale på det sterkeste at unge jenter, og eldre for den saks skyld, får slikt gjennom legen sin.

Det er mange år vi som regel går på p.piller, og det skjer ting med kroppen. For all tid vi kan unngå å proppe i oss slikt er det bra. Og når vi skal det så er det mye bedre å gjøre det i samarbeid med lege som kan kartlegge sykdomshistorien vår først.

Det er en skam at det har blitt så vanlig at jenter bare bestiller ting over nett og propper i seg.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2486986
Del på andre sider

Annonse

Gjest trenger fakta

Foresten hvor gamle er dere? P piller kan bestilles over nett som du kan bruke midlertidig intill en permanent løsning er funnet

Hehe, hvis jeg vil ha p-piller er det ikke noe problem å gå til fastlegen for å få tak i det! Jeg synes bare det ikke er noe poeng i å begynne på p-piller når vi kun kommer til å sees ut måneden.. Det er ikke noe langvarig forhold det her, ellers kunne jeg jo funnet meg annen prevensjon..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2487333
Del på andre sider

Ja det er bedre med sex uten kondom. Har kun vært sammen 2 jenter jeg da. Men en ting en skal huske på er at selv om kondomen ikke sprekker så er det likvel funnet sedrester i skjeden 1-2% av tilfellene for de kan trenge igjennom kondomet. Så p piller er det sikreste prvansjonsmidlet. Min eks syns det var bra med p piller fordi da kunne hun helt slippe å ha mensen (hoppet over placobo pillene)

Man kan bli gravid med p-piller også, tror de er ca 98% sikre. Så om man bruker kondom eller p-piller bør sikkerheten være ca den samme!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2487368
Del på andre sider

Persille1365381127

P-piller er IKKE sikrere enn kondomer, og kondomer er den prevenasjonen som såvidt meg bekjent er testet som den tryggeste.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2488116
Del på andre sider

Persille1365381127

Godt svart :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306118-kondomer/#findComment-2488120
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...