Gå til innhold

Fjerne rødvinsflekker fra bunadsskjorte

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest tipset

ville prøvd den rosa dingsen, wanish oxy acid eller hva den heter. Bløt opp såpen i vann, smør utover og la ligge til det tørker, bløt forsiktig opp igjen...Den tar alt jeg har hatt av tusj og griserier på bunadskjorte. Den skader ikke stoffet i alle fall.

Mitt vidunderflekkfjernemiddel har tatt alt jeg har prøvd å fjerne fram til nå; Kaffe, blod, bæsj, egg, grønske etc etc etc.

Heller ca. 1/2 desiliter Ajax universalrengjøring oppi ei spruteflaske (av størrelse Jif kjøkkenspray) og fyller opp med vann. Bruker dette til stort sett alt, inkludert som kjøkkenspray. Tok en annen type flekk på bunadskjorta i i går kveld, da sprayet jeg på, lot det ligge i 5 minutter før jeg vaske skjorta som vanlig.

Har dog ikke testet det på rødvin ennå, men som sagt: Alt jeg har prøvd det på så langt, har gått bort.

Annonse

Mrs. Wallace

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1210594099' post='3872984]

Søk på www.anis.no(, eller google på flekkfjerning rødvin)

Her står det litt av hvert, men er flekkene ferske, eller gamle?

De er dessverre gamle, han oppdaget dem ikke før nå. :o(

Jeg har fjernet rødvin fra andre typer plagg før, men man er naturlig nok litt mer engstelig med ei bunadsskjorte.

Mrs. Wallace

ville prøvd den rosa dingsen, wanish oxy acid eller hva den heter. Bløt opp såpen i vann, smør utover og la ligge til det tørker, bløt forsiktig opp igjen...Den tar alt jeg har hatt av tusj og griserier på bunadskjorte. Den skader ikke stoffet i alle fall.

Det hadde vært kjekt, for vanish har jeg i huset. Så du har brukt det på bunadsskjorte selv? Takk for tips.

Mrs. Wallace

Bunadskjorte kan ikke i vaskemaskin? Min venninne vasket rødvinsflekkete klær i maskinen med oppvaskmaskinpulver.

Jeg vet at søler man vin på et teppe så kan det tømmes på masse vann og potetmel. Jeg mener potetmel drar opp fargen.

Jeg er litt usikker på hva som er det beste når det er en kombinasjon av fin bunadsskjorte og gamle rødvinsflekker, for å si det sånn. :o/

Mrs. Wallace

Mitt vidunderflekkfjernemiddel har tatt alt jeg har prøvd å fjerne fram til nå; Kaffe, blod, bæsj, egg, grønske etc etc etc.

Heller ca. 1/2 desiliter Ajax universalrengjøring oppi ei spruteflaske (av størrelse Jif kjøkkenspray) og fyller opp med vann. Bruker dette til stort sett alt, inkludert som kjøkkenspray. Tok en annen type flekk på bunadskjorta i i går kveld, da sprayet jeg på, lot det ligge i 5 minutter før jeg vaske skjorta som vanlig.

Har dog ikke testet det på rødvin ennå, men som sagt: Alt jeg har prøvd det på så langt, har gått bort.

Så lenge du har prøvd det på bunadsskjorte, høres det betryggende ut, i hvert fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...