Gå til innhold

Anbefalte innlegg

I litt over en uke nå har jeg hatt store problemer med å sovne før klokka er mellom 2 og 3 om natten. Det slår meg at jeg tror jeg sover relativt tungt når jeg først sovner fordi jeg kan våkne kl 7-8 om morgenen etter av vekkerklokka og riktignok kjenne meg veldig trøtt, men det gjør jeg alltid. Jeg drar så på jobb/universitet og fungerer ok utover dagen selv om jeg kjenner at jeg er trøtt.

Det som skjer er at jeg kan sitte foran dataen og jobbe/diverse underholdende og bli trøtt. Så går jeg og legger meg, men når jeg da ligger der og venter på å sovne får jeg med javne mellomrom en følelse av angst som brer seg fra brystkassen og mest opp i hodet. En typisk "varm" og trykkende følelse. Det kjenner nesten ut som om jeg skvetter litt, uten at "adrenalintilskuddet" kommer så plutselig og voldsomt som det ville gjort hvis noen skremte meg. Dette medfører såklart til at jeg blir liggende lys våken. Jeg er en slik person som ikke klarer å la være å tenke på ting når jeg ligger slik og skal sove, og jeg har en del plager for tiden, som for eksempel større press enn vanlig i forhold til prestasjoner på eksamener ol. Men det er ikke disse tingene jeg tenker på når jeg ligger og skal sove heller. Jeg kan ligge å tenke på helt dagligdagse, vanlige ting og plutselig få et slikt "rush". Når det først begynner skal det sies at jeg blir litt ufrivillig liggende og tenke på nettopp dette igjen da og da har man det jo gående.

Det varierer også litt, noen ganger hvis jeg nesten har sovnet så kan jeg få en rykkning i ben eller armer som gjør at jeg også våkner og skvetter til, og er da igjen temmelig lys våken igjen. Enkelte netter sovner jeg forholdsvis raskt etter at jeg har lagt meg, men jeg spekulerer en del på om dette er dagene etter de dagene jeg har sovet lite slik at jeg er ekstra trøtt når det blir leggetid.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306250-s%C3%B8vnproblemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...