Gå til innhold

Moen - Steril etter katastrofekeisersnitt?

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig jente, 26 år

På nyttårsaften (2000) fikk jeg alvorlig svangerskapsforgiftning (HELLP) i uke 31+6, morkaken løsnet og barnet mitt døde. Det ble tatt katastrofekeisersnitt. I ettertid har jeg lest et brev fra avdelingsoverlegen på føden der han kritiserer overlegens avgjørelse om å ta katastrofekeisersnitt, pga av risiko for mitt liv der og da, men også med tanke på "fremtidig fertilitet og forløsning". Hva mener han med dette? Kan jeg ha blitt steril etter operasjonen? Og kan jeg ikke føde igjen? Ingen på sykehuset har nevnt noe om dette til meg, brevet var skrevet til NPE i forbindelse med erstatningssaken vår (overlegen nektet å ta keisersnitt da jordmor og lege ba om det, og barnet mitt døde som følge av dette). Håper dere kan svare meg fort, jeg er fryktelig engtstelig! Ønsker meg jo et til barn!!!! Please...

Etter keisesnittet tok det 6 uker før jeg fikk mensen, og har hatt uregelmessig syklus etterpå. Først 35 dager, så 24, så 39 og nå har jeg kommet til 41 og har ennå ikke fått mensen. Er det noe galt med meg??? Har tatt test i dag, men er ikke gravid.

Jeg sluttet med p-piller 7 mnd. før jeg ble gravid, da hadde jeg syklus på 36 dager tre ganger,så 39 dager, og så (siste mens før jeg ble gravid) 32 dager.

Håper på snarlig svar....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30630-moen-steril-etter-katastrofekeisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Jeg kan ikke ta stilling til den aktuelle situasjon.

Keisersnitt øker ikke risiko for sterilitet. Det utføres i dag på ca 12% av alle kvinner! Katastrofesnitt har bare med hvor raskt det skal gjøres. Jeg synes ikke du skal være engstelig for at du ikke blir gravid, men er dine sykler fortsatt så lange (over 35 dager), kan det være uregelmessig eggløsning og da skal man evt hjelpe naturen med medisin, f.eks pergotime, men det må du snakke med legen om. Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...