Gå til innhold

Hjelp...han drar på tur med eksen...

Anbefalte innlegg

Jo, men jeg kan forvente at kjæresten min har såpass bein i nesa at han sier fra at han gjerne vil vise frem sin nye kjæreste til familien. Om han nå har så varme følelser for henne som hun håper.

Jeg ble buden i 60-årslag (onkel?) i min kjæres familie etter at vi hadde vært sammen i noen få uker og jeg hadde vel ikke engang rukket å treffe alle hans nærmeste ennå. Men ingen fersk eks med i bildet her da, heldigvis.

Da kan det ikke helt sammenlignes synes jeg!

Det er temmelig stor forskjell på at en singel person ("endelig")finner en kjærste, som han introduserer for familien etter kort tid fordi det dukker opp en god anledning.

Kontra det at en nyskilt person, med en "fersk eks" (som han har barn med, og som kjenner som kjenner hele familien hans godt,) forventer å kunne ta med en helt ny kjæreste han knapt har etablert et forhold til.

Om jeg skulle invitert til familie-selskap, svært kort tid etter at noen i familien hadde gått fra hverandre men fortsatt var gode venner, ville jeg også følt det mere naturlig å invitere eksen som hadde vært endel av familien i årevis, fremfor en "fjern" ny kjæreste som bodde på en annen kant av landet og som ingen hadde møtt.

De har tross alt kjent hverandre i bare 3 måneder. Og knapt sett hverandre fysisk siden de bor langt fra hverandre.

Jeg synes dette er et altfor spinkelt grunnlag for å kalle dette et seriøst, varig forhold. Og hadde ikke følt det naturlig å inrodusere denne personen i familien før skillsmissen var kommet litt mere på avstand, og det nye forholdet var mere etablert.

Jeg regner med at det er dette kjæresten hennes også føler, siden han vil reise alene og først vise familien at han er ferdig med ekskona, før han viser frem en ny kjæreste.

Fortsetter under...

• Svar 71
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Persille1365381127

13

• mariaflyfly

9

• mil1365380270

6

• Lillemus

5

Jo, men jeg kan forvente at kjæresten min har såpass bein i nesa at han sier fra at han gjerne vil vise frem sin nye kjæreste til familien. Om han nå har så varme følelser for henne som hun håper.

Jeg ble buden i 60-årslag (onkel?) i min kjæres familie etter at vi hadde vært sammen i noen få uker og jeg hadde vel ikke engang rukket å treffe alle hans nærmeste ennå. Men ingen fersk eks med i bildet her da, heldigvis.

Men de traff hverandre i januar,bor på hver sin kant av landet og snakkes via sms og webkamera.

Mannen mener nok at forholdet bør utvikle seg til noe mer før han tar henne med i familieselskaper og det synes jeg ikke er det minste rart. Mannen har nettopp blitt skilt og har vel ikke lyst til å komme med en ny allerede nå før han selv vet hvordan dette vil gå.

Jeg reagerer på at de skal dra _sammen_ og bo _sammen_ og være der _sammen_ som et par. Om de drar hver for seg og bor hver for seg og ikke oppfører seg som et par blir det noe annet.

Men selv da synes jeg egentlig ikke at han skal sette sin nye kjæreste i en slik situasjon, men forlange at enten kommer han med nytt følge eller så kommer han ikke.

"Jeg reagerer på at de skal dra _sammen_ og bo _sammen_ og være der _sammen_ som et par. Om de drar hver for seg og bor hver for seg og ikke oppfører seg som et par blir det noe annet"

I vår vennekrets har det vært slik at de kom -sammen- og dro -sammen - etter bruddet. Når de har vært etablert i nye forhold en tid, kom de sammen med sine nye kjærester, mens ex`ene kom alene.

Fortsatt er det slik at både X-er og nye partnere kommer på 17.mai mange år etter bruddet.

Gjest EnSomHarPrøvd

Jeg er selvfølgelig preget av en turbulent skillsmisse. ;)

Men jeg er fortsatt av den oppfattelsen av at den nye partnerens følelser skal tas hensyn til framfor eksens.

Jeg sier ikke at man konsekvent ikke skal ha noe med svigerfamilien å gjøre, men jeg synes uansett det blir feil å ikke inkludere den nye partneren.

Jeg er glad for at min eksmann tok større hensyn til mine og våre barns følelser enn hans nye kjærestes, når min eks-svigermor feiret stor dag. Jeg hadde tross alt vær en del av familien i 20 år, mens kjæresten (til tross for at de har hatt et forhold i over et år) knapt har noe forhold til hans familie.

Men folk er forskjellige og det som er rett for én familie behøver ikke å være like rett for en annen. Og som noen skrev tidligere; det kommer an på hva slags brudd det har vært. Graden av konflikt etc.

Gjest EnSomHarPrøvd

Det spørs helt hvor lenge paret har vært sammen.

I tilfellet med min bror, så hadde han vært sammen med hun som nå er x i mer enn to tiår. Da kan jeg love deg at hun følelsesmessig var en del av familien 6 mnd. etter separasjonen, og hun er det fremdeles, 3 år etter skilsmissen.

Den nye samboeren har ikke sjans til å ta den tidligere konas plass, uansett hvor lang tid deg går, tror jeg. Det er umulig å stryke ut at man har vært nær familie over flere tiår.

Dessuten - i dette tilfellet, så er fyren altså fremdeles gift med sin kone. Blekket er knapt tørt på separasjonspapirene, og han har vært sammen med den nye i 3 mnd. Det ville være respektløst overfor familien å kreve å ta med den nye kjæresten, mener jeg.

Kan naturligvis diskuteres om han bør reise - jeg mener at han bør det.

Enig! :)

tzatziki1365380058

''Det ville være respektløst overfor familien å kreve å ta med den nye kjæresten, mener jeg.

''

Jeg synes ikke det. Jeg er mer skeptisk til at ikke den nye kjæresten inkluderes.

Det er ganske sternge krav til en familie som skal venne seg til at de må endre forhold til en som tydeligvis betyr mye for dem, hvis de samtidig forholde seg til en ny kjæreste som han kun har vært sammen med i 3 mnd. Det virker som om folk ikke begriper at skilsmisser kan føre til stor sorg, ikke bare hos de som går fra hverandre og barna deres.

Det er mulig folk klarer å snu på 5-øringen, men jeg klarer ikke det, i alle fall. Jeg var på ingen måte klar for å bli introdusert for en ny svigerinne noen få måneder etter at separasjonspapirene var signert. Som sagt - de er ikke skilt ennå, en gang!

Og ærlig talt, det ville ikke falt meg inn å forvente å bli med i en slik sammenheng 3 mnd etter å ha truffet en eller annen, og særlig ikke dersom han ikke var skilt ennå, en gang!

Annonse

mil1365380270

''Dessuten må jeg si jeg syns det er rart han ikke ivrer etter å vise henne frem....den nye kvinnen i hans liv....''

What?? Fire måneder etter at han ble separeret??

Vet du hva... Det er faktisk normalt å ligge litt lavt i terrenget en god periode etter et samlivsbrudd. Normal høflighet, normal hensynsfullhet, normal taktfullhet, normalt på alle måter.

De har vært sammen i tre måneder, og har barn - skal hun flytte ham vekk fra barna sine? Eller skal hun flytte sine barn vekk fra faren? Har de blitt introdusert for hverandres barn? Hvis ikke, skal alle i familien få vite det før barna?

Her er det mange aspekter...

Ikke 4 mnd, de ble separert i fjor høst, så vidt jeg kan se.

Persille1365381127

Men det er hans familie det er snakk om å dra til. Hun kan dra på tur uten å gi ungene sine alle intime detaljer.

Ja, men han har også barn. Og hvorfor skal hun involveres i hans familie om ikke engang ungene hans er involvert?

mil1365380270

Ja, men han har også barn. Og hvorfor skal hun involveres i hans familie om ikke engang ungene hans er involvert?

Vet man noe om hans unger da...? Hva de vet og ikke vet... Helt ærlig, så gidder jeg ikke lete meg tilbake. Men jeg tenker at det er helt ok å ha ny kjæreste 1/2 år etter separasjonen, hvis det ikke er spesielle ting som tilsier noe annet.

Persille1365381127

Vet man noe om hans unger da...? Hva de vet og ikke vet... Helt ærlig, så gidder jeg ikke lete meg tilbake. Men jeg tenker at det er helt ok å ha ny kjæreste 1/2 år etter separasjonen, hvis det ikke er spesielle ting som tilsier noe annet.

Det er helt ok å ha ny kjæreste - men det er ikke det samme som at det er noen selvfølge at ny kjæreste er med på alt familien foretar seg.

Det er heller ikke noen selvfølge at eksen er helt ute av svigerfamilien.

Nei, vi vet ikke noe om barna her - og det var nettopp derfor jeg stilte spørsmål til det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...