Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kvinne, 34 år

Fikk konstantert en MA for 4 1/2 uke siden. Fosteret stoppet utvikling i ca 6.uke. Foretok en medisinsk abort og fikk veldig kraftige blødninger de første dagene. Dette avtok, men stoppet ikke helt opp. Var hos gynekolog etter 2 uker for sjekk. Hun fant da noen vevsrester hun fjernet, livmoren var på 12 mm. Jeg fikk 4 nye tabetter som jeg tok, og hun mente det burde ordne seg etter dette, og fikk ikke ny time. Jeg fikk litt kraftigere blødninger etter de tablettene, men etter et par dager stoppet det opp, og ting så ut til å bli normale. Men så begynte blødningene igjen, og har nå vart i over 2 uker til. Syns ikke de er avtagende, heller motsatt - som en normal menstruasjon. Så mine spørsmål til deg blir følgende: 1. Kan det være at jeg har fått mensen midt opp alt dette her ? Det føles slik på kroppen. 2. Er det normalt å ha så mye blødninger etter MA ? 3. Burde jeg bestille en ny time for å ta en ny sjekk ? 4. Er det noen "faretegn" jeg burde være obs på bortsett fra feber ? 5. Vil kroppen ordne opp uansett om det finnes rester tilbake i livmoren om jeg bare venter ? 6. Hvor stor er en "normal" livmor ? Gynekologen nevnte at de hadde en grense på 15 mm før de tok utskraping. Jeg vil helst unngå det..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306315-bl%C3%B8dning-etter-missed-abortions/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

1. Det kan meget vel være menstruasjonen som er kommet.

2. Første blødning etter en avsluttet graviditet kan være rikeligere

3. Ikke nødvendig hvis blødningen stopper opp, men øker den på, søk lege.

4. Smerte og feber, evt utflod er varseltegn på infeksjon

5. Kroppen er innstilt på slev å ordne opp

6. Normalt er slimhinnen opp til 10-15 mm på det største, dvs rett før menstruasjon.

vennlig hilsen Mette H MOen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...