Gjest Anonym bruker Skrevet 14. mai 2008 Del Skrevet 14. mai 2008 Jeg er en64 år gammel kvinne som har helvetesild for andre gang på 6år.Var i utlandet etter jeg kom hjem fikk jeg diare og så veldige smerter i foten som spredte seg fra kneet og opp til hofta og ryggen etter knapt 2uker fikk jeg utslett over hele låret.har vært hos lege 2 ganger ,han antok det var helvetesild, tok prøver men har ikke hørt noe.Nå 11 dager etter att jeg fikk utslettene har de bleknet litt Men smertene i foten og hoften og den solbrente følelsen i mellom gulvet og bak på ryggen og en nummen følse på låreter ikke bedre.Er dette normalt hva kan jeg gjøre og hvor lenge kan dette stå på. Fikk paralgin forte med legen Takk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306368-helvetesild/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Satish Arora, allmennlege Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du beskriver vedvarende smerte på forskjellige steder som fot, hofte, mellomgulvet samt på ryggen. Det er vanskelig å si med sikkerhet om dette er helvetesild men det er en god mulighet. Imidertid er det viktig å få vite svar på de prøvene din lege tok. Dersom paralgin forte ikke hjelper for smertene bør du også diskutere eventuelt andre smertestillende medisiner med din lege. Dersom det kan bekreftes at dette er helvetesild bør smertene gå over gradvis men det vil da være lurt for deg å få foreskrevet effektiv smertestillende samt få mer råd om en anti-viral medisin (zovirax) som er effektiv mot helvetesild dersom det gis tidlig i forløpet. Denne medisinen vil ikke hjelpe deg for nåværende utbrudd men vil kunne være nyttig ved fremtidig tegn på nytt utbrudd. Håper at dette hjelper og ønsker deg god bedring. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306368-helvetesild/#findComment-2492646 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skrevet 19. mai 2008 Del Skrevet 19. mai 2008 Du beskriver vedvarende smerte på forskjellige steder som fot, hofte, mellomgulvet samt på ryggen. Det er vanskelig å si med sikkerhet om dette er helvetesild men det er en god mulighet. Imidertid er det viktig å få vite svar på de prøvene din lege tok. Dersom paralgin forte ikke hjelper for smertene bør du også diskutere eventuelt andre smertestillende medisiner med din lege. Dersom det kan bekreftes at dette er helvetesild bør smertene gå over gradvis men det vil da være lurt for deg å få foreskrevet effektiv smertestillende samt få mer råd om en anti-viral medisin (zovirax) som er effektiv mot helvetesild dersom det gis tidlig i forløpet. Denne medisinen vil ikke hjelpe deg for nåværende utbrudd men vil kunne være nyttig ved fremtidig tegn på nytt utbrudd. Håper at dette hjelper og ønsker deg god bedring. desverre har min fastlege permisjon nå ,så jeg har vikar ,får adri svar på prøver.Tror helt sikkert det er helvetsild , startet med utslett 5 mai var hos lege 7 mai det var da han trodde det var helvetsild ,hadde jeg fått medisin den dagen kunne det kanskje hjelpt.Utslettene er nå på bedringens vei. Men jeg har hatt sore smeter ifra kneet og oppover låret og hofta og det klør de siste 10-14 dagene særlig om natta og når jeg er rolig den siste uka har låret vært helt nummen og ubehagelig å ta på kan stikke med en nål uten å kjenne det. Har nå sendt ett brev til legen .,håper å høre noe denne gang.Bli usikker på om dette er normalt,. Takk Else Dyrli 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/306368-helvetesild/#findComment-2492895 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.