Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Lizzy34

Hei! Er temmelig frustrert her... Først og fremst; er 34 år, sluttet på p-piller i august-07, etter 2 års bruk. Vi har prøvd å bli gravide i 4 pp. Denne syklusen bestemte jeg meg for å prøve el-tester. Begynte dag 6, og tok siste test dag 18. Ingen av dem ble positive. Brukte cb-dig, morgenurin. Jeg hadde det jeg trodde var el-slim. Det var t.o.m. litt rosa/brunlig slim, noe jeg har hørt betyr at man da skal være ekstra fruktbar.....??......men hvorfor neg. el-test da? Nå venter jeg på mens. Er på dag 36, og er lengste syklus jeg noen gang har hatt. Har tatt 2 tester, begge neg. Den ene tok jeg på dag 29, og den andre igår, dag 35. Vi hadde samleie siste gang i denne syklusen på dag 17. Min syklus har vært litt uregelmessig etter p-pille slutt. Før p-pillene hadde jeg heller ikke regelmessig på dagen, men rundt 26-28 dager. Jeg har kontroll på de 7 siste syklusene som har vært slik: 31 - 17 - 34 - 28 - 24 - 27 - 16 ...og nå er jeg på dag 36, jeg har bittelitt murring, og kjenner litt i brystene, det har jeg gjort ganske lenge. Men ellers ingen antydning til mens. Heller ingen symptomer på graviditet. Kan jeg over all formodning allikevel være gravid? Skal til legen på tirsdag av en annen grunn, så tenkte jeg skulle spørre om en blodprøve da, hvis mensen ikke er kommet ennå. Det er så irriterende når en prøver å bli gravid, og kroppen lurer en sånn. Og er det vits å ta en til hjemmetest nå før legebesøket. Har jo lest at det ikke viser før senere i svangerskapet hos enkelte. Det er jo det jeg sitter med et lite håp om da, selv om jeg forholder meg temmelig rolig. Om det går et halvt år til før jeg blir gravid er ikke så farlig. Er vel uvissheten som er verst, om man kan bli......??...... Men jeg skulle likt om mensen kunne kommet hvis jeg ikke er..... Takknemlig for svar :o) Hilsen en litt utålmodig sjel for tiden!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306415-uteblitt-mens-neg-test/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Elextra

''Men ellers ingen antydning til mens. Heller ingen symptomer på graviditet.''

Selv om enkelte får symptomer veldig tidlig, er vel første tegnet manglende mens for de fleste? Mange får ikke andre tegn til graviditet før ganske mye senere. Hva venter du på - kjøp en test, da vel!?

En trenger vanligvis ikke gå til legen før uke 10-12, men de aller fleste har vel fått konstatert graviditeten ved hjemmetest lenge før det.

''Men ellers ingen antydning til mens. Heller ingen symptomer på graviditet.''

Selv om enkelte får symptomer veldig tidlig, er vel første tegnet manglende mens for de fleste? Mange får ikke andre tegn til graviditet før ganske mye senere. Hva venter du på - kjøp en test, da vel!?

En trenger vanligvis ikke gå til legen før uke 10-12, men de aller fleste har vel fått konstatert graviditeten ved hjemmetest lenge før det.

Hun sier jo hun har tatt to tester alt, begge har vært negative...

Jeg hadde en sånn laaang syklus sommeren før jeg ble gravid for første gang. jeg var ikke gravid da.

Har en teori om at kroppen først da begynte å komme i gjenge igjen etter p-pillebruken

Kanskje det er det kroppen din driver med også?

takk for svar :o)

Ja, får håpe den begynner å bli normal nå. Trodde den var det, da jeg hadde 3 sånn noenlunde normale. Men så kom en veldig tidlig, også denne laaange da..........så er vel enda litt tullete pga p-pillene..........

Får ihvertfall håpe det, og at alt er ellers normalt

Annonse

takk for svar :o)

Ja, får håpe den begynner å bli normal nå. Trodde den var det, da jeg hadde 3 sånn noenlunde normale. Men så kom en veldig tidlig, også denne laaange da..........så er vel enda litt tullete pga p-pillene..........

Får ihvertfall håpe det, og at alt er ellers normalt

Jeg hadde noenlunde normale sykluser, så kom det laaange oppholdet. Så hadde jeg to vanlige sykluser før jeg ble gravid.

Først da jeg begynte å sjekke for eggløsningsslim fikk vi full klaff.

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det sliter på humør når man prøver å bli gravid og ikke fort lykkes. Jeg vet ikke helt hva du mener med 4 pp? Fire måneder? Det er ikke lang tid. En studie har vist at det tar dobbel så lang tid å bli gravid når man er 35 år i forhold til 25 år. Ved 35 år er sjansen per måned for vellykket graviditet ca 12%. Hvis du har syklus på under 25 dager eller over 35 dager, kan det være uregelmessig eller sviktende eggløsning. Du kan selvsagt være gravid eller du kan ha vært gravid med en meget tidlig abort. Hvis du ikke har fått blødning på tirsdag, kan legen ta en blodprøve for undersøkelse av graviditetshormonet HCG. Alle gravide (med normal graviditet) danner HCG nok til positiv prøve på det tidspunkt de venter menstruasjon. Jeg synes ikke det er vits å ta eggløsningstester, for det er perioden FØR eggløsning hvor det er sjanse for graviditet, i seks dager som avsluttes på eggløsningsdagen. Hvis dere har samleie 2-3 ganger per uke, skulle det være tilstrekkelig for å oppnå graviditet. Men vær tålmodig. Hvis det går mer enn ett år uten at det lykkes, kan dere henvises til gynekolog for utredning og evt behandling.

Lykke til, vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...