Gå til innhold

kan man være gravid og samtidig ha blødninger

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym bruker

Hei. Jeg ønsker å bli gravid. Jeg trodde jeg var gravid da jeg ikke haddde fått menstrasjonen etter forige mens etter 6 uker. Jeg tok en test; den viste veldig svakt positivt. Dagen etter begynte jeg å blø, dvs 6 uker etter forrige menstrasjonsblødning. Jeg pleier å ha relativt regelmessig menstruasjon med en forsinkelse på 2-3 dager. Men jeg slo meg til ro med at resultatet var feil. Jeg blødde relativt kraftig friskt mesntruasjonsblod i 5 dager. Nå har det godt 12 dager siden første dag i forige blødning og jeg har begynt å småblød igjen. Dette fant jeg veldig merkelig. Jeg tok en ny graviditetstest i morges bare for å sjekke at den ikke viser positivt lenger.-men det gjorde den? Min forvirring er nå total og mitt spørsmål er: KAN JEG VÆRE GRAVID OG SMTIDIG HA BLØDNINGER? I såfall vil jeg nå være i svangerskapets 8. uke. KAN DET HENDE AT JEG HAR SPONTANABORTERT I UKE 6? OG AT TESTRESULTATET ER GJENLEVENDE HCG I KROPPEN? kan du forklare meg hva disse blødningene jeg har nå er? Jeg har ikke ømme bryster eller noen andre "plager" Dersom jeg har hatt en spontan-abort, hva skjer med neste eggløsning?

Fortsetter under...

Gjest Bedre en gang for mye enn en gang for lite

Du har rett i tankene dine, du kan være gravid og ha blødninger, du kan også ha mistet og fremdeles ha utslagsgivenede hcg.

Med såpass mye og kraftig blødning så kan det mest helle mot abort tror nå jeg men det kan vi jo ikke være helt sikre på.

Jeg tror jeg hadde vurdert en legetime jeg hvis jeg var deg, siden du blør såpass kraftig igjen.

Mette Moen, Gynekolog

Ja, det kan meget vel være en tidlig abort, men det kan også være blødning i pågående graviditet. Jeg synes du skal be din lege om å henvise deg til gynekologisk poliklinikk for ultralyd for å få det avklart. Etter en spontanabort kommer det eggløsning, gjerne etter et par uker, og så ny menstruasjon to uker senere, hvis det ikke inntreffer ny graviditet.

Hvis du får smerter, bør du søke lege, for graviditet utenfor livmor kan også gi slike blødninger, men vanligvis ikke så sterke.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...