Gå til innhold

Operere vekk strekkmerker?

Anbefalte innlegg

Gjest paninni

Jeg lurer på hvordan strekkmerkene vil bli etter fødselen. Jeg har stoore strekkmerker helt fra skambenet og opp til navlen, det brer seg helt ut i sidene og noen nedover lårene.Noen som vet? Jordmor sa at soling ikke gjorde noe, selv rett etter fødselen, strekkmerkene forble røde pga at det ikke var pigment i dem. De ville likevel blekne med åra, bortimot to år ville det ta.Etter flere fødsler og sistemann, kan man operere bort strekkmerkene (og evt. fjerne det overflødige skinnet)? Noen som har gjort det? Noen som vet hvor man henvender seg og hva det koster? Jeg legger det også på allmenforum og gravidforum.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30648-operere-vekk-strekkmerker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nikkaba

Strekkmerker er ikke så vakkert den første tiden, men de blekner, ja.

Vil du virkelig erstatte gamle arr med nye?

Tro meg, det blir nok ikke særlig pent...

Jeg er faktisk stolt av mine strekkmerker! De viser at jeg har barn. Dessuten er de nå så godt som usynlige, og nå som jeg venter tredjemann, har jeg ikke fått noen nye!

Etter å ha vært igjennom graviditet og fødsel vil kroppen aldri bli den samme som før, lær deg heller å sette pris på den flotte kroppen som nå eies av en mor!

Åsa Prebensen, Jordmor

Sträckmärken försvinner aldrig helt men bleknar med tiden. Detta kan ta olika lång tid och jag tycker inte att du skall stressa och tänka på detta nu. Var i stället glad att du nu skall bli mamma och att detta är ett av de tecken som också tyder på att du sedan har blivit mor! Det kanske inte blir så mycket kvar efter något år och då kanske du inte bryr dug så mycket om det heller. Mitt råd är alltså att nu istället njuta av din graviditet och ta dessa evt. problem senare.(kanske det inte blir något problem ?) Lycka till vidare!

Gjest Aina E

Strekkmerker er ikke så vakkert den første tiden, men de blekner, ja.

Vil du virkelig erstatte gamle arr med nye?

Tro meg, det blir nok ikke særlig pent...

Jeg er faktisk stolt av mine strekkmerker! De viser at jeg har barn. Dessuten er de nå så godt som usynlige, og nå som jeg venter tredjemann, har jeg ikke fått noen nye!

Etter å ha vært igjennom graviditet og fødsel vil kroppen aldri bli den samme som før, lær deg heller å sette pris på den flotte kroppen som nå eies av en mor!

...det sier dere!

Jeg har 1 cm. brede strekkmerker som går på kryss og tvers fra knærne og opp til ribbeina. Helt ekstreeemt!!

Magen henger som en slapp pose og legen har anbefalt meg kirurgi. Men vi må vente, sier han, fordi jeg sliter med psyken og den må være 100% stabil før jeg gjennomfører noe sånt! (Føler meg stabil nok, men...)

Jeg er 27 år og kan aldri vise meg i bikini igjen.

Folk spør enda om jeg er gravid, eller hvor langt jeg er på vei. Det er snart 3 år siden siste fødsel.

Jeg er ikke tykk ellers, det er KUN magen!

Trening hjelper heller ikke.

Magen er så slapp at tarmene legger seg i klem og gjør vondt når jeg bøyer meg fremover.

Ikke kom og si at jeg skal være stolt og at dette er normalt.

Jeg takker ja til plastikken, så snart jeg tør å gjennomføre det.

Pannini: gjør som meg, dra opp genseren og vis legen din hvordan du ser ut. Spør hvor lenge du må vente og evt. hva du skal gjøre selv for å se bedre ut. Hjelper ikke det du gjør selv, kan du be han henvise deg til kirurgisk avd. fordi det er nødvendig, ikke fordi du er så innmari forfengelig!

Mvh.

Gjest Nikkaba

...det sier dere!

Jeg har 1 cm. brede strekkmerker som går på kryss og tvers fra knærne og opp til ribbeina. Helt ekstreeemt!!

Magen henger som en slapp pose og legen har anbefalt meg kirurgi. Men vi må vente, sier han, fordi jeg sliter med psyken og den må være 100% stabil før jeg gjennomfører noe sånt! (Føler meg stabil nok, men...)

Jeg er 27 år og kan aldri vise meg i bikini igjen.

Folk spør enda om jeg er gravid, eller hvor langt jeg er på vei. Det er snart 3 år siden siste fødsel.

Jeg er ikke tykk ellers, det er KUN magen!

Trening hjelper heller ikke.

Magen er så slapp at tarmene legger seg i klem og gjør vondt når jeg bøyer meg fremover.

Ikke kom og si at jeg skal være stolt og at dette er normalt.

Jeg takker ja til plastikken, så snart jeg tør å gjennomføre det.

Pannini: gjør som meg, dra opp genseren og vis legen din hvordan du ser ut. Spør hvor lenge du må vente og evt. hva du skal gjøre selv for å se bedre ut. Hjelper ikke det du gjør selv, kan du be han henvise deg til kirurgisk avd. fordi det er nødvendig, ikke fordi du er så innmari forfengelig!

Mvh.

Jeg skjønner deg og støtter deg i din avgjørelse, men husk at de færreste får det som deg etterpå...

Det er jo ikke å anbefale dersom det er "normale" strekkmerker det er snakk om, ditt tilfelle er litt spesielt.

Jeg ønsker deg lykke til, og håper du får din operasjon snart!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...