Gå til innhold

Hjerteflimmer

Anbefalte innlegg

Gjest Mann24hjertflimmer

Hei! Jeg er en 24 år gammel mann som har slitt med hjerteflimmer i en årrekke. Første gang jeg fikk påvist hjerteflimmer i forkammeret var når jeg var rundt 14 år. De første årene kom anfallene rimelig skjeldent- bare noen fåtalls ganger i året. De seneste 5 årene har det blitt flere anfall. Jeg får de nesten alltid når jeg er i fysisk aktivitet, spesielt fotball. Jeg er veldig aktiv og trener 6 ganger i uka. Det føles som om hjertet blir dunket ut av rytmen ved at jeg gjør noen bråe bevegelser. Dette har begynt å bli veldig plagsomt da jeg må legge meg ned for å stoppe anfallen for hver gang. Jeg har vært hos fastlegen min og tatt EKG, men han sa at alt så normal ut og at det var nok noe bare jeg noe måte leve med. Burte jeg få skjekket det opp hos en hjertespesialist eller bør jeg bare innfinne meg i å leve med det videre? Syntomene: Kraftig og plutselig skifte i hjerterytmen. Stikkende smerte i brystet. Tungt å puste. Varer vanligvis i rundt 15- 20 min, noen ganger lenger. Legen kalte det hjerteflimmer i forkammeret.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306612-hjerteflimmer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Satish Arora, allmennlege

Jeg synes IKKE at du skal godta forklaringen om at dette er "noe du må leve med". Det er særdeles viktig at du blir undersøkt med noe som heter Holter monitor/24 timers EKG hos en hjertespesialist. Vanlig EKG er ofte normalt i slike tilfeller og det er viktig å fange opp flimmer episoden med slikt spesialutstyr for å kunne si om dette trenger videre behandling eller ikke. I utgangspunktet vil jeg tro at det kan være aktuelt å tilby deg behandling fordi du opplever tungpustenhet samt smerte i brystet. I tillegg er jeg også litt bekymret fordi du forteller at anfallene er blitt hyppigere og jjeg synes det er viktig å finne nøyaktig årsak til dette. Det bør også utføres ultralyd av ditt hjerte og dette vil en hjertespesialist kunne gjøre. Konklusjon: ikke godta den forklaringen du har fått og ta kontakt med din egen lege snarest mulig for å bli henvist til en hjertespesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306612-hjerteflimmer/#findComment-2492691
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...