Gå til innhold

Hva hadde DU gjort?

Anbefalte innlegg

Da må man kommunisere bedre rundt slike dager da.

Ja, men hvem har "ansvaret" for å kommunisere her da?

Er det den som tar for gitt at man skal være sammen på en slik dag som må passe på å si at "jeg regner med at du ikke kommer til å dra på en siste liten-avtale på lørdag/17.mai/stryk det som ikke passer" eller er det den andre personen som må si fra i god tid at "jeg regner ikke med at vi har noen avtale den dagen, så finn på noe uten meg".

Fortsetter under...

• Svar 45
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• Lillemus

4

• mariaflyfly

3

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Valnøtt

Om han hadde hatt egne barn hadde vel de hatt førsteretten?

Og her har de jo barn på hver sin side uten å bo sammen, så det blir ikke helt det samme.

I akkurat dette tilfellet hadde ikke hun barna sine hos seg denne dagen da...

Og hadde kjæresten min hatt egne barn så hadde det vært en helt annerledes situasjon som jeg ikke vet hvordan ville fungert i praksis. Nå sier han selv at han har egne barn nå også - han er med og spleiser foreldregjerning på de jeg har født. Faren deres er ikke så interessert, men sweetheart tar mer enn gjerne over vervet.

Hadde vi hatt flere barn kan jeg ikke tro annet slik jeg kjenner oss begge enn at disse nok også skulle fått høy pri akkurat som de vi har nå. Men hvilke løsninger vi da ville valgt i praksis vet jeg jo ikke - det blir litt for mange variabler å putte inn i ligningen til at det går an å få ut noe godt svar.

Kanskje vi hadde bodd i tomannsbolig med alle ungene i en stor flokk? :-)

Ja, men hvem har "ansvaret" for å kommunisere her da?

Er det den som tar for gitt at man skal være sammen på en slik dag som må passe på å si at "jeg regner med at du ikke kommer til å dra på en siste liten-avtale på lørdag/17.mai/stryk det som ikke passer" eller er det den andre personen som må si fra i god tid at "jeg regner ikke med at vi har noen avtale den dagen, så finn på noe uten meg".

Begge parter har vel et kommunikasjonsansvar her, den parten som har ungene og skal være hjemme bør ikke automatisk gå ut i fra at den andre parten vil gjøre det samme. På den annen side har den andre part også et ansvar for å si fra om at h*n kan tenke seg å gjøre noe annet akkurat den kvelden i og med at h*n har barnefri denne kvelden.

Begge parter har vel et kommunikasjonsansvar her, den parten som har ungene og skal være hjemme bør ikke automatisk gå ut i fra at den andre parten vil gjøre det samme. På den annen side har den andre part også et ansvar for å si fra om at h*n kan tenke seg å gjøre noe annet akkurat den kvelden i og med at h*n har barnefri denne kvelden.

Ja, jeg er enig med deg på begge punkter.

Og særlig dersom man ikke bor sammen (litt usikker på trådstarters situasjon her), så er det en ekstra stor grunn for den som har barna til å gripe fatt i dette i god tid og ikke bare ta for gitt at hun skal være med.

Jeg ville for det første tenkt at det var positivt at han valgte barna.

Så ville jeg tenkt at slike ting må det gå an å diskutere seg frem til enighet om uten å bli uvenner. Slikt fungerer best om begge har en gjensidig "samordnende" holdning.

Hva jeg ville valgt til slutt kommer an på mange faktorer.

mvh

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...