Gå til innhold

Fortsatt kjønnsvorter?

Anbefalte innlegg

Gjest Forvirrene

Hei. Jeg fikk for to år siden påvist at jeg hadde kjønnsvorter hos min fastlege. Disse fikk jeg behandling for, og kjønnsvortene kom bort. Men i den senere tid har det svidd noe forferdelig i underlivet etter at jeg har hatt samleie, det kjennes ut som det brenner. Jeg har hatt det slik nå i en god del måneder. Og nå viser det seg at min siste partner har fått påvist kjønnsvorter etter at vi hadde samleie. Kan dette med at det svir etter samleie være et tegn på at kjønnsvortene har kommet tilbake? Eller kan det være et tegn på noe annet? Selv om jeg selv ikke ser noen tegn til dem i underlivet, kan de fortsatt være der? Børe jeg gå til legen for å få dette sjekket? Om det nå viser seg at de har kommet tilbake, kan det tyde på at det er stor fare for at jeg kan smitte andre, selv om kjønnsvortene etter en ny kur forsvinner? Kommer dette viruset til å ligge i kroppen hele livet, slik at jeg kan smitte alle jeg kommer til å ha samleie med?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306705-fortsatt-kj%C3%B8nnsvorter/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei, Det er vanskelig å stille noen sikker diagnose, fordi svie etter samleie kan skyldes forskjellige ting. Bl. a. kan det være etterlatskaper etter dine kjønnsvorter. Det er mulig at du har fått et tilbakefall, eventuelt med litt anerledes lokalisasjon enn tidligere. I så tilfelle er det mulig å kunne se dem med en gynekologisk undersøkelse. Hvis så er tilfelle er det mulig at du kan overføre smitte. Du sier ikke noe om hvor lang tid etter at du har hatt samleie med din nye partner at han har fått kjønnsvorter. Det tar vanligvis relativt lang tid etter overføringen før de viser seg. På ditt siste spørsmål må jeg desverre svare med ja, det er store sjanser for at viruset som forårsaker kjønnsvorter blir liggende i organismen lang tid, kanskje for livet. Men de fleste har ikke noe symptomer, i alle fall i lange perioder, og heller ikke smittefarlige. Jeg synes at du bør oppsøke en gynekolog for å få en undersøkelse på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...