Gå til innhold

Skattepenger - trekk??

Anbefalte innlegg

Gjest Aina E

Jeg venter fortsatt på skattepenger og ringte til slutt kommunekassereren i Oslo.

De kunne bekrefte at pengene var på vei og at de sannsynlig ville være på konto mandag eller tirsdag. Nå er det onsdag.

Jeg skulle ha igjen kr. 14.200,- og i dag gikk det inn kr. 6.900,- på kontoen som ikke jeg aner hva er.

Kan det være skattepengene som det har blitt trukket noe fra?? I så fall hva når skatteoppgjøret viser svart på hvitt 14.200,-?

Jeg fikk noe sosialhjelp for en stund siden pga. overgang fra en trygd til en annen, men dette kan de vel ikke bare ta tilbake når det passer de uten å si ifra først??

Jeg fikk forøvrig et brev fra sosialkontoret hvor det stod at dersom jeg hadde skattepenger tilgode og hadde tenkt å søke mer sosialhjelp, ville skattepengene gå som inntekt i forhold til vedtak fattet f.o.m. juli...

Håper i det lengste på resten av skattepengene, mvh.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30673-skattepenger-trekk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Irene Grøneng

Jeg vet at det er praksis å kreve inn deler av skatteoppgjøret, regner med det innebærer at du har fått "for mye" sosialhjelp i fjor (fordi du betalte mer skatt i fjor enn du egentlig skulle og derfor hadde for lite utbetalt netto).

Men dette kan ikke skje uten at du har fått et vedtak. Du bør derfor kontakte sos.ktr for å høre på hvilket grunnlag de tar pengene, og utfra det vurdere om du skal klage til Fylkesmannen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30673-skattepenger-trekk/#findComment-121983
Del på andre sider

Gjest Aina E

Jeg vet at det er praksis å kreve inn deler av skatteoppgjøret, regner med det innebærer at du har fått "for mye" sosialhjelp i fjor (fordi du betalte mer skatt i fjor enn du egentlig skulle og derfor hadde for lite utbetalt netto).

Men dette kan ikke skje uten at du har fått et vedtak. Du bør derfor kontakte sos.ktr for å høre på hvilket grunnlag de tar pengene, og utfra det vurdere om du skal klage til Fylkesmannen.

Det manglet kr. 70,- ved innbetalingen av forrige termins momsoppgjør...!

Tenk at 70 stakkarslige kroner skal være med på å gjøre ferien min fattig! (Jeg reiser på søndag).

Fikk beskjed om at det ville ta et par uker før pengene kommer pga. avregninger og dilldall.

Ringte fylkesskattekontoret og spurte om de kunne stoppe kravet, dersom jeg kom ned og betalte de 70,- cash. Damen skulle se hva hun kunne gjøre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30673-skattepenger-trekk/#findComment-122013
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...