Gå til innhold

Kunne du levd i et forhold hvor kjæresten...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Auroria

Jada, jeg er enig med deg i dette... Og når jeg også leser at det var damen som tok opp dette med mannen fordi hun følte at "noe mangler" er det faresignaler ute å går..

Det sies ikke noe om alder her (så vidt jeg har kunne se), men jeg lurer også litt på hvordan begrepene blir brukt jeg... Jeg sa ikke "jeg elsker deg" til min nåværende mann etter tre måneder...

Vi er i midten av 20-årene.

Han sa faktisk at han elsket meg allerede etter et par mnd etter at han traff meg første gang. Husker jeg selv reagerte på at han kunne si dette så tidlig og før han kjente meg ordentlig.

Det gikk allikevel over et år fra han sa at han elsket meg til vi ble sammen, så vi rakk og bli godt kjent før vi ble et par.

Gjest Auroria

Eh... ja, men bare fordi at etter tre måneder burde følelsene ha endret seg i retning av sterkere...

Dalende kjærlighet tre måneder ut i et forhold frister ikke meg til å se hvordan det står til om ti år.

Det tenker jeg også. Klart forelskelsen og de sterke følelsene kan gå i bølgedaler, men synes det er et faresignal at nedoverbakken skal komme så tidlig og jeg vet ikke om jeg kan ha en kjæreste som føler det sånn allerede på dette tidspunktet. Klarer ikke å se noen fremtid i det...

Gjest Auroria

For mitt vedkommende så blir det litt motsatt.

Elsker gjør man ikke så tidlig. Elsker gjør man når man har vært en god stund sammen, når man kjenner hverandre bedre, gjerne på godt og vondt.

Etter tre måneder så er vi forelsket, betatt, svært interessert i, svært sjarmert av osv.

Så når din kjæreste sier at han ikke elsker deg lengre så vil jeg tro at det han mener er at han ikke er like forelsket i deg lengre som i førsten.

Selv om vi ikke kan leve på en forelskelse, den forsvinner jo litt etterhvert og går ofte over i akkurat - elsker - så er det vel kanskje litt tidlig å miste piffen etter tre skarve måneder.

Kanskje han egentlig liker deg bedre som venn?

Dere får prate litt mer sammen, prøve å få satt ord på akkurat hva dere føler og mener.

Hva du ønsker i et forhold og hva du derfor kan og kan ikke leve med er det bare du som kan vurdere.

Jeg ville forventet meg ganske stormende følelser fortsatt etter tre måneder, så hvis følelsene dabbet veldig av så tidlig så hadde nok det blitt et brudd for min del.

Og du, etter ti år, barn og vært gift lenge, så er det gjerne da man virkelig elsker.

Takk for det fine svaret.

• 3 uker senere...

Annonse

Gjest Elextra

''etter tre måneder allerede, sa at han ikke elsket deg slik som før lengre, men at han er veldig glad i deg og ikke ønsket å gjøre det slutt?''

Skjønner knapt at man kan elske noen før etter tre måneder, jeg.

Men kanskje er han litt uerfaren, roter litt med terminologien og er veldig åpen her? I mange forhold skjer en liten endring etter ca. tre måneder. Den første fascinasjonen og tiltrekningen ved det ukjente er i ferd med å gå over, men forhåpentlig for å erstattes av noe dypere. Kanskje han bare er forvirret over at ting føles annerledes? * tenker positivt *

Ellers ganske bekymringsfullt om han er i ferd med å gå lei etter tre månder - hva vil da skje etter noen år eller om det kommer barn inn i bildet.

(har ikke lest de øvrige svarene her)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...