Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg har en datter på 18 år som har hatt sterke smerter i ben og armer siden hun var liten. Nå er det så ille at hun har kun få timer pr dag da hun ikke har smertehelvete. Legen sier det er ikke noe dem kan gjøre da det ikke vises noen ting på prøvene. Jeg har i dag forlangt at hun skal få komme til spesialist innen reumatisme.

Legen mener hun er for ung til å ha fibro.. Noen som vet om dette stemmer? hva ellers kan disse smertene være?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306750-fibro-p%C3%A5-unge-mennesker/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Firbo har ingen aldersgrense. Fibromyalgiforbundet har en egen undergruppe for unge med fibro... Stå på kravet om å få sendt henne til en revmatolog...

Jeg var også egentlig "ung med fibro", men ingen trodde meg så jeg fikk ingen diagnose før i slutten av 20-årene...

• 2 måneder senere...

Firbo har ingen aldersgrense. Fibromyalgiforbundet har en egen undergruppe for unge med fibro... Stå på kravet om å få sendt henne til en revmatolog...

Jeg var også egentlig "ung med fibro", men ingen trodde meg så jeg fikk ingen diagnose før i slutten av 20-årene...

jeg også har hat diagnose siden ca 20 årsalder siden legen min var veldig moderne og trodde på dette. dette var i 1988-89

men siden jeg var i tennårene hadde jeg problemer med armene, særlig når vi hadde alle tentamene til jul påske og sommer.

mange timer med skriving og ente med senebetennelse.

når min første ble født, og et ferskt ekteskap og en helt ny livsstil for meg begynte blusset fibroen opp og jeg ble undersøkt i alle kanter.

idag lever jeg greit, men merker at ledda skarangler litt mer for hvert år og smertene er der hele tiden.

men trening på ellipsemaskin hjelper meg endel.

få henne til spesialist hun får svar der.

jeg også har hat diagnose siden ca 20 årsalder siden legen min var veldig moderne og trodde på dette. dette var i 1988-89

men siden jeg var i tennårene hadde jeg problemer med armene, særlig når vi hadde alle tentamene til jul påske og sommer.

mange timer med skriving og ente med senebetennelse.

når min første ble født, og et ferskt ekteskap og en helt ny livsstil for meg begynte blusset fibroen opp og jeg ble undersøkt i alle kanter.

idag lever jeg greit, men merker at ledda skarangler litt mer for hvert år og smertene er der hele tiden.

men trening på ellipsemaskin hjelper meg endel.

få henne til spesialist hun får svar der.

For det første er innlegget fra mai:-)

For det andre må du nesten svare trådstarter siden det ser ut som om svaret er stilet til henne...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...