Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Slire

Hei! Jeg er en jente på 23 år som for et par uker siden hadde sex (etter et langt opphold) med en fyr jeg kjenner godt, og som sa han hadde testet seg for kjønnsykdommer. Vet ikke om det kan utelukkes HELT, men i en stresset eksamenstid velger allikevel å skrive inn her før jeg eventuelt går til gynekologen. Noen dager etter samleiet, fikk jeg kløe og tynnflytende utflod i underlivet. Kløen stoppet med canesten, men utfloden har ikke gått tilbake til det normale. Jeg føler jeg kjenner kroppen min ganske godt, og vet hvordan utfloden min skal være, en "syrlig lukt av melkebakteriene" som du skriver. Jeg tenkte jo i utgangspunktet at dette var sopp som følge av ubalanse i ph i underlivet etter sex, men får ikke symptomene til å stemme helt med det jeg leser på sidene her. For utfloden er ganske "hvitgrumsete" men det lukter ingenting. Og da mener jeg ingenting, den "normale" lukten er borte. Det er ikke mer utflod enn vanlig, heller motsatt. Eller det vil si, jeg føler at skjeden er tørrere enn vanlig fordi det ikke er "hold" i utfloden, og dette finner jeg ubehagelig. Rett etter Canestenkuren følte jeg at det begynte å bedre seg, ved at noe av utfloden som kom ut var tilnærmet normal, men etter menstrasjon forsvant dette. Jeg bruker kun tamponger under mensen, og jeg vet at dette kan ha noe å si for klimaet der nede. I det siste har noe av den hvite utfloden begynt å klumpe seg litt, og da få seig konsistens. Dette er det veldig "hold" i. Skulle jeg sammenlikne det med noe for at du skal forstå hvordan det er, vil jeg kanskje velge halvveis tørket papirlim som eksempel, selv om det er i stor grad å overdrive graden av "seighet". På tross av at dette ikke er normalt heller (iallefall ikke i forhold til hva jeg er vant til), er det nesten som jeg blir litt glad, for jeg føler at kroppen prøver å gjennopprette de naturlige forholdene der nede (Selv om dette mest sannsynlig er et urealistisk bilde av hvordan ting fungerer). Det kan jo være verd å nevne at jeg har hatt klamydia før, og den gangen fikk jeg kraftige symptomer ca tre uker etter samleie, og det endte opp med at jeg fikk betennelse i egglederen(?), og måtte gå på antibiotikakur.Jeg var hos en spesialist etter denne, og fikk konstatert at alt var ved det normale igjen. Men symptomene var da at det kom MASSE utflod, og blødning etter samleie. Jeg har aldri vært plaget med sopp før, og jeg føler at det til vanlig er normale forhold der nede. Kan det ha noe å gjøre med at jeg i tillegg sitter pal hele dagen på en trestol og leser? I kveld har jeg påbegynt enda en Canesten-kur i håp om at det skal endre seg. Selv om det er vanskelig å gi en diagnose over nettet, håper jeg du kan gi meg en pekepinn på hva det kan være, i forhold til at mine symptomer ikke stemmer overens med de "klassiske", og om du mener dette er grunnlag for en GU. På forhånd takk!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306758-tynnflytende-utflod/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Egentlig synes jeg det lyder ganske normalt og jeg har ingen forkaring på hvorfor forholdene har endret seg. Det med utseende som ’papirlim’ kunne tyde på at du er ved eggløsningen. Da vil det gi seg etter noen dager. Selv om canesten bare virker på sopp, er det ikke utelukket at det kan endre på miljøet i skjeden. Jeg synes ikke det har noen hensikt å bruke Canesten, så heller melkesyrestikkpiller, selv om vi er litt usikre på om de på sikt kan påvirke miljøet i skjeden.

Jeg tror ikke at eksamenslesning kan påvirke forholdene i skjeden. Konsentrer deg om eksamen og er du usikker, så ta en chlamydiaprøve (nok med en urinundersøkelse) ved anledning.

Vennlig hilsen Mette H Moen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306758-tynnflytende-utflod/#findComment-2495272
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...