Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei! Vi er et samboerpar på 26 og 28 år som ønsker å bli gravide. Men jeg er svært usikker på egen evne til å bli gravid, og dette plager meg veldig. Tidlig i vår var jeg med gynekolog som sa jeg hadde flere vannblemmer på hver eggstokk. Han sa dette ikke var farlig, men at det ofte gjorde at mensen kom uregelmessig. Jeg har gått på p-pille siden jeg var 17 og husker egentlig ikke så godt hvordan mensen var før den tid. Nå sluttet jeg på pillen Cerazette 17 mars og fikk første mens 30 mars-3 april. Før den tid hovnet jeg veldig i underlivet og puppene var ømme. Jeg har også gått opp i vekt siste tiden. 17 april fikk jeg en liten blodflekk i trusa, men ingen blødning. Rundt 30 april hovnet det i underlivet igjen og jeg kjente mensmurringer av og til men ingenting kom. Først igår 19 mai kom menstruasjonen. Jeg kan da ikke ha sykluser på 50 dager?? I ventetiden før menstruasjonen har jeg hatt veldig hard mage ( ca 14 dager ) men nå er den på normalen igjen. Kan dette ha vært en tidlig abort eller tror du at cystene gjør at syklusen min er så lang? Min mor har akkurat det samme som meg, men hun har blitt gravid uten problemer, faktisk også med hormonspiral, så hun er veldig fruktbar, selv med cystene. Hun har dog flest på bare ene eggstokken, fikk inntrykk av at jeg hadde på begge. Bør jeg få en utredning til så snart jeg kan? Jeg ønsker ikke å vente med dette et år, om det kunne virke som jeg får problemer med å bli gravid? Jeg har hatt pillefrie mnd også, der mensen har glimret med sitt fravær tidligere. En på 4 mnd etter Trionetta, og en på 3 mnd med Cerazette. Men jeg har slått meg til ro med at pillene har skapt litt ubalanse i systemet. Jeg har da fått mensen etterhvert med disse, og ikke gått så veldig over tiden.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306770-uregelmessig-menscyster/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du har PCOS (dette kan du, som Miro sier, sjekke litt ut på nettet, men må få diagnose stilt av lege etter diverse prøver), så kan mensen være _svært_ uregelmessig.

Før jeg fikk barna mine hadde jeg gjerne sykluser på 1,5 år!!! Det er helt sant.

Jeg ble til slutt operert pga PCOS og barneønske. Da tok det 4 mnd før jeg ble gravid, og etter det har jeg ikke hatt problemer med å få barn (fått 2 til uten problem etterpå). Menstruasjonene har også vært mer regelmessige - dog litt lange sykluser

Nå kan også p-pillen gjøre at dine egne hormoner ikke er helt i lage enda, så jeg ville avventet litt for å se hva som skjer. Men ta kontakt med lege om ikke så lenge for å enten utelukke eller bekrefte PCOS.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...