Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Anonym

Etter å ha født et barn etter keisersnitt for ca tre måneder siden, så opptok vi sexlivet etter seks uker. Men jeg har problemer med å ha det godt, da jeg er så tørr og blir lett sår. Vi har prøvd flere typer glidemiddel, men allikevel så hjelper det ikke. Har jo kjempelyst, og føler at sex er riktig, men når det gjør vondt hver gang. Så blir det ikke så ofte og svært labert. Er det noe man kan gjøre for å få til sexlivet igjen. Hvorfor har jeg problemer med å bli ordentlig våt, enda jeg har kjempelyst. Er også noe trangere enn før virker det som, føles i alle fall slik. Er litt vanskelig å skulle gå til legen med dette problemet, selv om jeg vet at det egentlig ikke er flaut.

Mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30683-sex-etter-f%C3%B8dsel/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mette Moen, Gynekolog

Forklaringen er den enkle at du har østrogenproduksjon som en kvinne på 70 år og slimhinner tilsvarende tørre (en effekt av amming og manglende menstruasjoner). Du skal kjøpe Ovesterin stikkpiller eller krem (uten resept) og ikke bry deg om at det står i bruksanvisningen at man ikke skal bruke det når man ammer. Det er forsiktighet fra firmaets side.. Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30683-sex-etter-f%C3%B8dsel/#findComment-122685
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...