Gå til innhold

Seksuell legning

Anbefalte innlegg

Gjest usikker jente 22

Hei, Jeg er en jente på 22 år som opplever en slags seksuell identitets-krise. Som 16-åring stod jeg frem som lesbisk etter mange år med avstansforelsker i jenter. Det var en vanskelig tid, men det føltes riktig, og både foreldrene mine og de nærmeste vennene mine støttet og aksepterte meg da jeg stod frem. Etter videregående flyttet jeg til Oslo for å studere, og kom inn i et lesbisk miljø her. Jeg hadde en del småforhold, men ventet hele tiden på den store kjærligheten. For et år siden fant jeg den - jeg forelsket meg hodestups- i en mann. Jeg ble kjent med han på universitetet, han var en del eldre enn meg, og vi innledet et forhold. Vi var sammen i et halvt år og var lidenskapelig forelsket. Jeg visste ikke det var mulig å føle så sterkt for noen. Samtidig var jeg ekstremt forvirret, og følte at jeg mistet meg selv litt med han, og jeg avsluttet forholdet. Etter det ble slutt har jeg imidlertid bare blitt tiltrukket av gutter. Mine lesbiske venninner mener jeg er på vei inn i skapet igjen, og fornekter min identitet. De tror ikke biseksualitet finnes. Selv vet jeg ikke hva jeg er lenger. Hvordan kan legningen "svinge" sånn?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306859-seksuell-legning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Silver Fairy

''Mine lesbiske venninner mener jeg er på vei inn i skapet igjen, og fornekter min identitet. De tror ikke biseksualitet finnes.''

Ikke hør på dem! Vi biseksuelle/bifile vet at det finnes!

Jeg skjønner at det kan føles svært forvirrende å forelske seg i både gutter og jenter, men prøv å normaliser det for deg selv. Du forelsker deg i personer, ikke i kjønn. Sånn er det bare.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306859-seksuell-legning/#findComment-2494054
Del på andre sider

''Mine lesbiske venninner mener jeg er på vei inn i skapet igjen, og fornekter min identitet. De tror ikke biseksualitet finnes.''

Ikke hør på dem! Vi biseksuelle/bifile vet at det finnes!

Jeg skjønner at det kan føles svært forvirrende å forelske seg i både gutter og jenter, men prøv å normaliser det for deg selv. Du forelsker deg i personer, ikke i kjønn. Sånn er det bare.

Kjære du, du kan jo være Bi. Du har kanskje rett og slett ikke funnet en mann å bli tiltrukket av tidligere, å nå når du gjorde det åpnet det tiltrekkingen for andre? Det er en mulighet. Stol på deg selv. Ikke bry deg om hva andre sier, det er kjærligheten som teller.. ikke hvilket kjønn man har ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306859-seksuell-legning/#findComment-2495543
Del på andre sider

Gro Isachsen, Sexolog

Vil tro du tenner mer på personer enn på kjønn. At du følte du mistet deg selv da du ble sammen med en mann, handler vel litt om at du da mistet din identitet som lesbe og at dette kom svært plutselig for deg. Din reaksjon med å gjøre forholdet slutt var neppe veloverveiet. At du fortsetter å tenne på gutter må tilskrives at din legning også går i hetero retning, eller at du er bifil, selv om jeg vet enkelte bestrider dette som selvstendig legning.

Har du allerede vært ute av skapet og har levd lesbisk skulle det vel ikke være noen grunn til å gå inn i det igjen. Du har allerede tatt kampen med fordommer og har vist at du er ærlig overfor hvem du tenner på. Så når du nå igjen tenner på gutter, nyt det og fortsett å la kjønn være underordnet hvem du forelsker deg i.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306859-seksuell-legning/#findComment-2499353
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...