Gå til innhold

Feber siden lørdag,halsbetennelse..

Anbefalte innlegg

Gjest halsvondt :(

Lørd.17.mai fikk jeg vondt i halsen og feber utover dagen, var hos legen mandag og konstatert halsbet. men ventet å se om det gikk over av seg selv..ble bare verre så jeg var der igjen på onsd. og fikk pencilin. Har tatt pencilin for halsbet. før og synes å huske det har virket ganske kjapt,men nå har jeg tatt til sammen 4-5 tabl. og kjenner fortsatt ingen virkning..våknet igjen i natt av kaldsvetting og et vått laken. Har mye slim i halsen og vondt i svelget. Er vanskelig å få sove noe srlig med feber synes jeg.

Kan det tenkes halsbet. er så kraftig denne gangen, eller at det har gått så lang tid at det også tar lengre tid før antibiotika tar knekken på den? Ellers synes jeg det er rart at jeg ikke kjenner den samme "pencilin lukta" av urinen når jeg har vært på do, kan det tenkes den ikke har fått løst seg opp?

Har litt problemer med magen og jeg vet at jeg tidligere f.eks har hatt så mye magesyre at jeg har kastet opp hele tabletter osv.. Leste på ibux pakken etter å ha brukt den at man skal være forsiktig ved bruk av ibux hvis man har for nye magesyre, noe jeg misstenker at jeg har.. pencilin har alltid virket tidligere så hvis den ikke virker nå må det være en spesiell grunn til det, men jeg tror neppe dette kan være virus..da pleier man ikke ha feber,vertfall ikke i 5 dager, og jeg skulle vel merket litt forbedring på 5 dager.

Blir litt frustrert,har ikke tid til å være syk... Skal jeg oppsøke lege igjen om penvilin ikke virker innen imorgen?

Og gjør det noe om jeg fortsetter og ta f.eks pinex samtidig som jeg tar pencilin? Har egentli ikke lyst til å bruke mer febernedsettende nå men må nesten det kjenner jeg...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/306956-feber-siden-l%C3%B8rdaghalsbetennelse/
Del på andre sider

Fortsetter under...

4-5 tabl er jo tidlig i behandlingen. Dog finnes det tilfeller der man må ty til annen medisin fordi de ikke fungerer på den type bakterier man har. Hadde jeg ikke vært noe bedre i halsen etter 3-4 dager på medisinen hadde jeg oppsøkt legen igjen.

Om ikke det blir bedre i rimelig tid, vær obs på at kyssesyke kan begynne med kraftig halsvondt...

Er begynt å bli bedre nå,men syntes det tok lang tid før pencilinen virket...synes denne halsbet. var annerledes enn de jeg har hatt tidligere,følte meg slappere,mer feber osv...og er fortsatt slapp og rar i kroppen.Sykd.begynte for en uke siden. Kan det likevel ha vært kyssesyken, eller skal jeg satse på at alt er/blir bra igjen av pencilinkuren og droppe og oppsøke lege igjen for nærmere undersøkelse?

Synes bare det tok så lang tid og at symptomene stemte når jeg leste om kyssesyke på nettet..står at den kan vare fra 1-4 uker så kan jo like gjerne den jeg har hatt,eller annet virus,men at det har begynt å gå over av seg selv..? Grunnet til at jeg "bekymrer" meg er jo at man skal ta det rolig også etter en kyssesyke,med trening og alkohol.. litt dumt om jeg ikke tar hensyn til dette hvis det faktisk er kyssesyke jeg har, blir litt usikker.

Er begynt å bli bedre nå,men syntes det tok lang tid før pencilinen virket...synes denne halsbet. var annerledes enn de jeg har hatt tidligere,følte meg slappere,mer feber osv...og er fortsatt slapp og rar i kroppen.Sykd.begynte for en uke siden. Kan det likevel ha vært kyssesyken, eller skal jeg satse på at alt er/blir bra igjen av pencilinkuren og droppe og oppsøke lege igjen for nærmere undersøkelse?

Synes bare det tok så lang tid og at symptomene stemte når jeg leste om kyssesyke på nettet..står at den kan vare fra 1-4 uker så kan jo like gjerne den jeg har hatt,eller annet virus,men at det har begynt å gå over av seg selv..? Grunnet til at jeg "bekymrer" meg er jo at man skal ta det rolig også etter en kyssesyke,med trening og alkohol.. litt dumt om jeg ikke tar hensyn til dette hvis det faktisk er kyssesyke jeg har, blir litt usikker.

..må legge til at jeg har gått på pencilin snart 3 dager og har fremdeles ganske vond hals..feberen er det eneste som det virker som har gått skikkelig over. Er usikker på dette med hovne lymfekjertler,føler jeg har det...at jeg kjenner det under armene,men at det kanskje også bare er innbilling etter å ha lest om det som et symptom på kyssesyke. Dersom jeg ikke blir skikkelig bra over helga, kan jeg da oppsøke lege og be om undersøkelse for kyssesyke o.l,fordi jeg føler beskrivelsen av sykdommen stemmer? Er jo isåfall en litt mildere form for kyssesyken enn de som havner på sykehus osv,men likevel,ønsker å være på den sikre siden, særlig med tanke på at jeg har en ganske fysisk krevende jobb, og en del mageproblemer-slik at det ikke er lett for meg å kjenne forskj.på "vanlig" vondt i magen og evt.mageverk ved kyssesyke,om det skulle være det jeg har....

Langt og kronglete dette, blir nesten bare mer usikker av å lese på nettet..=/

Gjest krakradada

I stedet for og lure - ta en tur til legen og ta en blodprøve for og utelukke/bekrefte kyssesyke davel.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...