Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg var til kontroll hos jordmor i dag, uke 20+1. Alt var supert, men jeg hadde lavt blodtrykk - 100/55.

Hun spurte om jeg har vært mye svimmel, men det har jeg egentlig ikke. Har stadig vekk dager hvor jeg har følt meg "ørsken" og tiltaksløs, men har ikke tenkt videre over det.

Hun tipset meg om å stå opp sakte fra liggende og sittende, samt å drikke mye - vann og gjerne også sukkerholdige drikker.

Hvordan arter det seg for andre å ha lavt blodtrykk? Tar man spesielle forhåndsregler? Bør man slappe mer av, for eksempel? Jordmor mente man ble trøttere og slappere av det - men hvor viktig er det å følge kroppens signaler? Med en 2-åring i hus er det ikke alltid aktuelt å slappe av selv om man virkelig har behov for det ;o)

Er det en tilstand man skal ta alvorlig, eller er det bare å "ture frem" som før?

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30703-lavt-blodtrykk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Detta skall du absolut inte ta alvarligt. Du har ett lågt blodtryck men det är inte farligt, utan istället inte ovanligt och helt normalt. Det är många som kjänner av att de lätt kan svartan för ögonen om man reser sig för fort. Att du inte gjör det, är väll bara bra. Lycka till vidare!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30703-lavt-blodtrykk/#findComment-122128
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...