Gå til innhold

smerter i penis

Anbefalte innlegg

Gjest savner svar

Hei. Jeg er en 34 år gammel mann som etter å ha hatt ubeskyttet sex med en kvinne for ca 3 mnd siden har merket smerter i urinrøret. Noen ganger føler jeg at jeg må tisse, men ikke alltid.Jeg har ikke noe synlig irritasjon på penis, jeg synes selv at ved urinrørsåpning er jeg litt hoven men dette avkreftet urolog. Jeg har blitt testet for klamydia, urinveisinfeksjoner, mm men det er ikke funnet noe, og jeg savner en avklaring. Mitt urintrykk var normalt.Jeg fikk en kort antibiotikakur av urolog for sikkerhets skyld, men symptomene har ikke forsvunnet.Det skal sies at jeg er i et fast forhold slik at jeg er svært opptatt av å finne ut om det er noen form for kjønnssykdom jeg har, da jeg vil unngå å smitte min partner. Jeg har derfor ikke hatt sex med henne i denne tiden. Er det prostatitt jeg kan ha? Urolog kjente på prostata, men fant ikke noe unormalt. Han mente alt så og kjentes normalt ut, likevel forsvinner ikke mitt ubehag. Jeg tror ikke at jeg bare innbiller meg disse symptomene. Supert om du kan gi meg noen mulige svar på dette, da det tærer på mitt humør....

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307035-smerter-i-penis/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Miklos Degre, Dr Med Spesialist i mikrobiologi

Hei,

Det er vanskelig å finne noen diagnose som "fjerndoktor" når kolleger, inkludert spesialister på feltet. som har undersøkt deg og tatt de tilsynelatende riktige prøver ikke er kommet frem til noe riktig diagnose. De fleste bakterier som forårsaker betennelse i urinrøret, eller uretritt (det er vel etter all sannsynlighet det du har), kan påvises ved vanlig dyrkning iet mikrobiologisk laboratorium. Og etter det jeg forstår er det gjort dyrkningsundersøkelser fra urinen. Chlamydia er en mulighet, spørsmål hva slags test er det gjort. Molekylærbiologiske undersøkelser er meget ømfintlige og påviser det hjvis det finnes der. Er det gjort slike undersøkelser? Er det gjort uroskopi? Det er en undersøkelse sopm går ut på å se på urinlederen via et rør som føres inn. Det kan avsløve hva slags forandringer som finnes i urinrøret. Prostatitt kan være vanskelig å diagnostisere og det er kanskje ikke så sannsynlig om det ble spesielt undersøkt på av urolog. Egentlig kan jeg ikke komme på flere undersøkelser jeg ville ha utført enn disse jeg har nevnt. Eventuelt gjenta noen av dem. Gjenta antibiotikakuren med en anen type antibiotikum. Eventuelt innhente "second opinion" fra en annen spesialist.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/307035-smerter-i-penis/#findComment-2496712
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...