Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg er i uke 26 med tvillinger, og har fått beskjed om at keisersnitt er uunngåelig.

Hor lang tid kan jeg regne med at det tar etter fødselen før jeg kan

* vaske gulv/ annet husarbeid

* trille tur med vogn¨

* løfte storebror som da vil være 19 mnd.

* begynne med lett styrketrening/ aerobic?

Takker for svar!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30705-restitusjon-etter-keisersnitt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Jag tror att man rekomenderar alla att inte lyfta tyngre föremål föränn ca 4-6 veckor efteråt.Detta gäller då alltså att lyfta storebror. Jag tror att du kan bli sjukskriver efter detta kejsarsnittet och att din mann kan ta ut förälldraledigheten, men detta är jag inte säker på . Att gå turer kan man gjöra så fort som man själv orkar efteråt. Träna kan du börja försiktigt med när du tycker att snittet har läkt fint och att bäckenbotten kjänns bra. Det är ofta bra att vänta minst 8 veckor på detta. Jag vet att det finns olika teorier om detta, men tror att du själv bäst kjänner när du kan börja. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...