Gjest Takk på forhånd! Skrevet 24. mai 2008 Del Skrevet 24. mai 2008 Hei! Må bare si at hjelp som dette garantert hjelper mange uvitende og frustrerte! Jeg er ei 18 år gammel jente som trener dans i gjennomsnitt tre timer hver dag. Jeg er mye aktiv, men sitter også en del inne på grunn av skolearbeid. Stress er en faktor i hverdagen min. (skal bli deilig med sommerferie!). Huden min er fet under, men tørr på overflata. Har ikke spesiell lys hud, kanske mer gyllen. Blir veldig fort brun og holder på fargen. Jeg har fått beskjed om å ikke bruke kremer eller andre produkter med fett, heller mye fuktighet. Problemet mitt er ikke kviser. Jeg er en aktiv pirker. Det vil si at jeg står og pirker foran speilet på huden uten at det er spesielt pirke på. Dette fører bare til røde merker, sår og arr. Har hatt flere lymfedrenasjer hos hudpleiere, men det har ikke hjulpet da jeg fortsatte å pirke. Nå er jeg blitt mye flinkere. Jeg slår av lyset på badet før jeg ordner meg om kvelden. På grunn av at huden min er tørr i tillegg, blir sårene ofte flakete når de begynner å gro. Og det gjør det enkelt å pirke de opp igjen. Av produkter har jeg prøvd mye. Vichy fra apoteket er bare tull. Huden min reagerer lett, og vichy produktet var ikke bra for meg i det hele tatt. Andre produkter jeg har brukt er; nivea visage, rosa graf, decleor, clarins, maurice messeque og md-produkter. Md var jeg veldig fornøyd med, men jeg kunne ikke "sløse" penger så lenge jeg fortsatte å pirke. Maurice messeque bruker jeg nå som dagkrem da jeg synes den gir bra fuktighet. Jeg merker at huden trekker en inn, men at jeg gjerne skulle ha hatt den på flere ganger daglig da huden blir tørr etterhvert. Decleor visage face (aromessence baume essentiel) fikk jeg beskjed om å bruke om natten. Dette har jeg sluttet med da jeg syntes den bløtgjorde skorpene i huden, samtidig som at de virket mer irriterte og større morgenen etter. Sminke. Bruker bare id-pudder. Dekker godt og gjør godt for huden min uansett synes jeg! Perfekt treningssminke! Men alt etter alt. Hva anbefaler du? Ps: Har drevet med litt soling for å prøve å dempe rødheten i ansiktet mitt. Har ikke overdrevte solingen. Har smurt meg etterpå. Men det har hjulpet veldig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/307099-hudhelp/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.