Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har blitt gravid med prøverørs-metoden, da jeg har tette eggledere.

I går morges våknet jeg av litt blødniger, friskt blod ikke klumper,eller menssmerter.

Jeg fikk selvfølgelgig helt panikk og kom meg til Ullevål gyn.poliklinikk (ivf-avd.var stengt for sommeren)

Der fikk jeg ultralyd og legen så at fosteret levde og kunne ikke se noe galt med livmoren eller morkaken, så jeg ble sendt hjem igjen med beskjed om å ta det med ro.

Det jeg lurer på nå er om det kan ha noe med eggposene som er igjen i eggstokkene? Jeg tok hormoner og fikk 8 eggposer på hver side,16 tilsammen, disse ble vel fylt med blod igjen? Etter at eggene ble tatt ut?

Jeg er selvfølgelig veldig engstelig på å abortere, eller at det er noe annet galt.

Jeg føler at jeg er øm på høyre side, ca.der eggstokken er, det kommer litt svart,knudrete blod i dag, det er vel rester fra i går?

De satte inn 2 egg, som er vanlig under ivf.behandling, og jeg er også redd for at det ene egget kanskje har satt seg fast i egglederen? Kan dette skje, så lenge etter? (er 11 uker og 3 dager på vei)

Kjempe takknemmelig for svar!

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/30719-bl%C3%B8dning-i-uke-112/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åsa Prebensen, Jordmor

Det var fint att höra att allt såg bra ut på ultraljudet. Varför denna blödning kom, är inte lätt att veta. Jag tror inte att det kom ifrån äggledaren, då jag inte tror att det skall ha någon betydning att du är gravid med IVF. Jag är osäker på hur det gjörs vid uttaget av äggen, då detta är så speciellt och jag inte jobbar med detta. Chansen för att du skulle ha en graviditet i äggledaren är mycket liten, men ökar smärtorna i styrka skall du givetvis kontakta din doktor igen. Jag förstår din oro men tror att chansen är goda att allt skall gå bra denna gången, då du har slutat att blöda. Lycka till vidare!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...