Gå til innhold

lukt og intens kløe på føttene med "blemmer"

Anbefalte innlegg

Hei

Siste året så har jeg begynt å få noe eksemlignende utslett på siden helt nederst på føttene, fra midten og til hælen. Får en intens kløe,og små blemmer og 1 til 2 dager etter så blir det hard tykk hud som jeg bare kan plukke vekk. Har også hatt dette litt på fingrene.Har prøvd kortisonkrem og fete kremer men dette har ikke hjulpet. Den siste tiden har jeg også begynt å svette fryktelig i bena, aldri hatt problemer med dette før!!! Grusomt flaut,trenger ikke å ha på sko lenge for at det skal lukte heller..helt forferdelig! Noen som har opplevd dette eller vet om noe jeg kan gjøre med dette? Vet ikke om eksemen og lukten har noe med hverandre å gjøre...

Fortsetter under...

Har du vært hos lege?

Dette minner litt om utbruddet jeg hadde med Lichen Ruber planus for noen år siden. Jeg fikk enkelte blemmer andre steder på kroppen også, blant annet ble neglene misformet og vokste ut med "midtskille", men hovedsaklig var plagen på føttene og noen av dem ble i varmen på sydentur nesten druestore. Ellers var det purpurfarget(derav navnet) og huden ble tykk og vond å gå på. Kuren var et par skikkelige hestekurer med kortison i pilleform i tillegg til salve. Etter en liten stund falt huden på føttene av i kaker og innen kuren var over, hadde jeg babyhud :) Nå er alt borte bortsett fra arrene etter hudbiopsien. Eller... Huden under føttene er svakt purpurfarget fortsatt og den ene neglen vokser fortsatt ut med "midtskill", men det er ikke noe å bry seg om, synes jeg. Kanskje er det fordi det ligger og lurer mer lichen et sted, men det har nå iallfall ikke brutt ut på de Hellas-turene vi har vært på siden, så jeg er ikke veldig bekymret.

Lichen Ruber planus minner ellers litt om Psoriasis, men til forskjell fra psoriasisen blomstrer Lichen i sol og varme. Nå sier ikke jeg at det er det du har, men om det er det, så må du en tur til legen uansett, så hiv deg rundt og få en time og en henvisning til hudlege!

Lykke til!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...